ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

To μέλλον της βιομηχανίας παιχνιδιών μετά την πανδημία

09:46 - 16 Φεβ 2022 | Επιχειρήσεις
To μέλλον της βιομηχανίας παιχνιδιών μετά την πανδημία
Hasbro και Mattel κατέγραψαν σημαντικά κέρδη κατά το κρίσιμο τρίμηνο των εορτών και καθ' όλη τη διάρκεια του 2021, αλλά οι δυο τους κάνουν διαφορετικές προβλέψεις για το μέλλον της βιομηχανίας παιχνιδιών.

Η Mattel προβλέπει ότι οι καταναλωτές θα αποδεχτούν τις νέες αυξήσεις τιμών και θα συνεχίσουν να αγοράζουν με τον ίδιο ρυθμό που το έκαναν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης των πωλήσεων προήλθε από το γεγονός ότι οι γονείς στράφηκαν στα παιχνίδια ως τρόπο να γεμίσουν τις ώρες που περνούσαν τα παιδιά στο σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Για τον λόγο αυτό η Hasbro αναμένει ότι οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς θα ανακάμψουν οι δαπάνες για ταξίδια και αναψυχή που έλειψαν στους γονείς λόγω των περιορισμών.

Αισιόδοξη η Mattel

Αντίθετα, η Mattel είναι αισιόδοξη μετά την «έκρηξη» πωλήσεων που οδήγησε τη μάρκα Barbie της εταιρείας στα καλύτερα ετήσια αποτελέσματα πωλήσεων στην 60ετή ιστορία της. Ακόμη και μάρκες που έδειχναν να χάνουν σε δημοφιλία, συμπεριλαμβανομένων των American Girl, Fisher-Price και Thomas and Friends, ξαναήρθαν στο προσκήνιο.

Τα έσοδα της Mattel αυξήθηκαν κατά 10% σε περίπου 1,80 δισεκατομμύριο δολάρια το τέταρτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 1,66 δισεκατομμύριο δολάρια. Η εταιρεία κέρδισε 53 σεντ ανά μετοχή, πάνω από τις εκτιμήσεις για 30 σεντς.

«Τώρα το ερώτημα είναι η βιωσιμότητα», λέει στο CNBC η Στέφανι Γουίσινκ, διευθύνουσα σύμβουλος στο Jefferies. «Η Mattel πιστεύει ότι η βιομηχανία παιχνιδιών θα αναπτύσσεται ταχύτερα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και είναι σίγουρη για αυτό», συμπληρώνει.

Αυτό οδήγησε την εταιρεία να αναπροσαρμόσει τις προσδοκίες της για τα επόμενα δύο χρόνια. Πλέον αναμένει ότι οι καθαρές πωλήσεις το 2022 θα αυξηθούν κατά 8% έως 10%, και στη συνέχεια θα προχωρήσουν με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό το επόμενο έτος. Προηγουμένως, η εταιρεία είχε προβλέψει ανάπτυξη σε μεσαία μονοψήφια επίπεδα και για τα δύο έτη.

«Το 2021 ήταν άλλη μια χρονιά ισχυρών οικονομικών επιδόσεων», λέει ο Άντονι ΝτιΣιλβέστρο, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας. «Έχουμε κάνει σημαντική πρόοδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια και, όπως σημείωσε ο Ινόν (Κράιτς, διευθύνων σύμβουλος της Mattel), η ανάκαμψή μας έχει πλέον ολοκληρωθεί. Οι προβλέψεις μας για το 2022 και οι στόχοι μας για το 2023 αντικατοπτρίζουν τη δυναμική και την εμπιστοσύνη μας στη μελλοντική μας απόδοση».

Η μετοχή της Mattel ανέβηκε περισσότερο από 13% κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι αναλυτές διατηρούν επί του παρόντος μια μέση τιμή-στόχο για την εταιρεία στα 30 δολάρια ή αύξηση 24% για το μέλλον.

Η Λίντα Μπόλτον Βάιζερ, αναλύτρια στην D.A. Ο Davidson, είναι ακόμα πιο αισιόδοξη. Αναβάθμισε τον στόχο της τιμής στα 45 δολάρια από 38 δολάρια επικαλούμενη τις δυνατότητες ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.

Η αισιοδοξία της Mattel ενισχύεται και από την πρόσφατη είδηση ​​ότι κέρδισε πίσω τα δικαιώματα για τις κούκλες πριγκίπισσες της Disney. Η απώλεια αυτής της άδειας το 2016 άφησε μια τεράστια τρύπα στο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας από την οποία μόλις πρόσφατα κατάφερε να ανακάμψει.

Η εταιρεία θα κυκλοφορήσει επίσης την πρώτη της ταινία με το σήμα της Mattel Films το 2023. Η «Barbie» θα έχει ως πρωταγωνίστρια τη Μαργκό Ρόμπι και τη σκηνοθεσία θα αναλάβει η βραβευμένη με Όσκαρ Γκρέτα Γκέργουιγκ.

Η Mattel δεν έχει ακόμη ορίσει ημερομηνίες κυκλοφορίας για περίπου δώδεκα ταινίες μεγάλου μήκους που βασίζονται σε μάρκες της, συμπεριλαμβανομένων των Hot Wheels, Magic 8 Ball, Polly Pocket, Rock ‘Em Sock’ Em Robots, Uno και Barney. Η στρατηγική για το νεοσύστατο τμήμα ταινιών της είναι να στηριχθεί σε τρίτες εταιρείες για τη χρηματοδότηση κάθε έργου και να συνεργαστεί με ένα στούντιο και έναν διανομέα. Αυτή η στρατηγική βοηθά στο να μετριαστεί ο χρηματοοικονομικός κίνδυνος για την εταιρεία.

Πιο επιφυλακτική η Hasbro

Εν τω μεταξύ, η... ανταγωνίστρια Hasbro είναι πιο συντηρητική στις προβλέψεις της σχετικά με το μέλλον της βιομηχανίας παιχνιδιών.

«Η Hasbro εξετάζει τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και βλέπει ότι από οικονομική άποψη εισερχόμαστε σε μια φάση κάποιου βαθμού αβεβαιότητας σχετικά με την προθυμία των καταναλωτών να αφομοιώσουν τον πληθωρισμό», εξηγεί η Γουίσινκ.

Την περασμένη εβδομάδα η Hasbro δήλωσε ότι αναμένει τα έσοδα να αυξηθούν σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά το 2022. Η Ντέμπορα Τόμας, η οικονομική διευθύντρια της εταιρείας, δήλωσε ότι ενώ η βιομηχανία παιχνιδιών και βιντεοπαιχνιδιών έχει αναπτυχθεί με ρυθμό υψηλότερο από τον συνηθισμένο τα τελευταία δύο χρόνια, δεν προβλέπει ότι αυτό θα συνεχιστεί, λέγοντας ότι αναμένει ότι ο κλάδος θα επιβραδυνθεί ή θα υποχωρήσει το επόμενο έτος.

Επίσης η Hasbro θα έχει νέο διευθύνοντα σύμβουλο από τις 25 Φεβρουαρίου. Ο Κρις Κοκς, ο πρώην πρόεδρος των Wizards of the Coast, αναλαμβάνει τα ηνία από τον μεταβατικό CEO Ριτς Στόνταρτ, ο οποίος κατείχε τη θέση μετά τον θάνατο του Μπράιαν Γκόλντνερ τον Οκτώβριο του 2021. Αναλυτές πιθανολογούν ότι η Hasbro μπορεί σκόπιμα να θέτει χαμηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια, καθώς ο Κοκς θα εγκλιματίζεται στη νέα του θέση.

Επιπλέον, η Hasbro λαμβάνει υπόψη τον αντίκτυπο που είχε η πανδημία στην κινηματογραφική παραγωγή της. Η νεότερη ταινία της «Transformers» καθυστέρησε μέχρι το 2023, κάτι που μεταφράζεται σε καθυστερήσεις στις πωλήσεις εισιτηρίων και στις σειρές προϊόντων. Επιπλέον, η Hasbro ήταν η εταιρεία που κατείχε την άδεια για τις πριγκίπισσες της Disney και την έχασε από τη Mattel.

Η μετοχή της Hasbro γενικότερα έπεσε έπειτα από αυτό, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν 17% στα 2,01 δισεκατομμύρια δολάρια, πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 1,87 δισεκατομμύριο δολάρια, παρά τις ελλείψεις αποθεμάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου λόγω των διαταραχών στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι αναλυτές έχουν επί του παρόντος μέση τιμή-στόχο τα 112 δολάρια, ανοδικά κατά 20%.

Υπό την ηγεσία του αείμνηστου Γκόλντνερ, η Hasbro μετατράπηκε από εταιρεία παιχνιδιών σε πλήρη ανταγωνιστή των μέσων ενημέρωσης. Η απόκτηση του Entertainment One το 2021 ενίσχυσε τη στρατηγική της Hasbro, καθιστώντας δυνατή τη λειτουργία της ως στούντιο για πολλά έργα.

«Αυτή είναι η ιδιοφυΐα του Μπράιαν Γκόλντνερ», επισημαίνει ο Γκέρικ Τζόνσον, αναλυτής της BMO, συμπληρώνοντας: «Καταλάβαινε ότι οι μάρκες είναι ολιστικές. Η ψυχαγωγία και τα παιχνίδια μαζί ισοδυναμούν με ένα μεγαλύτερο κομμάτι της επιχείρησης. Και όταν προσθέτεις την αφήγηση πίσω από μια μάρκα παιχνιδιών, διαρκεί περισσότερο».

Ενώ το τμήμα παιχνιδιών της Hasbro συνεισφέρει το 62% των εσόδων της, που μεταφράζεται σε περίπου 3,98 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, υπάρχουν τώρα άλλες πτυχές της επιχείρησής που αποκτούν μεγαλύτερη σημασία. Το 2021, οι Wizards of the Coast και τα ψηφιακά βιντεοπαιχνίδια αντιπροσώπευαν έσοδα 1,28 δισεκατομμυρίου δολαρίων, ή αλλιώς το 20% του συνόλου της εταιρείας, και η ψυχαγωγία ήταν το 17,9% ή 1,15 δισεκατομμύριο δολάρια.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.