ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ηλεκτρικά, αυτόνομα πλοία Ro-Ro στη Νορβηγία

11:43 - 23 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
Ηλεκτρικά, αυτόνομα πλοία Ro-Ro στη Νορβηγία
Ηλεκτρικά, αυτόνομα πλοία Ro-Ro ξεκινούν υπηρεσία στη Νορβηγία. Aναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα τη λειτουργία τους για λογαριασμό του μεγαλύτερου διανομέα λιανικής της χώρας.

Τα δύο πλοία, τα οποία έχουν μήκος περίπου 220 πόδια και ζυγίζουν 60 τόνους το καθένα, ναυπηγήθηκαν στην Ινδία για την ASKO Maritime.

Έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν πλήρως αυτόνομα, μεταφέροντας ρυμουλκούμενα φορτηγά στο φιόρδ του Όσλο της Νορβηγίας. Μόλις πιστοποιηθούν πλήρως, θα λειτουργούν από ένα χερσαίο κέντρο που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία από την Massterly, μια κοινοπραξία μεταξύ των εταιρειών Wilhelmsen και Kongsberg.

Τα σκάφη ονομάστηκαν Marit και Therese κατά στις 15 Σεπτεμβρίου προς τιμήν δύο εκ των κορυφαίων Ολυμπιονικών σκιέρ της χώρας.

Κατά τη διάρκεια της διετούς περιόδου πιστοποίησης, τα σκάφη θα πλεύσουν με περιορισμένο πλήρωμα τεσσάρων ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου. Μόλις πιστοποιηθούν, το σχέδιο προβλέπει τα πλοία να λειτουργούν χωρίς πλήρωμα και ως μέρος ενός μεγαλύτερου συστήματος μεταφορών χωρίς εκπομπές. 

Κάθε πλοίο θα μεταφέρει ρυμουλκούμενα που θα μετακινούνται μεταξύ του κέντρου διανομής στο Moss και στο Horten της Νορβηγίας χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά φορτηγά. Στα λιμάνια, αυτόνομα ηλεκτρικά φορτηγά θα φορτώνουν τα τρέιλερ στις φορτηγίδες. Κάθε σκάφος έχει την ικανότητα να μεταφέρει 16 ρυμουλκούμενα, το καθένα με μέγιστη χωρητικότητα 29 τόνων.

Τα πλοία τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 1846 kWh και θα επαναφορτίζονται αυτόματα ενώ είναι ελλιμενισμένα στο λιμάνι. Η ASKO αναμένει να φτάσει σε επίπεδο μεταφοράς 150 ρυμουλκούμενων την ημέρα μέσα σε λίγα χρόνια στη διαδρομή, εξοικονομώντας σχεδόν ένα εκατομμύριο μίλια οδικών μεταφορών ετησίως και εξαλείφοντας 5.000 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως.

Τα πλοία έφτασαν στη Νορβηγία στις 9 Αυγούστου μετά από ένα ταξίδι παράδοσης σε πλοίο βαρέως ανυψωτικού που ξεκίνησε στην Ινδία στις 29 Ιουνίου. Οι αρχικές δοκιμές διεξήχθησαν τις τελευταίες εβδομάδες στο λιμάνι στο Βιομηχανικό Πάρκο Horten.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Νορβηγία ηγείται της ναυτιλιακής βιομηχανίας με πολλά έργα αυτόνομων σκαφών. Την άνοιξη, η Yara βάφτισε το πρώτο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Yara Birkeland. Όπως τα φορτηγά πλοία της ASKO, η Yara Birkeland ξεκινά μια διετή διαδικασία πιστοποίησης. Ο κατασκευαστής επίπλων Ekornes ανακοίνωσε τον Μάιο του 2022 ότι συνεργάζεται με τη γερμανική εταιρεία logistics DB Schenker και με την εταιρεία σχεδιασμού Naval Dynamics για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου, ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.