ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εξαγωγές άνθρακα σε πιο μακρινούς προορισμούς αυξάνουν τα ναύλα

11:28 - 27 Οκτ 2022 | Ναυτιλία
Εξαγωγές άνθρακα σε πιο μακρινούς προορισμούς αυξάνουν τα ναύλα
Η προμήθεια άνθρακα από πιο μακρινές αποστάσεις ωθεί την εικόνα των τονομιλίων για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αυξάνοντας τους ναύλους.

Ενώ οι παγκόσμιοι όγκοι του εμπορίου άνθρακα παρέμειναν σταθεροί φέτος, οι τονοημέρες αυξήθηκαν κατά 6,6% τους πρώτους εννέα μήνες, σύμφωνα με την AXS. Πρόκεοταο για σημάδι ότι οι αγοραστές αναγκάζονται να προμηθεύονται από μεγαλύτερες αποστάσεις κατά μέσο όρο.

Ως μέρος των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, το μπλοκ απαγόρευσε τις εισαγωγές άνθρακα από τη Ρωσία από τις 10 Αυγούστου. Τους επόμενους δύο μήνες η Ρωσία δυσκολεύτηκε να ανακατευθύνει τις εξαγωγές άνθρακα, με τους όγκους εξαγωγών να μειώνονται κατά 7% σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της BIMCO.

Παρά την πτώση των όγκων, η ζήτηση τονομιλίων έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 30% τους τελευταίους δυόμισι μήνες, όπως δείχνουν τα στοιχεία της BIMCO. Από τότε που ανακοινώθηκαν οι κυρώσεις για τον άνθρακα από την ΕΕ τον Απρίλιο, ο μέσος όρος των ρωσικών εξαγωγών άνθρακα αυξήθηκε κατά σχεδόν 50%, ή περίπου 1.250 μίλια.

«Μέχρι στιγμής, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μεγέθους capesizes έχουν δει τη μεγαλύτερη αύξηση σε τονομίλια μετά την απαγόρευση, κυρίως λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος της Ινδίας για ρωσικό άνθρακα. Η κυβέρνηση της Ινδίας έδωσε εντολή για αύξηση των εισαγωγών άνθρακα το καλοκαίρι, λόγω της αύξησης της ζήτησης ενέργειας και των χαμηλών αποθεμάτων άνθρακα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια ώθηση σε τονο-μίλια, καθώς τα πλοία φορτωμένα με ρωσικό άνθρακα από ευρωπαϊκά λιμάνια έπλεαν γύρω από την Αφρική», σχολίασε ο Filipe Gouveia, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Μέχρι στιγμής το 2022, η Κίνα παραμένει ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού άνθρακα, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 22,6% των συνολικών κινεζικών εισαγωγών άνθρακα. Παρόλο που ο όγκος των εισαγωγών άνθρακα στην Κίνα μειώθηκε κατά 25,7% μέχρι στιγμής φέτος, οι εισαγωγές από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 3,5%, πιθανότατα λόγω των μειωμένων τιμών.

«Τους επόμενους μήνες, τα πλοία μεγέθους panamax και supramax θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση από την Κίνα για ρωσικό άνθρακα. Ωστόσο, ο φιλόδοξος στόχος της χώρας για την εξόρυξη άνθρακα και οι αυξανόμενες επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μπορούσαν να τονώσουν την όρεξη για εισαγωγές άνθρακα. Τους πρώτους οκτώ μήνες, η εξόρυξη άνθρακα αυξήθηκε 13,8%, ενώ η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αυξήθηκε κατά 16,7%», πρόσθεσε ο ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Η Κίνα κατέχει το «τριπλό στέμμα» όσον αφορά τον άνθρακα, σημείωσε μια πρόσφατη έκθεση της Shipfix. Η χώρα είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής στον κόσμο των πιο βρώμικων ορυκτών καυσίμων και ταυτόχρονα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός και εισαγωγέας άνθρακα. Οι θαλάσσιες εισαγωγές θερμικού άνθρακα της Κίνας έχουν αυξηθεί κοντά στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν πέρυσι καθώς πλησιάζει ο χειμώνας. Η χώρα εισήγαγε 22,3 εκατομμύρια τόνους θερμικού άνθρακα τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας σταθερή απόδοση από έτος σε έτος, αλλά 44,5% πάνω από τον μέσο όγκο εισαγωγών κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, σύμφωνα με τους μεσίτες Braemar.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.