ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πέντε λόγοι για να είναι ευδιάθετοι οι εφοπλιστές δεξαμενόπλοιων το 2023 Κύριο

16:33 - 29 Ιαν 2023 | Ναυτιλία
Πέντε λόγοι για να είναι ευδιάθετοι οι εφοπλιστές δεξαμενόπλοιων το 2023
Το ναυλομεσιτικό γραφείο της Νέας Υόρκης, Poten & Partners, εντόπισε πέντε λόγους για τους οποίους οι εφοπλιστές δεξαμενόπλοιων πρέπει να είναι χαρούμενοι φέτος.

Ωστόσο, οι προβλέψεις της εταιρείας συνοδεύονται με έναν αστερίσκο για πιθανά... απρόοπτα. Άλλωστε, κανείς δεν προέβλεψε την πανδημία Covid-19 ή την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι εξελίξεις το 2023 είναι εξίσου αβέβαιες, προειδοποιεί το ναυλομεσιτικό γραφείο.

Πάντως, αν οι εκτιμήσεις σχετικά με τους βασικούς οδηγούς της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων αποδειχθούν σωστές, τότε τα νέα είναι καλά για τους εφοπλιστές δεξαμενόπλοιων.

Το πρώτο θετικό σημείο εστιάζεται στην οικονομία της Κίνας. Η πολιτική της χώρας για μηδενικό Covid περιόρισε την ανάπτυξη και οδήγησε σε μείωση της ζήτησης πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2022. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) αναμένει τώρα ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 800.000 bpd φέτος – στα 15,8 εκατομμύρια bpd. Σχεδόν όλος ο επιπλέον όγκος θα αποστέλλεται δια θαλάσσης, εκτιμά το ναυλομεσιτικό γραφείο της Νέας Υόρκης, κυρίως σε δεξαμενόπλοια μεγάλου μεγέθους VLCC, τα οποία είναι επομένως πιθανό να αποκομίσουν μεγαλύτερη απόδοση ναύλων συγκριτικά με τα μικρότερα δεξαμενόπλοια.

Δεύτερον - Οι εφοπλιστές είναι πιθανό να επικεντρωθούν στα νεότευκτα πλοία καθώς ο όγκος των αγοραπωλησιών για τα μεταχειρισμένα πλοία φαίνεται να επιβραδύνεται.

Τρίτον - Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου πρόκειται να επωφεληθούν περισσότερο από τα αποτελέσματα της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) στις 5 Φεβρουαρίου για τα ρωσικά διυλισμένα προϊόντα. Οι μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων (εξαγωγές από τη Ρωσία και εισαγωγές στην Ευρώπη) θα αυξήσουν τη ζήτηση τονομιλίων, ιδίως για μεγαλύτερα πλοία μεγέθους LR1 και LR2 προς και από την Ασία. Τα πλοία μεσαίου μεγέθους MR θα λάβουν ώθηση από υψηλότερους διατλαντικούς όγκους. Ως εκ τούτου, οι μεταφορείς προϊόντων πετρελαίου είναι πιθανό να έχουν καλύτερη απόδοση από τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Τέταρτον - Οι εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ θα μπορούσαν κάλλιστα να σημειώσουν νέα ρεκόρ. Ο αριθμός των εξαγωγών του 2022 άγγιξε 3,5 εκ βαρέλια ημερησίως, όπου υποστηρίχθηκε από σημαντικές εκδόσεις από το Στρατηγικό Αποθεματικό Πετρελαίου των ΗΠΑ. Περισσότερα από αυτά είναι απίθανο φέτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις από Poten & Partners, αλλά η παραγωγή πετρελαίου θα αυξηθεί κατά περίπου 500.000 βαρέλια ημερησίως, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, και οι υψηλότερες εξαγωγές των ΗΠΑ θα ωφελήσουν όλα τα μεγέθη των δεξαμενόπλοιων.

Πέμπτο και τελευταίο - Αν και ο πόλεμος της Ρωσίας απέσυρε την προσοχή από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ και της ΕΕ, μια νέα εστίαση στην ένταση του άνθρακα σημαίνει ότι πολλοί εφοπλιστές θα πρέπει να λάβουν μέτρα για να παραμείνουν συμμορφωμένοι, υπό την προϋπόθεση ότι επιβάλλονται οι νέοι κανονισμοί, πιστεύει ο Poten. Η αυστηρή σταθεροποίηση του πλαισίου του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) του ΙΜΟ θα σημαίνει ότι οι σημερινοί κανόνες γίνονται αυστηρότεροι με την πάροδο του χρόνου και ότι όλοι οι τομείς της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενόπλοιων, θα επηρεαστούν.  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.