ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αριθμός-ρεκόρ σε παραγγελίες πλοίων με καύσιμο LNG το 2021 Κύριο

16:33 - 10 Ιαν 2022 | Ναυτιλία
Αριθμός-ρεκόρ σε παραγγελίες πλοίων με καύσιμο LNG το 2021
Πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για όλα τα μεγάλα τμήματα της ναυτιλίας με αυξανόμενη διείσδυση στις κύριες κατηγορίες. Ταυτόχρονα, το τμήμα των καυσίμων παρουσίασε επίσης ταχεία ανάπτυξη και αυξημένη γεωγραφική εμβέλεια για τον εφοδιασμό του αυξανόμενου παγκόσμιου στόλου πλοίων.

Η DNV παρακολουθεί και αναφέρει την πρόοδο στην ανάπτυξη των αναδυόμενων τμημάτων καυσίμων της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην πλατφόρμα Alternative Fuels Insights. Σύμφωνα με τον απολογισμό της, τα πλοία με καύσιμο LNG που βρίσκονται σε υπηρεσία και είναι σε παραγγελία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% του παγκόσμιου στόλου με άλλα τρία να είναι έτοιμα προς παράδοση.

Το LNG παραμένει το πιο προηγμένο από τα εναλλακτικά καύσιμα με τη μεγαλύτερη αποδοχή στην αγορά, ενώ η μεθανόλη αρχίζει να αναδύεται και η έρευνα συνεχίζεται για άλλες πιο μακροπρόθεσμες εναλλακτικές, όπως η αμμωνία και το υδρογόνο. Η ισχύς της μπαταρίας λειτουργεί κυρίως για πλοία μικρών αποστάσεων και παράκτιων, ή ως συμπλήρωμα για τον στόλο στον ωκεανό.

Επί του παρόντος, η DNV αναφέρει ότι λειτουργούν 251 πλοία με καύσιμα LNG από 189 πριν από ένα χρόνο. Ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός αυξάνεται σε τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και χημικών προϊόντων και των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της DNV, περισσότερες από τις μισές εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων, ή συνολικά 63, έχουν ήδη υιοθετήσει το LNG ως καύσιμο.

Ο κλάδος έχει προχωρήσει γρήγορα για να δημιουργήσει δυνατότητες ανεφοδιασμού καυσίμων. Υπάρχουν επί του παρόντος 35 πλοία ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λειτουργία σύμφωνα με τη DNV από 27 το 2020. Άλλα 24 πλοία ανεφοδιασμού είναι σε παραγγελία.

Σχολιάζοντας την τάση στις νέες παραγγελίες, ο βιομηχανικός εμπορικός όμιλος SEA-LNG δήλωσε: «Η ναυτιλιακή βιομηχανία βαθέων υδάτων κατανοεί ότι, ενώ το LNG μπορεί να μην είναι το τελικό «πράσινο» καύσιμο, είναι το καλύτερο σημείο εκκίνησης για να φτάσει στις μηδενικές εκπομπές. Παρέχει ένα πολύ σαφές και εφικτό σχέδιο που ξεκινά σήμερα».

Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί πως η αύξηση της χρήσης του καυσίμου δεν ήταν ομαλή. Την άνοιξη του 2021, η Παγκόσμια Τράπεζα εξέδωσε μια έκθεση αναφέροντας ολίσθηση μεθανίου και άλλα προβλήματα και λέγοντας ότι η βιομηχανία δεν πρέπει να επικεντρωθεί στο LNG αλλά σε μελλοντικές εναλλακτικές, όπως η αμμωνία και το υδρογόνο. Ο εμπορικός όμιλος απάντησε λέγοντας ότι η Παγκόσμια Τράπεζα χρησιμοποιεί ξεπερασμένες πληροφορίες που δεν αντικατοπτρίζουν τις εξελίξεις στην τεχνολογία, ενώ ανέφερε επίσης τις μελλοντικές ευκαιρίες με το βιο-LNG και τελικά το συνθετικό LNG.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.