ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΕΕ: Εξετάζει νέους περιορισμούς στη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου Κύριο

16:23 - 28 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
ΕΕ: Εξετάζει νέους περιορισμούς στη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει να προσθέσει περιορισμούς στη θαλάσσια μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, καθώς το μπλοκ συνεχίζει να συζητά για την εισαγωγή πλαφόν στο ρωσικό αργό, τονίζει δημοσίευμα του Bloomberg.

Πιο συγκεκριμένα, και όπως διαβάζουμε στο ίδιο δημοσίευμα, ένας τέτοιος περιορισμός στη ναυτιλία θα απαγόρευε στα πλοία της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο που πωλείται πάνω από ένα συμφωνημένο όριο. Μάλιστα, αυτός ο περιορισμός θα είχε άμεσο αντίκτυπο στην Ελλάδα, η οποία έχει τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ του κόσμου.

Υπενθυμίζεται ότι οι τρέχουσες κυρώσεις της ΕΕ για το πετρέλαιο, οι οποίες συμφωνήθηκαν τον Ιούνιο, περιλαμβάνουν εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο που μεταφέρεται δια θαλάσσης, απαγόρευση παροχής υπηρεσιών -όπως ασφάλιση, μεσιτεία και χρηματοδότηση- που απαιτούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο και εξαιρέσεις για τις παραδόσεις αγωγών.

Αυτό το πακέτο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ τον Δεκέμβριο για το θαλάσσιο αργό και στις αρχές του 2023 για τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου.

Εξαίρεση η ναυτιλία

Ωστόσο, η ναυτιλία αποκλείστηκε από το προηγούμενο πακέτο κυρώσεων μετά από πιέσεις από ναυτιλιακά κράτη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και της Κύπρου, πράγμα που σημαίνει ότι τα πλοία που δεν εξαρτώνται από τις υπηρεσίες της ΕΕ θα μπορούσαν θεωρητικά να συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εκτός του μπλοκ.

Η συμπερίληψη της ναυτιλίας, η οποία αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Politico, θα χρειαζόταν για να αποφευχθούν τυχόν κενά και να ευθυγραμμιστεί το ανώτατο όριο τιμών με την G7, είπε μία από τις πηγές. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα πλοία υπό ελληνική διαχείριση συνέχισαν να μεταφέρουν ρωσικό άνθρακα σε χώρες εκτός ΕΕ ακόμη και μετά την έναρξη ισχύος των κυρώσεων του μπλοκ για το εμπόρευμα.

Απαραίτητη η ομοφωνία για τη λήψη απόφασης

Η Ε.Ε. θα πρέπει να αλλάξει τις προηγούμενες κυρώσεις της για να επιτρέψει στη ναυτιλία και τις υπηρεσίες να συνεχιστούν εντός ενός συμφωνημένου ανώτατου ορίου τιμών.

Αυτές οι αλλαγές θα χρειαστούν τη στήριξη και των 27 κρατών-μελών για να περάσουν. Άλλα μέλη της G7, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, που έχει σημαντικά συμφέροντα στον ασφαλιστικό κλάδο, θα υιοθετήσουν παρόμοια μέτρα.

Αρκετές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να διευθετηθούν, συμπεριλαμβανομένης της τιμής του πλαφόν.

Τελευταία τροποποίηση στις 16:35 - 28 Σεπ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.