ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, αλλά πάνω απ'το μέσο όρο

20:07 - 20 Οκτ 2022 | Ναυτιλία
Χαλάρωση της συμφόρησης στα λιμάνια, αλλά πάνω απ'το μέσο όρο
Τα φορτηγά πλοία βαθέων υδάτων αντιπροσωπεύουν το 30,6% της χωρητικότητας, σύμφωνα με τους δείκτες συμφόρησης λιμένων που συνέταξε το γραφείο αναλύσεων του Λονδίνου, Clarkson Research.

Τα σημερινά επίπεδα είναι χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 32,1% κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αλλά εξακολουθούν να είναι πάνω από τον μέσο όρο του 2016-19 που ήταν 29,7%. 

Ωστόσο, η ανάλυση των στοιχείων αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών των πλοίων. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για παράδειγμα, όπου η συμφόρηση έχει προκαλέσει μεγάλα προβλήματα σε περιοχές συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, και στις δύο ακτές της Ηπείρου των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, το 33,9% του στόλου βρισκόταν σε λιμάνι μέχρι στιγμής αυτόν τον μήνα, κάτω από το μηνιαίο ρεκόρ ποσοστό 37,2% τον Ιούλιο.

Ωστόσο, η διαταραχή παραμένει αυξημένη, καθώς η χωρητικότητα στο λιμάνι στην ανατολική ακτή της Βόρειας Αμερικής παραμένει υπερδιπλάσια από τον μέσο όρο πριν από την Covid εποχή. Συγκρίσιμα στοιχεία μέχρι στιγμής τον Οκτώβριο παρουσιάζουν 66% αύξηση για τη δυτική ακτή της Βόρειας Αμερικής, 56% για το Ηνωμένο Βασίλειο και 21% για την Κίνα.

Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η συμφόρηση των πλοίων παρουσιάζει πιο απότομη μείωση. Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, το 35% του στόλου στα μεγέθη πλοίων capesize/panamax βρισκόταν στο λιμάνι, αλλά αυτό μειώθηκε στο 31,2% μέχρι σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων από Clarksons. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μέρος της επαναφοράς κοντά στον μέσο όρο 30% πριν από την Covid εποχή 2016-19. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης είναι αποτέλεσμα της μειωμένης συμφόρησης στην Κίνα, όπου έχει σημειωθεί 15% υποχώρηση σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου.

Η συμφόρηση και σε άλλους τομείς έχει επίσης χαλαρώσει, όπως δείχνουν οι δείκτες Clarksons, παρόλο που η χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων στο λιμάνι μειώθηκε μόνο κατά 0,1%, με 26,7% των πλοίων στα λιμάνια σε σύγκριση με τον μέσο όρο του 2016-19 που ήταν 22,9%.

Στον τομέα των πλοίων πολλαπλών χρήσεων, περίπου το ένα πέμπτο της επιπλέον χωρητικότητας βρίσκεται τώρα στο λιμάνι και, στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, η συμφόρηση είναι περίπου το 10% της επιστροφής στον μέσο όρο πριν από την Covid εποχή.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.