ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΜΕΒΓΑΛ: Στα 7,63 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2022

12:11 - 11 Αυγ 2023 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΜΕΒΓΑΛ: Στα 7,63 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 2022
Με αύξηση τζίρου, αλλά σηµαντική µείωση κερδών έκλεισε το 2022 για τη ΜΕΒΓΑΛ, µε τη βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιοµηχανία να επηρεάζεται από τις σηµαντικές αυξήσεις στο κόστος παραγωγής και τη µείωση της κατανάλωσης στα γαλακτοκοµικά προϊόντα.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ προκύπτει ότι ο όγκος πωλήσεων γάλακτος υποχώρησε κατά 4,7% το 2022, του γιαουρτιού κατά 5,2% και των τυποποιηµένων τυροκοµικών κατά 11,4%, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Σύµφωνα µε την οικονοµική έκθεση που δηµοσίευσε η εταιρεία στο Γενικό Εµπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), ο κύκλος εργασιών διαµορφώθηκε σε 153,85 εκατ. ευρώ έναντι 129,64 εκατ. ευρώ το 2021, σηµειώνοντας αύξηση 18,68%, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει ικανοποιητική λαµβάνοντας υπόψη το γενικότερο επισφαλές οικονοµικό περιβάλλον. Το ποσοστό µεικτού κέρδους της εταιρείας διαµορφώθηκε σε 17,38% έναντι 21,67% το 2021, κυρίως λόγω αυξηµένου κόστους αναλωθέντων αποθεµάτων και ενέργειας. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαµορφώθηκαν σε 7,63 εκατ. ευρώ έναντι 8,09 εκατ. ευρώ το 2021.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι στις 13 ∆εκεµβρίου 2022 υπεγράφη ανάµεσα στη ΜΕΒΓΑΛ και στις πιστώτριες τράπεζες (Eurobank, Alpha Bank και Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος) η έκδοση οµολογιακού δανείου ύψους 59 εκατ. ευρώ µε το οποίο αναδιαρθρώθηκε ο µακροπρόθεσµος δανεισµός της εταιρείας µέχρι εκείνη τη στιγµή.

Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ

Πέρυσι, εξάλλου, πραγµατοποιήθηκαν επενδύσεις στο εργοστάσιο παραγωγής φέτας της ΜΕΒΓΑΛ ύψους 5 εκατ. ευρώ, επενδύσεις που έχουν ως κεντρικό στόχο την κάλυψη των αυξηµένων εξαγωγών της εταιρείας. Οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν το 2022 κατά 25,92% σε σύγκριση µε το 2021, ενώ η ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά ήταν 18,68%.

Για το 2023, η στρατηγική της ΜΕΒΓΑΛ, παρακολουθώντας πάντα τις εξελίξεις, στοχεύει στη διαφύλαξη της σταθερά κερδοφόρας πορείας της µέσα από τη µείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και των λοιπών δαπανών της εταιρείας, επενδύοντας παράλληλα στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων της. Η ΜΕΒΓΑΛ, στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού της πλάνου, θα συνεχίσει τις ενέργειες περαιτέρω ενδυνάµωσης της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές, καθώς και διείσδυσης σε νέες αγορές και κανάλια διανοµής.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.