ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Ασία κυριαρχεί στις θαλάσσιες ροές ρωσικού αργού πετρελαίου

19:37 - 12 Ιουλ 2022 | Ναυτιλία
Η Ασία κυριαρχεί στις θαλάσσιες ροές ρωσικού αργού πετρελαίου
Ο παγκόσμιος εμπορικός «χάρτης» της θαλάσσιας αγοράς αργού πετρελαίου επανασχεδιάζεται ριζικά αυτές τις μέρες, κάτι που αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων.

Μεγάλα γεγονότα της φετινής χρονιάς αποτελούν η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, οι επακόλουθες διεθνείς κυρώσεις και οι εκτεταμένες συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία. Για τα δεξαμενόπλοια, μόλις τεθεί σε ισχύ το ευρωπαϊκό εμπάργκο πετρελαίου στο ρωσικό πετρέλαιο, οι παγκόσμιες θαλάσσιες ροές θα επαναπροσδιοριστούν πλήρως. Προς το παρόν, η Ρωσία εξακολουθεί να εξάγει τη συντριπτική πλειονότητα του αργού πετρελαίου της στην Ευρώπη. Ωστόσο, γίνεται ήδη φανερό ότι περισσότερο αργό πετρέλαιο κατευθύνεται ανατολικά, κυρίως προς την Ινδία και την Κίνα.

Η εικόνα είναι διαφορετική για τα καθαρά προϊόντα πετρελαίου της Ρωσίας, τα οποία συνεχίζουν να ρέουν προς την Ευρώπη, χωρίς καμία εμφανή αλλαγή στα εμπορικά πρότυπα που έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα, εκτός από τη διακοπή των αποστολών στις ΗΠΑ. Βλέπουμε επίσης την Ευρώπη να αυξάνει την πρόσληψη αργού και προϊόντων πετρελαίου από εναλλακτικές πηγές. Σημαντικά περισσότερα βαρέλια Βόρειας Θάλασσας διατηρούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ οι εισαγωγές αργού από τις ΗΠΑ, τη Δυτική Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή επίσης αυξάνονται. 

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Gibson, μέχρι στιγμής, ο αντίκτυπος της αλλαγής των εμπορικών ροών έχει επικεντρωθεί κυρίως στις τιμές των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου. Οι ναύλοι και τα κέρδη σε όλα τα τμήματα δεξαμενόπλοιων σε διαφορετικές αγορές έχουν σταθεροποιηθεί εντυπωσιακά από τον Μάρτιο, με τα επίπεδα σε πολλές διαδρομές να φτάνουν σε πρωτοφανή υψηλά. Τα πιο θεαματικά κέρδη έχουν παρατηρηθεί στο μέγεθος Handy, όπου τα spot κέρδη τελευταίους μήνες κοντά στα 100.000 $/ημέρα.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος πρόσθεσε ότι εν μέσω των ρωσικών εξελίξεων και με τις διαπραγματεύσεις Ιράν-Βενεζουέλας να μην προχωρούν, οι τιμές του πετρελαίου και των καυσίμων αυξήθηκαν σε πολυετή υψηλά επίπεδα.  Σε μακροοικονομικό επίπεδο, ωστόσο, η άνοδος των τιμών του πετρελαίου και πολλών άλλων βασικών εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με την αύξηση του πληθωρισμού και τις αυξήσεις των επιτοκίων παγκοσμίως, αναμφίβολα θα ασκήσει σημαντική καθοδική πίεση στη ζήτηση των καταναλωτών, τροφοδοτώντας φόβους για την παγκόσμια οικονομική ύφεση τους επόμενους μήνες.

Η Gibson κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «επιτέλους, έρχονται και περαιτέρω ρυθμιστικές αλλαγές. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε να συμπεριλάβει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύοντας στο 100% των εκπομπών σε ενδο-ευρωπαϊκά και 50% σε εκτός Ευρώπης ταξίδια το 2024, με το 100% των εκπομπών σε ταξίδια εκτός Ευρώπης να καλύπτονται επίσης έως το 2027. Η νομοθεσία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, καθώς οι νομοθέτες δεν έχουν ακόμη διαπραγματευτεί τους τελικούς νόμους με τις χώρες της ΕΕ. Ωστόσο, φαίνεται αναπόφευκτο ότι σύντομα η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να εξετάσει το κόστος του άνθρακα, μεταξύ όλων των άλλων».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.