ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γεραπετρίτης για Τέμπη: Από τον Οκτώβριο πλήρης τηλεδιοίκηση στα τρένα

15:45 - 15 Μαρ 2023 | Πολιτική
Γεραπετρίτης για Τέμπη: Από τον Οκτώβριο πλήρης τηλεδιοίκηση στα τρένα
Tα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων, επανέλαβε και σήμερα (15/3) ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ξεκινώντας την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός τόνισε ότι το πεδίο αυτό δεν επιδέχεται πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς κάτι τέτοιο θα ήταν προσβολή στη μνήμη των νεκρών. Στη συνέχεια, ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι «η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους, αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης».

«Θα προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς, όπως και η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων, που εκτιμώ ότι εντός ενός μηνός από σήμερα θα είναι σε θέση να παρουσιάσει πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας», σημείωσε ο υπουργός. 

Συνεχίζοντας, ο ίδιος τόνισε ότι αντικαταστάθηκαν οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και τις προσεχείς ημέρες θα γίνει διεθνής πρόσκληση ώστε να στελεχωθεί η Αρχή μόνιμα με πρόσωπα που θα μπορέσουν να βγάλουν από τη δύσκολη θέση τους οργανισμούς και να σχεδιάσουν την στρατηγική των επόμενων ετών.

«Αλληλουχία λαθών» 

Μιλώντας για το δυστύχημα, αναφέρθηκε σε αλληλουχία λαθών «που οδήγησαν εκεί που οδήγησαν. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο και ήταν υποχρέωση σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα, αυτό δεν συνέβη. Υπήρξε χειροκίνητος σχεδιασμός. Δεν υπήρξε εκ των υστέρων παρακολούθηση της πορείας στον πίνακα που θα έδειχνε την αντίθετη πορεία των τρένων», επισήμανε ο κ. Γεραπετρίτης, προσθέτοντας ότι  όλα αυτά τα δεδομένα αξιολογούνται από τη Δικαιοσύνη. 

«Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να κρύψει τις όποιες ατέλειες υπάρχουν και δεν αποτελεί άλλοθι για παραλείψεις πλημμέλειες και λάθη», παραδέχθηκε ο υπουργός.  «Αμέσως μετά το συμβάν υπήρξε ενεργοποίηση πρωτοκόλλου μαζικών καταστροφών. Λειτούργησαν δομές Υγείας, Περιφέρειας, και όλων των εμπλεκόμενων φορέων», τόνισε στη συνέχεια.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του τόνισε: «Ποιά ήταν τα λάθη και οι παραλήψεις; Θα μου επιτρέψετε να αναδείξω δύο διαστάσεις: Προσωπικό και υποδομές», συνέχισε ο ίδιος.

«Είναι αλήθεια ότι υπήρξε σταδιακή αποψίλωση προσωπικού ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ που έχει την ευθύνη αποπεράτωσης των έργων. Η αποψίλωση ήρθε σταδιακά. Για μακρό διάστημα δεν έγιναν προσλήψεις ή έγιναν απειροελάχιστες. Αποτέλεσμα, να εμφανίζεται σχετική ανεπάρκεια. Η παρούσα διακυβέρνηση προσπάθησε να θεραπεύσει μέσω της διαδικασίας κινητικότητας, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον, όπως και με  διαδικασία παροχής υπηρεσιών. Εκεί υπήρξε καλή στελέχωση, άμεση αλλά όχι επαρκής. Περίπου 200 άτομα που προσελήφθηκαν με τον τρόπο αυτό - 73 σταθμάρχες 69 κλειδούχοι και 60 τεχνικοί. 

Οι συμβάσεις αυτές παρατείνονται. Οι κλειδούχοι και σταθμάρχες που έχουν δελτίο παροχής έχουν την ίδια ακριβώς εκπαίδευση που έλαβε και το τακτικό προσωπικό. Σε ό,τι αφορά τις μόνιμες προσλήψεις, είχαμε στον  προγραμματισμό του 2022 117 άτομα και για το 2023 ακόμα 100. Στον  πρώτο διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ για 90 υπαλλήλους  υπήρξαν 10.500 αιτήσεις και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σύντομα. Συνολικά, πρόκειται να προσληφθούν  217 άτομα το προσεχές διάστημα», είπε ο κ. Γεραπετρίτης. 

Για την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών 

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών, σημείωσε: «Να επισημάνω ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται για τις κρίσιμες θέσεις πρωτίστως σταθμαρχών – είναι εγκεκριμένο από τη ΡΑΣ και  περιλαμβάνει 712 ώρες άσκησης, 6,5 μήνες 6 ημέρες και 7 ώρες ανά ημέρα. Θεωρία και εκπαίδευση στο πεδίο και εξεταστικό στάδιο. Το πρόγραμμα  θα επαναξιολογηθεί συνολικά». 

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης είπε: «Είναι ζήτημα που έχει μακρά και όχι εύκολη ιστορία. Η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014. Περιλαμβάνει συνολική αναβάθμιση όλων των σηματοδοτών σε 52 σταθμούς. 

Σε πλήρη ανάπτυξη θα οδηγήσουν σε πλήρες δίκτυο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν εντός του 2023. Έως το τέλος Ιουνίου το βόρειο κομμάτι και ως το τέλος Σεπτεμβρίου του  το νότιο κομμάτι της γραμμής.  Άρα από τον Οκτώβριο θα έχουμε λειτουργικά πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Θα έχουμε σοβαρότατη αναβάθμιση σε ηλεκτρονικά μέσα», διαβεβαίωσε. 

Για τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες

Στη συνέχεια, ο κ. Γεραπετρίτης, έκανε αναφορά στα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες για την ασφαλή επανεκκίνηση των δρομολογίων και του μεταφορικού έργου. 

Πιο συγκεκριμένα, ο ίδιος τόνισε ότι «είναι αναγκαίο να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος, τόσο για τον ίδιο τον σιδηρόδρομο και τις υποδομές του, όσο και για την εμπιστοσύνη προς το μέσο από τους πολίτες».

«Θα βρίσκομαι στην Κομισιόν την άλλη εβδομάδα για να εξασφαλίσω πρόσθετους πόρους, για την ασφάλεια, την υποδομή, τη λειτουργία, τη στελέχωση. Τίποτα δεν μπορεί να φέρει πίσω τα θύματα, ούτε είναι παρηγοριά ότι σύντομα τα τρένα μας θα είναι πιο ασφαλή. θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να μη συμβεί αυτό ποτέ ξανά», σημείωσε.

Τελευταία τροποποίηση στις 15:57 - 15 Μαρ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.