ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων LNG σε νέο ιστορικό ρεκόρ

13:39 - 22 Νοε 2021 | Ναυτιλία
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων LNG σε νέο ιστορικό ρεκόρ
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) σε όλο τον Ειρηνικό έφτασαν σε νέο ρεκόρ την Παρασκευή, καθώς η υψηλή ζήτηση από την Ασία αυξάνει την ανάγκη για θαλάσσια μεταφορά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το κόστος ναύλωσης ενός πλοίου για τη μεταφορά μιας αποστολής LNG από την Αυστραλία στην Ιαπωνία εκτινάχθηκε σε υψηλό ρεκόρ των 335.000 δολαρίων την ημέρα. Το άλμα έρχεται ενόψει της περιόδου αιχμής της χειμερινής κατανάλωσης και προκαλεί ανησυχία στους Ασιάτες αγοραστές ότι ο ψυχρότερος από το κανονικό καιρός θα μπορούσε να ωθήσει το κόστος της πρώτης ύλης ηλεκτρικής ενέργειας ακόμη υψηλότερα. Ταυτόχρονα υπάρχει ήδη έλλειψη διαθεσιμότητας των πλοίων που μπορεί να επιδεινωθεί τις επόμενες μέρες.

Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή διαθέσιμη προσφορά χωρητικότητας πλοίων και η ζήτηση από την πλευρά της Ιαπωνίας και Κίνας έχει ήδη αυξηθεί, ιδιαίτερα μετά τις μετεωρολογικές προβλέψεις ότι η Κίνα εισέρχεται σε κρύα περίοδο με θερμοκρασίες να πέφτουν κατά 6-10 βαθμούς που θα ενισχύσει τη ζήτηση θέρμανσης.

Σε αντίθεση με την Ευρώπη, δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου αποθήκευση αερίου μεγάλης εμβέλειας στην Ασία και οι αυξήσεις της ζήτησης γίνονται πιο άμεσα αισθητές στην αγορά LNG. Οι ασιατικές τιμές αναφοράς LNG είναι επί του παρόντος περίπου 37 $ ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu). Αυτό είναι χαμηλότερο από την κορυφή πάνω από 56 $ στις αρχές Οκτωβρίου, αλλά πάνω από το υψηλό του περασμένου χειμώνα. Η Ασία φαίνεται καλύτερα προετοιμασμένη για τον χειμώνα από την Ευρώπη, μέχρι στιγμής, όσον αφορά τα αποθέματα. Ωστόσο, ένα επαναλαμβανόμενο κρυολόγημα θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα ξεφάντωμα αγορών παρόμοιο με αυτό που παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο, το οποίο χρησίμευσε ως καταλύτης για την αύξηση των τιμών.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρείται ακραία έλλειψη σε διαθέσιμη προσφορά πλοίων στην πλευρά του Ειρηνικού και σε συνδυασμό με απίστευτη συμφόρηση στη διώρυγα του Παναμά αναμένεται ότι θα επιδεινωθεί η εικόνα τις επόμενες μέρες. Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, ο χρόνος αναμονής για τα πλοία LNG για να πλεύσουν νότια προς τον Ειρηνικό χωρίς κράτηση ήταν 16 ημέρες την Παρασκευή, οδηγώντας σε μεγαλύτερες διαδρομές προς τα ανατολικά γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Μαρία Μπερτζελέτου 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.