ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στο μικροσκόπιο e-shops για απάτες τύπου carousel

08:25 - 09 Σεπ 2021 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Στο μικροσκόπιο e-shops για απάτες τύπου carousel
Στο μικροσκόπιο έχουν βάλει οι φορολογικές αρχές σειρά e-shops αλλά και τις ηλεκτρονικές πωλήσεις αγαθών από συγκεκριμένα καταστήματα μετά την υπόθεση μα απάτη τύπου carousel που αποκαλύφθηκε πριν λίγες μέρες μετά από έρευνα σε 14 επιχειρήσεις.

Όπως αποκαλύφθηκε μετά το πρώτο στάδιο της έρευνας, που συνεχίζεται,  επιχειρήσεις- βιτρίνα, προμήθευαν με εικονικά τιμολόγια 3 e- shops, με τον  ΦΠΑ των ηλεκτρονικών ειδών που πουλούσαν, να μένει τελικά στις τσέπες όσων είχαν στήσει το  εν λόγω κύκλωμα. Μέσω συμψηφισμών.

Πιο συγκεκριμένα, ελεγκτές της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Αττικής, αξιοποιώντας σχετικές πληροφορίες, διενήργησαν ελέγχους σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αγοροπωλησίες κινητών τηλεφώνων, κονσολών παιχνιδιών, ταμπλετών Η/Υ και φορητών Η/Υ, και ιδιαίτερα στο εμπόριο παροχής αγαθών και υπηρεσιών που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα.

Σκοπός του κυκλώματος ήταν να πραγματοποιεί πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι δε φόροι που οφείλονταν να συμψηφίζονται και στην ουσία να μην αποδίδονται, με το τέχνασμα λήψης εικονικών τιμολογίων εξόδων ανύπαρκτων προμηθευτών.

Επιπλέον, με τη δράση τους οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις επέφεραν στρέβλωση και συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού έναντι λοιπών νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου εμπορίας και διάθεσης κινητών τηλεφώνων και λοιπών ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς παρατηρήθηκε ότι οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις είχαν την δυνατότητα πώλησης των εμπορευμάτων σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή (κάτω του κόστους).

Από τη δράση των επιχειρήσεων αυτών προέκυψε ζημία για το ελληνικό Δημόσιο, ποσού άνω των 14.000.000 ευρώ μόνο από μη απόδοση ΦΠΑ για τα έτη 2019 και 2020, ενώ εκτιμάται ότι η συνολική ζημία για το ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται άνω των 30.000.000 ευρώ.

Βέβαια οι αρχές συνεχίζουν την έρευνα και φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχουν εντοπίσει «λαβράκια». Έτσι έχει εντοπιστεί ότι οι αποδείξεις που έκοβαν τα e- shops στους καταναλωτές δεν ανήκαν στις εταιρίες που είχαν τα συγκεκριμένα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά είχαν αναγεγραμμένα ΑΦΜ άλλων επιχειρήσεων, «μαϊμού». Ουσιαστικά πρόκειται για ένα δαιδαλώδες κύκλωμα  εικονικών- πλαστών τιμολογίων, που αξιοποιώντας την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου βρήκε την ευκαιρία για «νέες μπίζνες» σε βάρος των καταναλωτών και βέβαια του κρατικού ταμείου.

Ήδη βέβαια τα «καμπανάκια» έχουν, εδώ και καιρό, ηχήσει στις αρχές που δέχονται σειρά καταγγελιών από τους καταναλωτές. Είναι ενδεικτικό ότι μετά από καταγγελίες στο Συνήγορο του Καταναλωτή διαπιστώθηκε  ότι η  λειτουργία  ηλεκτρονικού καταστήματος  στο  όνομα  συγκεκριμένης  εταιρείας δεν συνδεόταν με τους λογαριασμούς όπου πραγματοποιούνταν οι πληρωμές για διάφορα προϊόντα. Παράλληλα δεν έχουν τέλος τα παράπονα για συστηματική παραβίαση της νομοθεσίας για την προστασία  του  καταναλωτή  κατά  την προμήθεια  προϊόντων  μέσω  διαδικτύου.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.