ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

LNG carriers: Ανάγκες για διπλασιασμό στόλου χωρίς τους απαραίτητους πόρους Κύριο

11:01 - 30 Οκτ 2022 | Ναυτιλία
LNG carriers: Ανάγκες για διπλασιασμό στόλου χωρίς τους απαραίτητους πόρους
Mπορεί ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG να πρόκειται να αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια κατά 1/3, ωστόσο όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές αυτό δεν επαρκεί. Βέβαια όπως αποδεικνύουν και κάποια στοιχεία παρακάτω δεν αρκούν ούτε οι οικονομικοί πόροι των πλοιοκτητών, προκειμένου αυτά να ναυπηγηθούν.

Πιο συγκεκριμένα, ο CFO της Cool Company John Boots Μιλώντας σε συνέδριο της Capital Link επεσήμανε ότι ο στόλος των LNG carriers χρειάζεται να διπλασιαστεί.

Από την άλλη, η βρετανική ναυλομεσιτική Clarksons μιλώντας με αριθμούς εκτιμά ότι θα χρειαστούν κατά προσέγγιση από 400-600 πλοία μέχρι το 2030.

Ποια είναι η τρέχουσα κατάσταση στα LNG Carriers

Aυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι υπάρχουν περισσότερα από 650 LNG carriers σε όλες τις θάλασσες παγκοσμίως. Μέσα στο 2026-2029 αναμένεται να μπουν στο νερό επιπλέον 229 πλοία, δηλαδή το 1/3 του υπάρχοντος στόλου. Ο συνολικός αριθμός τους ως το 2029 θα προσεγγίζει τα 900, ωστόσο οι ανάγκες σύμφωνα με τους ειδικούς είναι περίπου στα 1200.

Τι ζητήματα αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία

Δύο είναι οι πιο μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία που κατασκευάζουν LNG carriers

1) To γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη ναυπηγικού χώρου

Όπως αναφέρει η έκθεση της ICIS(ανεξάρτητη εταιρεία υπηρεσιών για τα εμπορεύματα) τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία που ειδικεύονται στην κατασκευή LNG carriers, έχουν να κατασκευάσουν περίπου 200 πλοία εκ των οποίων πολλά είναι sold out μέχρι το 2027.

Για το λόγο αυτό αναβαθμισμένο ρόλο στο παιχνίδι έχει αναλάβει και η Κίνα που αναμένεται να διεκπεραιώσει παραγγελία 30 πλοίων.

2) Η ραγδαία άνοδος στις τιμές πρώτων υλών έχει φτάσει τις τιμές ναυπήγησης στα ύψη. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε ναυπηγεία στη Νότια Κορέα αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε βασικά υλικά λόγω απεργιών σε εργοστάσια χάλυβα και υποχρεώνονται να εισάγουν, κάτι που όπως γίνεται αντιληπτό αυξάνει ακόμα περισσότερο το κόστος παραγωγής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα

Το Νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο DSME ανακοίνωσε την παραγγελία δύο LNG Carriers, χωρητικότητας 200.000 κ.μ έκαστο. Το κόστος για κάθε πλοίο είναι περίπου 250 εκατομμύρια δολάρια. Όπως αναφέρει το ναυπηγείο είναι το υψηλότερο ποσό που έχει λάβει ποτέ Νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο για το συγκεκριμένο έργο.

Το κόστος-ρεκόρ για τη ναυπήγηση πλοίων LNG σταδιακά αποσύρει το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, παρά τις τεράστιες ανάγκες. Δημιουργείται λοιπόν το ερώτημα του πως θα διπλασιαστεί ο στόλος, κάτι που αξιολογείται ως αναγκαίο, όταν δεν μπορεί να καλυφθεί το κόστος κατασκευής.

Η ελληνική πραγματικότητα

Μέσα στο 2022 οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει περίπου 20 LNG Carriers που κατανέμονται ως εξής:

  • 6 για την Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση
  • 7 για την Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου
  • 6 για την Dynagas του Γιώργου Προκοπίου
  • 2 για την Capital Gas
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.