ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το project των €9 δισ. που αλλάζει την ελληνική Ναυτιλία

21:59 - 16 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Το project των €9 δισ. που αλλάζει την ελληνική Ναυτιλία
Ένα μεγάλο project που αναμένεται να ξεπεράσει τα 9 δισ. ευρώ προετοιμάζει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με στόχευση στην ελληνική ακτοπλοΐα και τη συνολική ενίσχυση του ναυτιλιακού κλάδου.

Όπως είπε σε πάνελ του μεγάλου ναυτιλιακού συνεδρίου 4rth Slide2Open Shipping Finance 2021, ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου και Γενικός Διευθυντής της Apollonia Lines, Γιώργος Σπ. Αλεξανδράτος, το σχέδιο, το οποίο θα υποβληθεί στις Βρυξέλλες, βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας και έχει συναντήσει ιδιαίτερα θετικές αντιδράσεις τόσο από το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και από τους ευρωπαϊκούς φορείς. 

Οι στόχοι του project, σύμφωνα με τον κ. Αλεξανδράτο, είναι πρώτον η ανανέωση του συνόλου του ακτοπλοϊκού στόλου, από τα μεγαλύτερα έως και τα μικρότερα πλοία, με νέες «πράσινες» επενδύσεις και δεύτερον η ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας και κατ' επέκταση της ναυτιλιακής κοινότητας. Η χρηματοδότηση αναμένεται να προέλθει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από δημόσιο και ιδιωτικό κεφάλαιο. Προς αυτήν την κατεύθυνση, καταβάλλεται προσπάθεια, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα διευρυμένο μέτωπο κυβέρνησης, ναυπηγείων και άλλων ναυτιλιακών φορέων για την απορρόφηση των κεφαλαίων, σημείωσε ο κ. Αλεξανδράτος.

Ο ίδιος στάθηκε, τέλος, στην ανάγκη ανάπτυξης του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, επισημαίνοντας ότι η τωρινή ισχύς του δεν ανταποκρίνεται στον κυρίαρχο ρόλο που διαδραματίζει η εγχώρια Ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο ρόλος των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού

Σε αυτό το πλαίσιο, η Πρόεδρος της HEMEXPO (Hellenic Marine Equipment Manufacturers & Exporters), των Ελλήνων κατασκευαστών, δηλαδή, ναυτιλιακού εξοπλισμού, Ελένη Πολυχρονοπούλου, εξήρε την πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου, προσθέτοντας ότι αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η τελική πρόταση. Η ίδια μίλησε, επίσης, για τον αναβαθμισμένο ρόλο των Ελλήνων κατασκευαστών και τις απαραίτητες ενέργειες για την περαιτέρω διείσδυσή τους σε διεθνή ναυπηγεία. 

«Έχουμε την υποχρέωση να ευθυγραμμιστούμε με τις μεγάλες αλλαγές που συντελούνται διεθνώς, σε ψηφιακό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, καλούμαστε να δημιουργήσουμε τα κατάλληλα προϊόντα, τα οποία θα ανταποκρίνονται στις υψηλού επιπέδου απαιτήσεις του ναυτιλιακού κλάδου» σημείωσε αρχικά η κα Πολυχρονοπούλου.

Η πρόεδρος της HEMEXPO χαρακτήρισε ορόσημο το μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο έχει υπογραφεί με την Ένωση Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας και Εφαρμογών (ΕΒΙΔΙΤΕ) και τον Σύνδεσμο Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ). «Μπορεί να μην έχουμε ως χώρα τη βαριά βιομηχανία, αλλά κατασκευάζουμε πολύ σημαντικά εξαρτήματα για τα πλοία και πρέπει να συνεργαστούμε για την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών» σχολίασε σχετικά.

Τέλος, υπογράμμισε ότι οι κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού προσβλέπουν στη στήριξη της ελληνικής Πολιτείας, αλλά και των ευρωπαϊκών θεσμών για την προώθηση των προϊόντων τους στα μεγάλα ναυπηγεία του κόσμου.

Το Reporter συμμετέχει ως χορηγός επικοινωνίας στο συνέδιο 4rth Slide2Open Shipping Finance 2021

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 03:27 - 17 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.