ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Λιμάνι του Ρότερνταμ: Στρέφεται στην ηλεκτρική ενέργεια για την απανθρακοποίηση

16:59 - 24 Δεκ 2021 | Ναυτιλία
Λιμάνι του Ρότερνταμ: Στρέφεται στην ηλεκτρική ενέργεια για την απανθρακοποίηση
Η Αρχή Λιμένος του Ρότερνταμ και ο δήμος του Ρότερνταμ διερευνούν τις δυνατότητες εγκατάστασης περισσότερης ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού για τη μείωση των εκπομπών CO2 και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όπως εξηγήθηκε, οι αρχές θέλουν να διατίθεται ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων, της κρουαζιέρας και του υγρού χύδην.

Για το σκοπό αυτό, έχουν ξεκινήσει μελέτες στους τερματικούς σταθμούς των Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT), APMT2, Vopak και Cruiseport Rotterdam.

Η μελέτη για την εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο λιμάνι του Ρότερνταμ επιχορηγείται εν μέρει από την ΕΕ.

«Οι μελέτες είναι σύμφωνες με την πολιτική της Λιμενικής Αρχής να συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις και το δήμο για την ενεργειακή μετάβαση του λιμανιού, στην οποία η ηλεκτροδότηση από την ξηρά παίζει βασικό ρόλο. Οι μελέτες είναι σημαντικές γιατί η ενέργεια από την ακτή για τη ναυτιλία είναι ένα περίπλοκο θέμα», σχολίασε ο Allard Castelein, Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής Λιμένος του Ρότερνταμ.

«Αυτό οφείλεται εν μέρει στην τεράστια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και στο γεγονός ότι πολλά θαλάσσια πλοία δεν έχουν τις κατάλληλες συνδέσεις για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Οι ναυτιλιακές εταιρείες θέλουν να είναι βέβαιες ότι τα πλοία τους θα μπορούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, και σε άλλα λιμάνια, προτού επενδύσουν στις προσαρμογές που απαιτούνται».

«Σε αυτό το πλαίσιο, η Λιμενική Αρχή μαζί με άλλα λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Αμβέρσας, της Βρέμης, του Αμβούργου και της Χάβρης, αναπτύσσει και σχεδιάζει εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά. Η εν λόγω δράση αναμένεται να επιταχύνει την εφαρμογή της ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζεται στην ξηρά», πρόσθεσε ο Castelein.

«Τα επόμενα χρόνια, θέλουμε να δώσουμε ώθηση στην ηλεκτρική ενέργεια που βασίζεται στην ξηρά», δήλωσε ο Arno Bonte, σύμβουλος του Ρότερνταμ για τη βιωσιμότητα, την ποιότητα του αέρα και την ενεργειακή μετάβαση.

«Μόλις τα θαλάσσια πλοία και τα κρουαζιερόπλοια «μπουν στην πρίζα» όταν ελλιμενιστούν στην αποβάθρα, οι ρυπογόνες γεννήτριες ντίζελ μπορούν να απενεργοποιηθούν. Αυτό έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για το περιβάλλον. Οδηγεί σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και συμβάλλει επίσης στην επίτευξη των κλιματικών στόχων μας».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.