ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εκπτώσεις και προσδοκία για καταναλωτική «φρενίτιδα» «ζεσταίνουν» την αγορά

09:30 - 18 Ιαν 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Εκπτώσεις και προσδοκία για καταναλωτική «φρενίτιδα» «ζεσταίνουν» την αγορά
Με την ελπίδα ότι μετά από μήνες εγκλεισμού το άνοιγμα της αγοράς σε συνδυασμό με τις γενναίες εκπτώσεις που ήδη έχουν ξεπροβάλλει στις βιτρίνες των καταστημάτων θα επιφέρουν «εκτίναξη» του ελατηρίου της ζήτησης σηκώνουν ρολά τα καταστήματα σήμερα.

Στόχος σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς είναι να πέσει ρευστό στις επιχειρήσεις, όχι μόνο εμπορικές αλλά και τους προμηθευτές, που μέχρι τώρα βασίζονται στις κρατικές ενέσεις ρευστότητας και στα ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων, για όσους τα διαθέτουν.

Οι κανόνες

Να σημειωθεί ότι στις «κόκκινες» επιδημιολογικά περιοχές θα ισχύσει το μοντέλο παράδοσης εκτός καταστήματος (click away), ενώ στις άλλες τα καταστήματα θα υποδέχονται τέσσερα άτομα ανά 100 τ.μ. και για μεγαλύτερα καταστήματα επιπλέον ένα άτομο για κάθε 25 τ.μ. επιπλέον επιφάνειας. Οι καταναλωτές θα μπορούν να επισκέπτονται τα καταστήματα της επιλογής τους στέλνοντας sms στο 13033 με την επιλογή 2 έχοντας περιθώριο δύο ωρών για τις εμπορικές τους συναλλαγές.

Τα καταστήματα της γειτονιάς

Στο μεταξύ με το μήνυμα «Στηρίζουμε τη γειτονιά μας και τα μικρά εμπορικά καταστήματα» η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας επιχειρεί να κινητοποιήσει τους καταναλωτές στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των μικρών τοπικών επιχειρήσεων .

«Οι μικροί επιχειρηματίες της γειτονιάς μας καθημερινά αγωνίζονται να πουλήσουν τα προϊόντα τους αντιμετωπίζοντας μεγάλο ανταγωνισμό, ο οποίος διαθέτει περισσότερους πόρους και καλύτερα μέσα. Πώς μπορούμε να μειώσουμε αυτή την απόσταση;

Επιλέγοντας και προτιμώντας συστηματικά τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς μας, δίνουμε χώρο στους μικρούς επιχειρηματίες να αναπτυχθούν, ενώ ταυτόχρονα στηρίζουμε το έργο και την προσπάθειά τους. Σκεφτείτε ότι στην πλειοψηφία τους τα μικρά μαγαζιά διατηρούν μια σημαντική ιστορικότητα, δίνουν χρώμα και ταυτότητα στη γειτονιά μας μέσα στα χρόνια και φυσικά περνούν από γενιά σε γενιά στα μέλη της οικογένειάς τους» αναφέρει στο μήνυμά της η ΕΣΕΕ και προσθέτει:

«Στα καταστήματα της γειτονιάς μας, υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να μας ξέρουν με το όνομά μας. Η εμπειρία της εξυπηρέτησης περνάει στα χέρια των ανθρώπων αυτών που επιθυμούν πάντα να κάνουν το κάτι παραπάνω για εμάς για να ικανοποιήσουν όχι μόνο την αγοραστική μας ανάγκη αλλά και τη συνολική μας εμπειρία στα καταστήματά τους. Είναι οι άνθρωποι που θέλουν να μας δουν να επιστρέφουμε στο «σπίτι» τους για μια καλημέρα ή για ακόμη μια μικρή ή μεγαλύτερη αγορά.

Και τώρα που ξέρεις γιατί χρειάζεται να υποστηρίξεις τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς σου, μπορείς να δεις κάποιους τρόπους για το πως μπορείς να το κάνεις πράξη!

Ο ψηφιακός κόσμος έχει ατελείωτες δυνατότητες, ταξιδεύει τα νέα πολύ γρήγορα και προσφέρει αμέτρητες ευκαιρίες για όλους. Ανεβάζοντας στο προσωπικό σου προφίλ, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφίες και πληροφορίες για το αγαπημένο σου κατάστημα, αυτόματα μαθαίνει για αυτό ένας μεγάλος αριθμός νέων καταναλωτών. Πόσο επιδραστικός μπορείς να γίνεις για καλό σκοπό; Την ίδια στιγμή, μπορείς να δεις αν το αγαπημένο σου κατάστημα διατηρεί κάποιο προφίλ σε αυτά τα μέσα και να αφήσεις εκεί μια θετική κριτική, ενισχύοντας τη φήμη του!

Μίλησε για τα καταστήματα της γειτονιάς σου σε φίλους και γνωστούς

Η γνώμη σου μετράει. Για αυτό μοιράσου την με κάθε τρόπο και ευκαιρία. Αφού έχεις μείνει ευχαριστημένος από τις αγορές σου αλλά και από την εξυπηρέτηση του μικρού καταστήματος στη γειτονιά σου, φρόντισε να μιλήσεις για την εμπειρία σου σε φίλους αλλά και γνωστούς που πιστεύεις ότι θα ενισχύσουν και αυτοί με τη σειρά τους το κατάστημα αυτό με τις αγορές τους»

Ενδεικτική είναι και η παρέμβαση του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνη Ροκάκη που υπιγραμμίζει την ανάγκη για στήριξη των τοπικών αγορών. «Ο εμπορικός κόσμος τον τελευταίο μήνα έχει χάσει περισσότερο από τα 2/3 των εορταστικών εσόδων του προηγούμενου έτους και το 1/7 των εσόδων των εκπτώσεων, αφού χάθηκε ήδη η πρώτη εβδομάδα αυτής της περιόδου (11/1 – 28/2), με κίνδυνο να απαξιωθούν τα εμπορεύματα που ήδη έχουν πληρωθεί τους προηγούμενους μήνες. Καλούμε τους Χανιώτες συμπολίτες μας να στηρίξουν την τοπική επιχειρηματικότητα εμπράκτως. Ο Καταναλωτής που ψωνίζει στις φετινές εκπτώσεις από τα Χανιώτικα καταστήματα δεν κερδίζει μόνο χρήματα και ποιότητα αλλά δίνει «ανάσα» επιβίωσης στους επιχειρηματίες του Τόπου του.

Όπως έχουμε προτείνει αναλυτικά και τεκμηριωμένα στην τελευταία επιστολή του Επιμελητηρίου προς τον Χανιώτη Πρωθυπουργό, κατά την έναρξη του δεύτερου LockDown (18/11/2020), η Πολιτεία επιβάλλεται να υιοθετήσει άμεσα νέες και δραστικές παρεμβάσεις για την ανάταξη των επιχειρήσεων με έμφαση στη διοχέτευση πρόσθετης – μη επιστρεπτέας ρευστότητας, στη διαγραφή των συσωρευμένων χρεών και στην επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών εξαιτίας της παρατεταμένης καραντίνας» αναφέρει ο κ. Ροκάκης.

Πριν επισκεφτείς μεγαλύτερα καταστήματα ή εμπορικά κέντρα, αφιέρωσε λίγο χρόνο και κάνε μια έρευνα αγοράς για να δεις αν το κατάστημα στη γειτονιά σου μπορεί να ικανοποιήσει την αγοραστική σου ανάγκη. Σίγουρα θα βρεις μια μεγάλη ποικιλία σε πολλές κατηγορίες προϊόντων και μάλιστα σε πολύ καλές τιμές! Προτίμησε να αγοράσεις τα δώρα για τους αγαπημένους σου από τα μικρά εμπορικά καταστήματα της γειτονιάς σου. Σκέψου ότι με αυτό τον τρόπο ευαισθητοποιείς και αφυπνίζεις παράλληλα τους δικούς σου ανθρώπους να πράξουν αντίστοιχα, αφού θα τους έχεις συστήσει ένα κατάστημα που μέχρι τώρα δεν γνώριζαν.

Ψηφιακά εργαλεία για τους μικρούς

Επίσης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, Σταύρος Καφούνης ανέλαβε πρωτοβουλία να παρουσιάσει τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία για τις μικρές επιχειρήσεις, ως σύνολο, σε μια εργαλειοθήκη 12 εφαρμογών που δεν απευθύνονται μόνο στην τοπική αγορά, αλλά πολλές από αυτές είναι προσβάσιμες στις επιχειρήσεις όλης της χώρας. Η ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση (Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου) θα μεταδοθεί από την πλατφόρμα Streamyardτης Google και μέσω live streaming από το κανάλι YouTube του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ). Μεταξύ των εφαρμογών είναι:

1. e-λιανικό (ΕΣΠΑ): Απευθύνεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις του λιανεμπορίου (ΚΑΔ 47), οι οποίες μπορούν να επιδοτηθούν με έως 5.000 ευρώ για την ανάπτυξη e-shop. Ο προϋπολογισμός της δράσης είναι 80 εκατ. ευρώ.

2. e-katanalotis.gr (- Γ.Γ. Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή): Η πλατφόρμα προσφέρει σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, δυνατότητα εμπορικών συναλλαγών με διαφάνεια και μηδενικό κόστος υποστηρίζοντας τη διαδικασία αγορών μέσω click away και μέσω e-shop ενώ διατηρείται η αρχική υπηρεσία της πλατφόρμας για σύγκριση τιμών.

3. agora.delivery (Περιφέρεια Αττικής): Δίνει δυνατότητα δωρεάν δημιουργίας e-shop σε καταστήματα λιανικής και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η εφαρμογή επιτρέπει delivery ή και click away, με πληρωμή σε μετρητά ή με τραπεζικές κάρτες, ενώ οι επιχειρήσεις που εγγράφονται δεν επιβαρύνονται με κόστος ή προμήθειες επί της παραγγελίας.

4. Athensisback (Δήμος Αθηναίων): Πλατφόρμα που εγκαινιάστηκε σε συνεργασία με τον ΕΣΑ, όπου επιχειρήσεις και πολιτιστικοί φορείς μπορούν να προβάλλουν προσφορές και εκπτώσεις. Οι καταναλωτές ενημερώνονται για τα καταστήματα που προσφέρουν υπηρεσίες τηλεφωνικών παραγγελιών, click awayκαι άλλες υπηρεσίες και προνόμια ενόψει της επανεκκίνησης της αγοράς.

5. DirectMarket.gr (ΕΒΕΑ): Είναι μια “ηλεκτρονική βιτρίνα” πανελλήνιας εμβέλειας και ταυτόχρονα ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα. Αποτελεί μέρος της ευρύτερης πρωτοβουλίας των Ελληνικών Επιμελητηρίων και της συνεργασίας με την εταιρεία Knowledge Broadband Services.

6. AthEnsVtradE (ΕΒΕΑ): Είναι ένα τρισδιάστατο ψηφιακό εκθετήριο που εγκαινιάστηκε πρόσφατα και φιλοξενεί εικονικά περίπτερα παρέχοντας ένα καινοτόμο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των εκθετών και των πελατών τους.

7. VitrinaBox (ΕΕΑ): Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών δημιούργησε μία καινοτόμο εφαρμογή (Virtual Walkthrough powerd by VitrinaBox) για την online εικονική περιήγηση των επιχειρήσεων με ένα “κλικ”, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί εικονικά ένα φυσικό κατάστημα ή μια επιχείρηση, να περιηγηθεί και να προχωρήσει σε αγορές.

8. Ψηφιακή Ενδυνάμωση (Google): Σε συνεργασία με τον ΕΣΑ η Google θα προσφέρει στα μέλη του συλλόγου δωρεάν εκπαίδευση στη χρήση των εργαλείων της, με υποστήριξη ακόμη και κατ’ ιδίαν.

9. Skroutz.gr Marketplace: Η Skroutz Merchants δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εμπορική επιχείρηση, με ή χωρίς e-shop, να ενισχύσει τις πωλήσεις της μέσα από το ηλεκτρονικό κανάλι της το οποίο επισκέπτονται 8,5 εκατ. μοναδικοί επισκέπτες το μήνα. Ο ΕΣΑ έχει εξασφαλίσει ειδικό τιμολόγιο για τα μέλη του.

10. Public.gr Marketplace: Το Public Marketplace απευθύνεται επίσης σε εμπόρους, με ή χωρίς e-shop, προσφέροντας μεταξύ άλλων δυνατότητα πρόσβασης σε 65 εκατ. επισκέπτες το χρόνο, πωλήσεις χωρίς κανένα ρίσκο πληρωμών, μηδενικό κόστος επικοινωνίας, δωρεάν υπηρεσίες marketing και πολύ χαμηλά λειτουργικά κόστη. Και με την Public ο ΕΣΑ έχει εξασφαλίσει χαμηλότερες χρεώσεις για τα μέλη του.

11. Ηλεκτρονικές Πληρωμές: Ολοκληρωμένες λύσεις e-commerce για τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εμπορικές συναλλαγές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προσφέρουν οι τράπεζες. Στην εκδήλωση του ΕΣΑ θα αναφερθεί σ’ αυτές εκπρόσωπος της Eurobank.

12. Prosvasis Go: Εστιάζει στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων με αυτόματη αποστολή στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ και στον λογιστή. Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση που αποτελεί “βραχνά” για πολλές επιχειρήσεις. Αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι πάνω από το 97% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι μικρομεσαίες ή πολύ μικρές και σχεδόν η μία στις τέσσερις δεν έχει μηχανογραφικό σύστημα για τα παραστατικά και την τήρηση των βιβλίων της. Ενόψει της υποχρέωσης για ηλεκτρονική ανάρτηση των στοιχείων των οικονομικών βιβλίων, από 1/4/2021, πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ψηφιακές δυσκολίες. Επίσης και στην περίπτωση της Prosvasis Go ο ΕΣΑ έχει εξασφαλίσει ειδική σύμβαση για τα μέλη του.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.