ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Attica Group: Το πλάνο μετά τα τρία νέα AERO Highspeed

11:52 - 09 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
Attica Group: Το πλάνο μετά τα τρία νέα AERO Highspeed
Την παραλαβή των 3 υπερσύγχρονων πλοίων της, AERO Highspeed 1, AERO Highspeed 2 και AERO Highspeed 3, γιόρτασε η Attica Group, σε εκδήλωση εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου στο Λιμάνι του Πειραιά, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσκεκλημένων, εκπροσώπων Αρχών, συνεργατών και πλήθους κόσμου. Ουσιαστικά, η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία στην Ελλάδα πρωτοπορεί και πάλι, μια δεκαετία μετά την τελευταία καθέλκυση, για τον ελληνικό στόλο, πλοίου, του Blue Star Patmos. Κι έτσι μπαίνει σε ρότα νέων ναυπηγήσεων.

“Η επένδυση στα πλοία AERO Highspeed συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Attica Group και στη σταδιακή μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πιο πράσινη και περισσότερο ανταγωνιστική, ενισχύοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω  -μεταξύ άλλων- της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών αέριων ρύπων λόγω ελαφρύτερου υλικού κατασκευής των πλοίων, καθώς και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών μονάδων (solar panels), οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες φωτισμού και ηλεκτροδότησης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών των πλοίων” ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την ομιλία του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο κος Σπύρος Πασχάλης, CEO της Attica Group.

“Με την επένδυση αυτή υλοποιούμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό με προσεκτικά βήματα, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ηγετικό μας ρόλο και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες διεθνείς απαιτήσεις του κλάδου. Επιβεβαιώνουμε στην πράξη για μία ακόμη φορά, τη δέσμευσή μας για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ελληνική ακτοπλοΐα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών, καθώς και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας” σημείωσε ο CEO της Attica, εταιρείας που εσχάτως επενδύει και στα ξενοδοχεία με την απόκτηση δύο μονάδων σε Τήνο και Νάξο.

Δέσμευση βιωσιμότητας

Για άλλη, δε, μια φορά η ελληνική διοίκηση της Attica, που για χρόνια αποτελεί, διεθνώς, σημείο αναφοράς για την ακτοπλοΐα εξέφρασε τη δέσμευση της για την προώθηση αειφορικών επιλογών στο σχεδιασμό τους. “Επιπλέον, το σημαντικό ύψος της επένδυσης, σε μία περίοδο με έντονες τις οικονομικές δυσχέρειες εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης από την πανδημία, αλλά και της γεωπολιτικής και ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη, αποτελεί αδιάψευστη επιβεβαίωση της μακροπρόθεσμης στρατηγικής του Ομίλου μας για βιώσιμη ανάπτυξη με παράλληλη ενσωμάτωση των αρχών ESG σε κάθε νέο επενδυτικό έργο και στην καθημερινή μας λειτουργία και ταυτόχρονα έμπρακτη συμβολή στον εθνικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας.

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στους μετόχους, τους δανειστές, τους συνεργάτες και προμηθευτές μας και στο επιβατικό κοινό για την εμπιστοσύνη, την προτίμηση και τη συνεργασία τους όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και στους εργαζόμενους της Attica σε ξηρά και θάλασσα για την αφοσίωσή τους και την παροχή υψηλής ποιότητας εργασίας που οδήγησαν τον Όμιλό μας στο να είναι ο μεγαλύτερος Όμιλος στον κλάδο μας στην Ελλάδα, ο τρίτος μεγαλύτερος στην Μεσόγειο και ανάμεσα στους δέκα μεγαλύτερους στην Ευρώπη” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πασχάλης που τόνισε ότι υπάρχει σαφές πλάνο ενεργειακής βελτίωσης του στόλου αλλά και αντικατάστασης κάποιων εκ των παλαιών πλοίων,

Οι δημόσιες δαπάνες για τον “πράσινο μετασχηματισμό”

Στις δράσεις της πολιτείας για τη στήριξη στο δύσκολο και άκρως απαιτητικό εγχείρημα “πράσινης μετάβασης” της ακτοπλοΐας στάθηκε ο Γιάννης Πλακιωτάκης, υπουργός Ναυτιλίας που μαζί με τον κ. Πασχάλη έκοψαν την “κορδέλα” των εγκαινίων των τριών νέων πλοίων με τον ψαλίδι στον ίδιο δίσκο, που χρησιμοποιήθηκε και για το Blue Star Patmos.

“Σε μία πολύ δύσκολη χρονική περίοδο, με την ενεργειακή κρίση να μεγαλώνει και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής να κάνουν ολοένα και περισσότερο εμφανή τα σημάδια τους, η συγκεκριμένη επένδυση με τα πλοία τύπου AERO Catamaran αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση στην πορεία προς τη σταδιακή μετάβαση σε μια πιο πράσινη και βιώσιμη ναυτιλία”, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι το υπουργείο έχει καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο με μηχανισμό χρηματοδότησης για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη σταδιακή του μετάβαση στη νέα “πράσινη εποχή”. 

Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε εξάλλου ότι τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας το υπουργείο Ναυτιλίας στήριξε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με περισσότερα από 90 εκατ. ευρώ, ενώ υπήρξε ριζική αναμόρφωση των άγονων γραμμών της χώρας αυξάνοντας κατά 45% τον ετήσιο προϋπολογισμό και επεκτείνοντας κατά 40 εκατ. ευρώ την ετήσια επιχορήγηση, που έφτασε στα 138 εκατ. ευρώ” ανέφερε προσθέτοντας ότι πάνω από 20 γραμμές έχουν προστεθεί σε αυτές της δημόσιας υπηρεσίας, ενώ παράλληλα σημείωσε ότι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπονται τόσο για τη μελέτη για την επόμενη μέρα της ακτοπλοΐας όσο και για το “πρασίνισμα” του στόλου. Σε σχέση δε με την αναμόρφωση του στόλου έκανε λόγοι για διαθέσιμους πόρους 175 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Βέβαια στελέχη της αγοράς, δεν κρύβουν ότι τα ποσά από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ακτοπλοΐα, δεν επαρκούν, δεδομένων των αναγκών, ενώ σημειώνεται ότι και από τα κονδύλια για τις άγονες γραμμές υπάρχουν εκκρεμότητες άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ, από τον Ιούνιο του 2021. Κάτι που δυσχεραίνει την όλη προσπάθεια εκσυγχρονισμού με το κόστος, μάλιστα, των καυσίμων να ανέρχεται σε διπλάσιο επίπεδο από πέρυσι (με τιμές σήμερα περίπου 1000 ευρώ ανά τόνο καυσίμων).

Σημαντική στιγμή

Όπως αναφέρθηκε, πάντως, από τη διοίκηση της Attica, η  ημέρα αυτή είναι πολύ σημαντική για τον Όμιλο Attica και για την Ελληνική ακτοπλοϊκή οικογένεια, αφού τα  τρία  AERO Highspeed, αποτελούν τα πρώτα νεότευκτα πλοία που ήρθαν στην Ελλάδα για την εξυπηρέτηση κύριων ακτοπλοϊκών γραμμών, 10 χρόνια μετά το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της ελληνικής ακτοπλοΐας, το Blue Star Patmos, που και πάλι η Attica Group παρέλαβε, τον Ιούνιο του 2012. Η απόκτησή του, όπως αναφέρθηκε, ήταν μια επένδυση 21 εκατ. ευρώ που έγινε με τη στήριξη της Alpha Bank και νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία είναι ένας “εθνικός πρωταθλητής” με την ελληνική ηγετική του ομάδα του, να αποτελεί για χρόνια πρωτοπόρο σε θέματα επάρκειας διοίκησης, προώθησης στρατηγικών σχεδιασμών για την διασφάλιση υψηλού επιπέδου ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και διασφάλισης της απρόσκοπτης συνδεσιμότητας των νησιών, έργο το οποίο είναι εθνικ΄λης σημασίας. Η εταιρία, μάλιστα, είναι στις τρεις  μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές στη Μεσόγειο και στις 10 στην Ευρώπη. Μετέφερε 7 εκ επιβάτες το 2019, όπως και  1 εκ οχήματα και 400.000 φορτηγά, με εκτιμώμενες ανάλογες επιδόσεις φέτος, συμβάλλοντας έτσι στη νησιωτική ανάπτυξη, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πασχάλης.

Τα AERO

Έτσι, τα τρία AERO έφθασαν από τη Νορβηγία στην Ελλάδα την 1η Αυγούστου 2022 και δρομολογήθηκαν άμεσα στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, ανανεώνοντας σημαντικά το στόλο μας που δραστηριοποιείται σε αυτές τις γραμμές και απολαμβάνοντας ήδη την προτίμηση του επιβατικού κοινού.

“Η Attica Group ήταν και εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης στις γραμμές που δραστηριοποιείται προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Πάντα πρωτοπόρος στην εισαγωγή νέων και καινοτόμων σχεδίων πλοίων στα οποία ενσωματώνονται οι πλέον σύγχρονες κάθε φορά τεχνολογίες, στην Attica Group εργαστήκαμε επί δύο σχεδόν χρόνια στο concept design, προχωρώντας στη συνέχεια στην υλοποίηση ενός ανώτερου και φιλικού προς το περιβάλλον προϊόντος που αναβαθμίζει τις εγχώριες γραμμές, θέτοντας, για μία ακόμη φορά, νέα πρότυπα” αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Η κατασκευή

Η κατασκευή των τριών AERO έγινε στο ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας. Το συνολικό κόστος της επένδυσης  ανήλθε σε 21 εκατ. ευρώ (7 εκατ. Ευρώ ανά πλοίο) και η χρηματοδότησή της έγινε με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό προερχόμενο από τη Νορβηγική Export Finance Norway (“Eksfin”) με την εγγύηση του Norwegian Export Credit Guarantee Agency (“GIEK”) και την Alpha Bank που μας εμπιστεύτηκαν και συνέβαλαν σημαντικά στην αναπτυξιακή μας αυτή επένδυση.

Τα  AERO Highspeed είναι πλοία τύπου Catamaran, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής,  έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού μια νέα, μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Με τη δρομολόγηση των τριών αυτών πλοίων αυξήθηκε η μεταφορική ικανότητα στους προορισμούς του Αργοσαρωνικού, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη των νησιών και των τοπικών κοινωνιών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Με βάση την εταιρεία, κάθε πλοίο έχει μέγιστη ταχύτητα 32,2 κόμβων με πλήρες φορτίο, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών ενώ η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους έχει στόχο την προσφορά υψηλού επιπέδου ανέσεων και υπηρεσιών στον επιβάτη. Ενδεικτικά:

  • Άνετο ταξίδι ακόμη και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού, το οποίο διασφαλίζουν οι καινοτομίες τόσο στη γάστρα του σκάφους, όσο και στα συστήματα πλοήγησης
  • Ευρύχωρους χώρους ενδιαίτησης επιβατών με μεγάλα παράθυρα για πλήρη θέα και άπλετο φυσικό φωτισμό
  • Αποθήκευση αποσκευών επάνω από τα καθίσματα αλλά και σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους
  • Ειδική μέριμνα για τη διευκόλυνση επιβατών με περιορισμένη κινητικότητα
  • Ειδικούς χώρους για τη μεταφορά ποδηλάτων
  • Υψηλών προδιαγραφών χώρους για τη μεταφορά κατοικίδιων.

H Attica Group δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 35 πλοία που προσφέρουν σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα πλοία του στόλου της ταξιδεύουν σε 4 χώρες, σε 60 μοναδικούς προορισμούς, προσεγγίζοντας 71 λιμάνια, μεταφέροντας πάνω από 7 εκατ. επιβάτες, 1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα και 400.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.