ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Φουρτούνες για τα tankers

16:52 - 22 Αυγ 2010 | Ναυτιλία
Σε δύσκολους καιρούς φαίνεται πως έπεσε ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων καθώς οι κατρακύλησαν σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες με αιχμή τα Vlcc τα οποία έφθασαν να πετυχαίνουν ναύλους 17.000 δολαρίων χάνοντας 25% μέσα σε μία εβδομάδα
 Αλλά και στις άλλες κατηγορίες η κατάσταση είναι εκρηκτική. Στα aframax ο Αύγουστος αποδείχθηκε πολύ κακός μήνας ειδικότερα για τα φορτία της Βόρειας Θάλασσας που ενώ πήγαν καλά στο επτάμηνο στην συνέχεια υποχώρησαν σημαντικά με αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να μεταφέρουν τα πλοία τους σε άλλες περιοχές προσθέτοντας όμως έτσι πιέσεις και σε αυτές λόγω υπερπροσφοράς.

Το υπάρχον πρόβλημα έρχονται να εντείνουν και οι νέες παραλαβές. Το τέταρτο τρίμηνο θα προστεθούν άλλα 15 στην αγορά, το 2011 άλλα 41 και το 2012 ακόμη 23. Αξίζει να σημειωθεί πως ο κλάδος δεν περιμένει πολλά από τις αποσύρσεις γιατί είναι μόνο 49 τα μονοπύθμενα που έχουν απομείνει.

Η εικόνα είναι εξ ίσου απογοητευτικά και στα suezmax τα οποία αφού είδαν πτώση των ναύλων 65% το 2009 , το 2010 δεν κατάφεραν και πολλά με τα ναύλα στην ελεύθερη αγορά να έχουν κατά μέσο όρο αυξηθεί 4%. Την ίδια ώρα οι παραγγελίες συνεχίζονται με τον αριθμό των υπό ναυπήγηση να έχει αυξηθεί το 2010 κατά 37%. Το 2011 θα πέσουν στην αγορά 112 νέα πλοία.

Επίσης οι προοπτικές δεν φαίνονται καλές γιατί οι παραδοσιακές διαδρομές τους αλλάζουν φυσιογνωμία. Για παράδειγμα τα φορτία από την Μαύρη Θάλασσα θα εξαφανιστούν μόλις τελειώσει ο αγωγός Σαμψούντα-ΣεΪχάν στην Τουρκία. Τότε θα έχουν να ανταγωνιστούν και τα aframax που δραστηριοποιούνται στην Ανατολική Μεσόγειο.

 

Ένα ακόμη σημείο που προκαλεί σκεπτικισμό, είναι η Νιγηρία όπου λόγω των συχνών αναταραχών, οι εξαγωγές στην καλύτερη περίπτωση θα μείνουν ευμετάβλητες και στην χειρότερη θα υποχωρήσουν

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.