ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αναδύονται εναλλακτικοί κόμβοι εξαγωγών για την Ουκρανία

18:09 - 11 Ιουλ 2022 | Ναυτιλία
Αναδύονται εναλλακτικοί κόμβοι εξαγωγών για την Ουκρανία
Πολλές επιλογές ανοίγονται για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την κατεστραμμένη από τον πόλεμο Ουκρανία, ένα έθνος που έκλεισε όλα τα λιμάνια του στις 24 Φεβρουαρίου, την ημέρα που εισέβαλε η Ρωσία.

Η Ρουμανία άνοιξε εκ νέου μια σιδηροδρομική σύνδεση της Σοβιετικής εποχής που συνδέει το λιμάνι του Γαλάτι στον ποταμό Δούναβη με την Ουκρανία έναν μήνα νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό.

Τα φορτία σιτηρών που προέρχονται από την Ουκρανία μέσω Μολδαβίας μπορούν να φτάσουν απευθείας στο Γαλάτι για να μεταφερθούν σε φορτηγίδες και στη συνέχεια περαιτέρω, συμπεριλαμβανομένου του λιμανιού της Κωνστάντζας στη Μαύρη Θάλασσα.

Η Κωνστάντζα υπήρξε σημαντικός κόμβος για τα ουκρανικά φορτία τους πρώτους μήνες του πολέμου, ωστόσο, τώρα λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα, τόσο για τα χύδην ξηρού φορτίου όσο και για τα εμπορευματοκιβώτια. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk εξέθεσε νέα σχέδια έκτακτης ανάγκης για να μεταφέρει μερικά εμπορευματοκιβώτια μακριά από τη συμφορημένη Constanta στον τουρκικό τερματικό σταθμό Safiport.

Εν τω μεταξύ, ένα λιμάνι στη μεσόγεια Μολδαβία που βρίσκεται στη συμβολή των ποταμών Δούναβη και Προυτ, παρουσιάζει δραματικά αυξημένο όγκο φορτίου στον απόηχο του πολέμου.

Το λιμάνι Giurgiulesti, η μόνη εμπορική πρόσβαση της Μολδαβίας στα διεθνή ύδατα, ανέφερε ότι ο όγκος φορτίου έχει υπερδιπλασιαστεί σε περισσότερους από 800.000 τόνους το πρώτο εξάμηνο του έτους, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγωγών πετρελαιοειδών, άνθρακα και λιπασμάτων και των εξαγωγών σιτηρών και φυτικό λάδι. Η κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού 5 εκατομμυρίων δολαρίων βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη, που αναμένεται να ανοίξει το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Το λιμάνι της Βάρνας στη Μαύρη Θάλασσα της Βουλγαρίας βρίσκεται επίσης σε θέση να πάρει μέρος του φορτίου από την Ουκρανία. Όπως και στη Ρουμανία, η κυβέρνηση της Βουλγαρίας έχει απλοποιήσει τους διασυνοριακούς κανόνες για φορτηγά που μεταφέρουν ουκρανικά φορτία εισαγωγής και εξαγωγής.

Πιο βόρεια, λιμάνια της Πολωνίας και της Λιθουανίας στη Βαλτική Θάλασσα μεταφέρουν επίσης ορισμένα ουκρανικά αγροτικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές, αναπτύσσοντας έναν διαμετακομιστικό διάδρομο από την Ουκρανία που παρακάμπτει τη Λευκορωσία.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.