• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Containerships: «Βυθίζονται» οι παραγγελίες νέων πλοίων-Στροφή στα διαλυτήρια Κύριο

08:00 - 31 Ιουλ 2020 | Ναυτιλία
Σε χαμηλό 20 και πλέον ετών έχει διολισθήσει το βιβλίο παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με στοιχεία του οίκου αναλύσεων Alphaliner.

Ειδικότερα, τα στοιχεία του Ιουλίου δείχνουν ότι τα υπό ναυπήγηση containerships αντιπροσωπεύουν το 9,4% του παγκόσμιου στόλου, υποχωρώντας κάτω από το 10% για πρώτη φορά αυτόν τον αιώνα. Σημειώνεται ότι το βιβλίο παραγγελιών αυτών των τύπων πλοίων κινείται πτωτικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Τον Ιούλιο του 2016 η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων ανερχόταν στα 3,55 εκατ. TEUs και πλέον εκτιμάται στα 2,21 εκατ. TEUs.

«Το γεγονός ότι η φθίνουσα πορεία είχε ήδη ξεκινήσει πριν από τέσσερα χρόνια δείχνει ότι ο κορονοϊός με τις συνεπακόλουθες επιπτώσεις του στην παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο δεν είναι ο αποκλειστικά υπεύθυνος για τις λιγότερες παραγγελίες νεότευκτων» επισημαίνει η Alphaliner.

Στη μελέτη καταδεικνύεται ακόμη ότι δεν πραγματοποιούνται ναυπηγήσεις πλοίων συγκεκριμένων μεγεθών. Για παράδειγμα, δεν έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες πλοίων χωρητικότητας από 4.000 έως και 9.999 TEUs.

Η Evergreen και η CMA CGM είναι τη δεδομένη χρονική στιγμή οι δύο εταιρείες με τα μεγαλύτερα βιβλία παραγγελιών.

Ρεκόρ για τις διαλύσεις πλοίων τον Ιούλιο

Ωστόσο, καθώς οι διαλύσεις πλοίων ενισχύονται το τελευταίο διάστημα, είναι πιθανότερη η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης στην αγορά των containerships. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, οι διαλύσεις containerships έφτασαν σε υψηλό 41 μηνών τον Ιούλιο, καθώς διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 52.800 ΤΕUs έναντι 50.600 ΤΕUs τον Ιούνιο. Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2020, διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 152.800 TEUs, σε μία αύξηση της τάξεως του 26,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Η στροφή των εφοπλιστών στα διαλυτήρια τον Ιούνιο και τον Ιούλιο ακολουθεί μία περίοδο αρκετά ήπιας δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα, το τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου, αποχώρησαν από την αγορά πλοία χωρητικότητας 21.100 ΤEUs, 72,8% λιγότερα, απ' ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, ως απότοκο των μέτρων lockdown, που εφάρμοσαν οι χώρες, όπου λειτουργούν τα περισσότερα διαλυτήρια.

Γιώργος Γεωργίου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 12:25 - 31 Ιουλ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman