ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εργατικό ατύχημα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ

13:33 - 28 Απρ 2022 | Ειδήσεις
Εργατικό ατύχημα στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ
Σήμερα στη διάρκεια της Νυχτερινής βάρδιας, και ώρα 4.45 π.μ. σημειώθηκε ατύχημα σε εργαζόμενο επί ελλιμενισμένου πλοίου που εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες, όπως ανακοίνωσε η DPort Services, η εταιρία που έχει αναλάβει την υποστήριξη λειτουργίας του ΣΕΜΠΟ του Πειραιά για λογαριασμό της COSCO.

Οπως αναφέρει η εταιρία, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις το ατύχημα προήλθε από σπάσιμο προστατευτικού κιγκλιδώματος (ρέλι) του πλοίου με συνέπεια την απώλεια ισορροπίας, και τη πτώση του συναδέλφου. Άμεσα ο συνάδελφος μεταφέρθηκε στο ιδιωτικό νοσοκομείο Metropolitan για τη παροχή ιατρικής βοήθειας. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση των θεραπόντων ιατρών, η κατάσταση του εργαζομένου είναι εκτός κινδύνου και η παραμονή του στο νοσοκομείο συνεχίζεται προληπτικά.

Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η DPort Services και οι συνεργαζόμενες εταιρείες «βρίσκονται από την πρώτη στιγμή δίπλα στον εργαζόμενο και την οικογένεια του και έχoυν φροντίσει όποια μέριμνα απαιτείται για τη γρήγορη αποκατάσταση της υγείας του.

Την ίδια στιγμή έχουν ήδη ξεκινήσει από τις Αρχές οι διαδικασίες για τη πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του συμβάντος, ώστε να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια που οδήγησαν στο ατύχημα.

Προτεραιότητα όλων αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να αποτελεί η υγεία του εργαζομένου και η ενδελεχής εξέταση των δεδομένων του συμβάντος. Κάθε προσπάθεια να εργαλιοιποιηθεί το περιστατικό, έχει στόχο μόνο τη διατάραξη της εργασιακής ειρήνης, για την οποία η εταιρεία έχει δεσμευθεί και έχει υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις και χρονοδιαγράμματα εν μέσω ενός ανοικτού και εποικοδομητικού διαλόγου. Οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες αποσκοπούν μόνο στην διατάραξη οποιασδήποτε θετικής εξέλιξης.

Κύρια μέριμνα της DPort Services ήταν, είναι και θα είναι πάντα η διασφάλιση της εργασίας των 2.100 εργαζομένων μας, το μέλλον το δικό τους και των οικογενειών τους όπωςκαι η προβολή της αλήθειας με σκοπό την αποφυγή της παραπληροφόρησης από όσους στοχεύουν στον διχασμό των εργαζομένων μας.

Τέλος, η DPort και οι συνεργαζόμενες εταιρείες σας ενημερώνουν ότι θα προστατέψουν με κάθε τρόπο την εργασιακή ειρήνη και την αξιοπρέπεια των εργαζομένων, δεν θα παρεκκλίνουν από τα αρχικώς συμφωνηθέντα και θα τηρήσουν όλες τις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει στο πλαίσιο της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων».

ΣΥΡΙΖΑ: Να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού

"Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί" αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν τα τμήματα Ναυτιλίας και Εργατικής πολιτικής με αιχμή το νέα εργατικό ατύχημα στο στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά
 
Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, "οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προκαλούν μακροχρόνια κόπωση και  επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους. Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας. Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων."

Πρέπει , σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα.

Συγκεκριμένα:

·         Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες.  Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας

·         Να συμφωνηθεί Γενικός Κανονισμός Προσωπικού με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ

·         Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων

·         Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία
Αναλυτικά ο ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει:
"Τη  Δευτέρα 25.10.2021 ο Δημήτρης Δαγκλής άφηνε την τελευταία του πνοή στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.  Είναι ένα ακόμη τραγικό προαναγγελθέν εργατικό δυστύχημα. 

Έξι μήνες μετά το τραγικό εργατικό δυστύχημα στο λιμάνι του Πειραιά στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τα ξημερώματα συνέβη ένα νέο εργατικό ατύχημα, κατά τη διάρκεια εργασιών φορτοεκφόρτωσης πάνω σε πλοίο, υποχώρησαν τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του πλοίου και ένας λιμενεργάτης έπεσε στο κενό από ύψος 12 μέτρων.  Εχει μεταφερθεί στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση.

Ο τραυματίας λιμενεργάτης τηρούσε τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας.  Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι δεν είχε προηγηθεί έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο.  Ένα από τα πάγια αιτήματα των εργαζομένων είναι ο προληπτικός έλεγχος για τα μέτρα ασφαλείας στα πλοία, πριν ανέβουν οι λιμενεργατικές ομάδες για δουλειά σε αυτά.  Αυτή η διαδικασία είναι κρίσιμη διότι κάθε πλοίο είναι ένα διαφορετικό περιβάλλον εργασίας.

Πριν από έξι μήνες διαπιστώναμε ότι οι αιτίες έχουν όνομα και υπεύθυνους

Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί.  Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι. 

Οι διαρκείς εξοντωτικοί ρυθμοί δουλειάς στο τέρμιναλ της ΣΕΠ/Cosco που προκαλούν μακροχρόνια κόπωση και  επαγγελματικές ασθένειες στους εργαζόμενους.

Οι υπεργολαβίες και οι επισφαλείς σχέσεις εργασίας επιτρέπουν στην εργοδοσία να εκβιάζει τους εργαζόμενους και με το φόβητρο της απόλυσης επιβάλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.

Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις εξυπηρετούν μόνο την αύξηση των κερδών και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Η επιλογή της εργοδοσίας να στέλνει εργαζόμενους με ελλιπή εκπαίδευση στο χώρο δουλειάς και η  συνεχής «ανανέωση» του προσωπικού έχει κάνει τα μικροατυχήματα καθημερινότητα, που σημαίνει επιπλέον εργασιακό stress του συνόλου των εργαζομένων και κατά συνέπεια αυξάνει την επικινδυνότητα σε έναν ήδη επιβαρυμένο και δύσκολο χώρο εργασίας.

Η ανύπαρκτη επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας και τα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στο τέρμιναλ.

Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να υποβαθμίσει την Επιθεώρηση Εργασίας και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Η  απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καταργήσει την συνευθύνη αναθέτοντος και εργολάβου της εταιρείας σε περίπτωση υπεργολαβίας.  Αποτέλεσμα, η κάθε ΣΕΠ/Cosco να είναι έξω από το κάδρο και η ευθύνη να περιορίζεται μόνο στις εργολαβικές εταιρείες.  Η όποια αναφορά με διθυραμβικά σχόλια περιορίζεται στην αύξηση της κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά και στην άνοδό του στη διεθνή κατάταξη των λιμανιών.  Όμως οι λιμενεργάτες, οι πραγματικοί πρωταγωνιστές αυτής της επιτυχίας μένουν στο σκοτάδι και δουλεύουν κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες. 

Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.

Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα.  Συγκεκριμένα:

·         Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες.  Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας

·         Να συμφωνηθεί Γενικός Κανονισμός Προσωπικού με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ

·         Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων

·         Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία

Εκφράζουμε τις ευχές μας για πλήρη ανάρρωση του  τραυματία λιμενεργάτη και ζητάμε την διερεύνηση των αιτιών του εργατικού ατυχήματος

Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις των λιμενεργατών στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά"

Τελευταία τροποποίηση στις 13:44 - 28 Απρ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.