ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Διώρυγα του Παναμά: Λύση στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

10:24 - 07 Φεβ 2022 | Ναυτιλία
Διώρυγα του Παναμά: Λύση στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Τα πλοία που εισήλθαν από τη Διώρυγα του Παναμά το 2021, κατάφεραν να εξοικονομήσουν 16 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε σύγκριση με τις πιο πιθανές εναλλακτικές διαδρομές.

Αυτή η εξοικονόμηση ισοδυναμεί με την ποσότητα που παράγεται από 3,2 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα που οδηγούνται σε ένα χρόνο ή με τον άνθρακα που δεσμεύεται από 248 εκατομμύρια δενδρύλλια που καλλιεργούνται για 10 χρόνια.

Τα πλοία που διέρχονται από την πλωτή οδό εξοικονόμησαν 3 εκατομμύρια τόνους περισσότερους από ό,τι το 2020, όταν η Διώρυγα του Παναμά συνέβαλε στη μείωση κατά περισσότερο από 13 εκατομμύρια ισοδύναμες εκπομπές CO2.

Τα ετήσια δεδομένα υπολογίστηκαν από τον πίνακα ελέγχου εξοικονόμησης εκπομπών CO2 της Διώρυγας του Παναμά, ο οποίος παρακολουθεί τις συνολικές εκπομπές CO2 που εξοικονομούν τα πλοία πλέοντας μέσω της Διώρυγας του Παναμά και όχι της πιο πιθανής εναλλακτικής διαδρομής.

«Πέρυσι, παρουσιάσαμε τον πίνακα ελέγχου εκπομπών CO2 για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να παρακολουθούν καλύτερα τις εκπομπές τους και να κατανοήσουν τα οφέλη που παρέχονται από τη συντομότερη διαδρομή, δημιουργώντας μια πιο βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού», δήλωσε ο Ricaurte Vásquez Morales, Διαχειριστής της Διώρυγας του Παναμά.

«Καθόλη τη διάρκεια του έτους, το Dashboard παρείχε ορατότητα στους πελάτες και στα ενδιαφερόμενα μέρη της εξοικονόμησης εκπομπών CO2 που προέκυψε με την επιλογή της διαδρομής της Διώρυγας του Παναμά, καθώς προχωράμε με πρωτοβουλίες ουδετερότητας άνθρακα».

Τα εμπορευματοκιβώτια πρωτοστάτησαν σε εξοικονόμηση εκπομπών 5,2 εκατομμυρίων τόνων CO2, ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (2,5 εκατομμύρια), τα δεξαμενόπλοια χημικών (1,77 εκατομμύρια) και τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) (1,2 εκατομμύρια).

Οι πελάτες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση εκπομπών CO2 επιλέγοντας τη διαδρομή του καναλιού το 2021 ήταν η Maersk (933.308 τόνοι CO2), η Mediterranean Shipping Company (MSC) (909.264 τόνοι CO2), η CMA CGM (503.960 τόνοι CO2), η Hapag-Lloyd (478.764 τόνοι CO2), και Trafigura Beheer BV (448.940 τόνοι CO2).

Η Διώρυγα του Παναμά ως πράσινος διάδρομος για το θαλάσσιο εμπόριο

Πέρυσι, η πλωτή οδός παρουσίασε το σχέδιό της να γίνει ουδέτερη από εκπομπές άνθρακα έως το 2030. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και να μεγιστοποιηθεί η αξία της ως πράσινος διάδρομος για την παγκόσμια ναυτιλία, η πλωτή οδός αναμένει να κάνει σημαντικές επενδύσεις και αλλαγές στις δραστηριότητές της τα επόμενα χρόνια.

Η Διώρυγα του Παναμά είπε ότι θα συνεχίσει επίσης να εργάζεται με διεθνείς ενδιαφερόμενους φορείς για να διασφαλίσει ότι οι συνεισφορές της ευθυγραμμίζονται με τις παγκόσμιες προσπάθειες απαλλαγής από τον άνθρακα.

Τον Νοέμβριο του 2021, η Διώρυγα του Παναμά συμμετείχε στη Διάσκεψη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (COP26), τονίζοντας τη σημασία της συμμετοχής ολόκληρης της αλυσίδας εφοδιασμού στους στόχους της θαλάσσιας ναυτιλίας για ουδετερότητα άνθρακα. Το κανάλι ένωσε επίσης τις δυνάμεις του με περισσότερους από 150 άλλους οργανισμούς σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία για να υπογράψει το Call to Action for Shipping Decarbonization, μια δέσμευση για ανάληψη συγκεκριμένης δράσης κατά του θερμαινόμενου κλίματος.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.