ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι τιμές εισαγόμενου άνθρακα σε κλίμα αυξήσεων από τον Απρίλιο

08:05 - 31 Μαρ 2022 | Ναυτιλία
Οι τιμές εισαγόμενου άνθρακα σε κλίμα αυξήσεων από τον Απρίλιο
Η διακοπή του εφοδιασμού λόγω της σύγκρουσης Ρωσίας-Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει την τιμή του εισαγόμενου άνθρακα κατά 45-55% το δεύτερο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με το πρώτο, σύμφωνα με εκτιμήσεις των αναλυτών, που προειδοποιούν ότι οι τιμές του άνθρακα αναμένεται να παραμείνουν υψηλές καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Η πρόβλεψη για απότομη άνοδο των τιμών έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς τα αποθέματα άνθρακα της Ινδίας εν όψει των καλοκαιρινών μηνών αιχμής, παραμένουν αρκετά χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποθέματα άνθρακα για αυτό τον μήνα στα ανθρακωρυχεία και στους σταθμούς παραγωγής θερμικής ενέργειας της Coal India υπολογίζονται στα 74 mt και είναι σχεδόν τα μισά από πέρυσι (128 mt).

Η Ρωσία παραμένει βασικός προμηθευτής άνθρακα στη θαλάσσια αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 17% του διεθνούς εμπορίου θερμικού άνθρακα. Οι εκτιμήσεις των αναλυτών ενέργειας προβλέπουν ότι η εγχώρια ζήτηση άνθρακα της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 5-6% το 2023 λόγω της σταδιακής ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας.

Οι εκτιμήσεις για αύξηση της τιμής θα μπορούσε να επηρεάσει «σοβαρά» τους εγχώριους χρήστες εισαγόμενου άνθρακα. Σύμφωνα με πηγές αναλυτών, ένας αυξανόμενος αριθμός δυτικών εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας επιδιώκει να θέσει οικειοθελώς εμπάργκο στις ρωσικές προμήθειες άνθρακα, γεγονός που οδηγεί σε διαταραχές στις κανονικές ροές εμπορίου άνθρακα. Επίσης να αναφερθεί ότι υπάρχει η πιθανότητα οι επικρατούσες ασυνήθιστα υψηλές διεθνείς τιμές άνθρακα να μετριαστούν καθώς η θαλάσσια αγορά θα μπορούσε σταδιακά να προσαρμοστεί στα νέα εμπορικά κανάλια μετά την επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία.

Μέσα στο γενικότερο κλίμα προκλήσεων στην αγορά των εμπορευμάτων, η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου συνεχίζει να παρουσιάζει σημάδια ύφεσης.

Ο Βαλτικός δείκτης, Baltic Exchange Dry Index υποχώρησε 2% και τερμάτισε στις 2.369 μονάδες την Τετάρτη, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 8 Μαρτίου, παρατείνοντας τις απώλειες για πέμπτη ημέρα, εν μέσω αδυναμίας στα τμήματα των μικρότερων πλοίων. Ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, μειώθηκε περίπου 3% σε 3.236 μονάδες, ενώ ο δείκτης ναυλαγοράς για το μικρότερο μέγεθος πλοίου  supramax υποχώρησε 71 μονάδες στις 2.875. Εν τω μεταξύ, ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων, κέρδισε 7 μονάδες και τερμάτισε στις 1.646 μονάδες, πιθανώς από τις αυξανόμενες τιμές σιδηρομεταλλεύματος.

Μαρία Μπερτζελέτου

Τελευταία τροποποίηση στις 08:24 - 31 Μαρ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.