Ειδικότερα, με βάση τις εκτιμήσεις της ναυλομεσιτικής, EastGate Shipping, τα δύο τρίτα του βιβλίου παραγγελιών, ήτοι το 9% του τρέχοντος στόλου αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Ωστόσο, σημειώνεται ότι οι περισσότερες από τις νέες παραγγελίες αφορούν παλαιότερες συναλλαγές.
Έτσι, όπως αναφέρεται στο report της ναυλομεσιτικής, η επέκταση του στόλου θα επιβραδυνθεί το 2021, με την πρόβλεψη ανάπτυξής του να διαμορφώνεται στο 3%. Σύμφωνα με αναλυτές, η δραστηριότητα της αγοράς αναμένεται να παραμείνει αδύναμη βραχυπρόθεσμα, ενώ ένα πιθανό νέο ενδιαφέρον θα εστιαστεί κυρίως στα Panamax και τα Supramax.
Η πανδημία που βρίσκεται σε εξέλιξη, τα χαμηλά κέρδη, οι κανονισμοί για το περιβάλλον, τα ζητήματα αποδοτικότητας των καυσίμων και η υπερπροσφορά δημιουργούν ένα μίγμα σοβαρών προκλήσεων για την αγορά, αποτρέποντας τους επενδυτές από το να διαθέσουν κεφάλαια.