ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Alstom στηρίζει την εγχώρια αγορά και «ποντάρει» στο υδρογόνο

09:00 - 16 Δεκ 2022 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Η Alstom στηρίζει την εγχώρια αγορά και «ποντάρει» στο υδρογόνο
Την στήριξή της στο ελληνικό στοιχείο αναδεικνύει η πολυεθνική εταιρεία κατασκευής τροχαίου υλικού, Alstom, η οποία δραστηριοποιείται παγκοσμίως στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, αλλά και της μεταφοράς επιβατών, της σηματοδότησης και των μηχανών τρένων.

Σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους το μεσημέρι της Πέμπτης (15/12), ο Managing Director της Alstom στην Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια, κ. Σταύρος Βλάχος, τόνισε ότι η εταιρεία στηρίζει την εγχώρια αγορά και προμηθεύεται με υλικά και εργαλεία made in Greece, εκτός βέβαια από περιπτώσεις υλικών που δεν κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Ειδική μνεία έγινε από τον κ. Βλάχο και στο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού, με τον ίδιο να επισημαίνει ότι το ελληνικό προσωπικό είναι υψηλά καταρτισμένο και ίσως το κορυφαίο στην Ευρώπη στο θέμα της καινοτομίας.

Επιπλέον, η Alstom ανοίγει νέους ορίζοντες στην Κρήτη, καθώς εξετάζει τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφορών τραμ στο Ηράκλειο της Κρήτης, που θα συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο στο Καστέλι, που απέχει περίπου 40 χλμ. Ο κ. Βλάχος ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Σημειώνεται ότι οποιοδήποτε έργο ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης πρέπει να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2026 -ίσως να πάρει παράταση έως το 2027- κάτι που επιβεβαίωσε και ο MD της Alstom Greece.

Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην ανάληψη έργων στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό, στις οποίες η Alstom προωθεί νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, όπως είπε, «μας ενδιαφέρουν οι επεκτάσεις του Μετρό και του Προαστιακού, αλλά και η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου». Πρόσφατα, μάλιστα, η Alstom ολοκλήρωσε τις εργασίες υποδομής για τους νέους σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, με την εταιρεία να συμμετέχει σε κοινοπραξία με τις Avax και Ghella. Στο εν λόγω έργο, το αντικείμενο της Alstom περιλάμβανε τον σχεδιασμό, την προμήθεια και την εγκατάσταση του συστήματος ισχύος έλξης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροφόρου τροχιάς, της παροχής μέσης τάσης και της διανομής χαμηλής τάσης.

Υπάρχει, επίσης, η πιθανότητα συμφωνίας/συνεργασίας με κοινοπραξία για το Μετρό Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), σημείωσε ο κ. Βλάχος και αναφερόμενος στο εγχώριο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς συμπλήρωσε πως «είμαστε μέσα στον ανταγωνιστικό διάλογο για τα 6-7 έργα του connection facility».

Στη συνέχεια, ο Managing Director της Alstom Greece εστίασε στο υδρογόνο, τονίζοντας πως πρόκειται για το νο. 1 υλικό στις μεταφορές του μέλλοντος, απασχολεί πολύ την ΕΕ και γι’ αυτό η εταιρεία δίνει έμφαση σε αυτό το στοιχείο, με τον όμιλο να είναι ήδη πρωτοπόρος στο πεδίο του υδρογόνου. Δεν είναι τυχαίο ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η Alstom έχει κάνει «άλματα» εντός του 2022 στον συγκεκριμένο τομέα, τοποθετώντας στις «ράγες» τα πρώτα 14 υδρογονοκίνητα τρένα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το Coradia iLint, το πρώτο τρένο υδρογόνου στον κόσμο, το οποίο εκπέμπει μόνο ατμό και συμπυκνωμένο νερό, ενώ η λειτουργία του πραγματοποιείται με ελάχιστο θόρυβο.

Τέλος, η Alstom ανακοίνωσε χθες πως αναλαμβάνει με σύμβαση αξίας σχεδόν 370 εκατ. ευρώ την προμήθεια 49 επιπλέον τρένων υψηλής χωρητικότητας Coradia Stream στο Renfe της Ισπανίας. Αυτά τα τρένα θα συμπληρώσουν τα υπόλοιπα 152 που έχουν ήδη παραγγελθεί από τον Μάρτιο του 2021. Οι δύο παραγγελίες είναι συνολικής αξίας 1,8 δισ. ευρώ και αφορούν 201 τρένα, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας ανταλλακτικών και της συντήρησης 56 από τα τρένα για 15 χρόνια. Όλα τα τρένα θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο παραγωγής της Alstom στη Santa Perpetua της Βαρκελώνης.

Αριστοτέλης Παππάς

Τελευταία τροποποίηση στις 11:56 - 16 Δεκ 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.