ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κέρδη $559,2 εκατ. για την Danaos του Kούστα το 2022

13:53 - 21 Φεβ 2023 | Ναυτιλία
Κέρδη $559,2 εκατ. για την Danaos του Kούστα το 2022
Η ελληνική ναυτιλιακή Danaos, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας για το 2022, με την εταιρεία να σημειώνει πτώση σε επίπεδο έτους αλλά και δ΄τριμήνου, λόγω της κρίσης στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση όμως στα λειτουργικά έσοδα.

Πιο συγκεκριμένα, σε επίπεδο έτους η εταιρεία μετρά κέρδη 559.210 δολαρίων έναντι 1,05 εκατ. δολάριων το 2021, ενώ σε επίπεδο δ' τριμήνου κατέγραψε κέρδη 152,721 δολάρια, έναντι 165,997 το 2021.

Ωστόσο τα λειτουργικά έσοδα της Danaos κατέγραψαν σημαντική αύξηση στα 993,3 εκατ. δολάρια το 2022, έναντι 689,5 εκατ. δολαρίων το 2021 και στα 252,4 εκατ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο, από 215 εκατ. δολάρια το ίδιο διάστημα του 2021.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν αυξημένα το 2022 στα 176,422 δολάρια σε σχέση με τα 159,164 δολάρια του 2021, ενώ σε επίπεδο έτους ανέρχονται στα 851,160 δολάρια, από 508,803 δολάρια το 2021.

O στόλος της εταιρείας

Όσον αφορά την αξιοποίηση του στόλου της ναυτιλιακής, στο δ' τρίμηνο ανέρχεται σε ποσοστό 94,8% σε σχέση με το 97,4% του 2021, με τη μείωση να αποδίδεται στον προγραμματισμένο δεξαμενισμό ορισμένων πλοίων.

Σε επίπεδο έτους, η χρήση έφτασε το 97,3% από 98,2% το 2021 για τον ίδιο λόγο.

Ακόμα ολοκληρώθηκε η πώληση των containerships «Catherine C» και «Leo C» το Νοέμβριο 2022, η οποία απέφερε επιπλέον κέρδη 37,2 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται επίσης, ότι το Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η εταιρεία συμφώνησε να παραχωρήσει το Amalia C , έναντι περίπου 5,1 εκατ. δολαρίων.

Ο CEO της Danaos, Ιωάννης Κούστας σχολίασε επί των στοιχείων:

«Το περασμένο έτος σηματοδότησε το peak της αγοράς και οι εξαιρετικά ισχυρές συνθήκες της αγοράς των τελευταίων δύο ετών έχουν μείνει πίσω μας.

Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προβλέπουν τα κέρδη του 2023 σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2022, και ακόμη αναμένουμε να δούμε την πλήρη επίδραση της επικείμενης ύφεσης.

Οι ναύλοι έχουν μειωθεί σημαντικά, αλλά παραμένουν υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, η διάρκεια ναύλωσης σπάνια υπερβαίνει τους 12 μήνες.

Δεδομένων των περιορισμένων βραχυπρόθεσμων καθοδικών ρίσκων και των ελάχιστων υποχρεώσεων χρέους της εταιρείας, έχουμε αρκετή δύναμη για να εκμεταλλευτούμε ευκαιριακά την επικείμενη ύφεση».

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.