ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το πρώτο αιολικό σκάφος RoRo λαμβάνει χρηματοδότηση 9 εκατ. ευρώ

12:42 - 19 Ιαν 2023 | Ναυτιλία
Το πρώτο αιολικό σκάφος RoRo λαμβάνει χρηματοδότηση 9 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος Wallenius Wilhelmsen και οι εταίροι του έργου κέρδισαν χρηματοδότηση ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon Europe για την υποστήριξη της κατασκευής ενός ιστιοφόρου RoRo με το όνομα Orcelle Wind. Το έργο, που ανακοινώθηκε το 2021, εισέρχεται τώρα στο στάδιο του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας που θα διαρκέσει πέντε χρόνια.

Το πλοίο Ro-Ro Orcelle Wind είναι ένα ανεμοκίνητο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων, όπου θα είναι  220 μέτρα με χωρητικότητα πάνω από 7.000 αυτοκίνητα. Το έργο αποτελεί κρίσιμο μέρος της στρατηγικής απαλλαγής του στόλου του Wallenius Wilhelmsen και η φιλοδοξία είναι να αρχίσει να πλέει στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.

Βασίζεται στην ιδέα του Oceanbird που αναπτύχθηκε από τη ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρεία Wallenius Marine με έδρα τη Σουηδία. Ο όμιλος προώθησε την ιδέα εφαρμόζοντας τις γνώσεις του από την επιχείρηση RoRo καθώς προσβλέπει σε μειωμένες έως και 90% εκπομπές από τον σχεδιασμό του σκάφους.

Ο όμιλος Wallenius Wilhelmsen δήλωσε ότι το έργο της ΕΕ είναι μια ευκαιρία να συνδυαστούν οι επενδύσεις που απαιτούνται για επίδειξη πλήρους κλίμακας και συλλογή δεδομένων με προηγμένα μοντέλα και εργαλεία για πλοία προώθησης πτερυγίων.

Ως μέρος του προγράμματος χρηματοδότησης του Horizon Europe , οι εταίροι σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν τη δοκιμαστική εξέδρα πτέρυγας πανιών σε ένα υπάρχον σκάφος Wallenius Wilhelmsen στα μέσα του 2024.

Πέρα από το σκάφος επίδειξης, οι εταίροι θα χρησιμοποιήσουν τα μοντέλα και τα εργαλεία για να αναπτύξουν προηγμένα εννοιολογικά σχέδια και επιχειρησιακά σχέδια για πολλούς τύπους σκαφών για να εφαρμόσουν τη λύση πτέρυγας.

Η επιχορήγηση των 9 εκατομμυρίων ευρώ κατανέμεται σε έντεκα εταίρους που συμμετέχουν σε διαφορετικά μέρη του έργου, όπως η δρομολόγηση καιρού, ο σχεδιασμός σκαφών, η ενορχήστρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η εκπαίδευση του πληρώματος για τη δοκιμή εγκατάστασης εξέδρας σε υπάρχον σκάφος.

Σκοπός του έργου είναι να καταστήσει το Orcelle Wind έτοιμο για εμπορικές συναλλαγές.

«Το έργο της χρηματοδότησης της ΕΕ βασίζεται σε μια συλλογική προσέγγιση – χρειαζόμαστε ισχυρούς εταίρους για να οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές το συντομότερο δυνατό. Είμαστε περήφανοι που έχουμε μια ομάδα από τους καλύτερους τεχνικούς, επιχειρησιακούς και ακαδημαϊκούς συνεργάτες, καθώς και έναν από τους βασικούς πελάτες μας, για το έργο. Όλοι έχουν δεσμευτεί να συνεργαστούν για να βοηθήσουν να γίνει πραγματικότητα το πρώτο αιολικό πλοίο Orcelle Wind», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Αειφορίας του ομίλου Wallenius Wilhelmsen, Roger Strevens.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.