ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η μάχη για την...πίτα των €100 εκατ. στις λευκές συσκευές Κύριο

15:32 - 21 Φεβ 2022 | Επιχειρήσεις
Η μάχη για την...πίτα των €100 εκατ. στις λευκές συσκευές
Πανέτοιμοι για την πίτα των 100 εκατ. ευρώ είναι οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού, που αφορά το πρόγραμμα επιδότησης για αντικατάσταση και ανακύκλωση ενεργοβόρων συσκευών. Ήδη οι φήμες που διαρρέονται στην αγορά είναι ότι η κυβέρνηση πιθανότατα να αυξήσει το κονδύλι μετά από πιέσεις που ασκούν οι πολυεθνικές και οι εγχώριοι παίκτες.

Οι εταιρείες αναμένουν τον καθορισμό της ενεργειακής κλάσης και τα τελικά κριτήρια για τους δικαιούχους, ώστε να οργανώσουν καλύτερα την προετοιμασία τους σε επίπεδο προμηθειών συσκευών που θα μπουν στο πρόγραμμα. Σημειώνεται ότι στον σχεδιασμό, βασικό κριτήριο ήταν η στόχευση σε συσκευές που δημιουργούν τα μεγαλύτερα φορτία ηλεκτρικής ενέργειας, όπως τα κλιματιστικά, καθώς και ηλεκτρικές συσκευές που είναι μονίμως στην πρίζα, όπως τα ψυγεία και τα πλυντήρια.

Στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη η πλατφόρμα για την υποδοχή των αιτήσεων. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών, ώστε το πρόγραμμα να αρχίσει να τρέχει εντός του α’ εξαμήνου του 2022. Αφορά την αντικατάσταση και ανακύκλωση κλιματιστικών, ψυγείων και καταψυκτών.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να αντικαταστήσουν έως 3 ηλεκτρικές συσκευές λαμβάνοντας επιδότηση έως 50%. Αναμένεται η εξειδίκευση, ειδικά για την ενεργειακή κλάση. Οι σχετικές προδιαγραφές προβλέπεται να δημοσιευθούν πριν τα τέλη Φεβρουαρίου, καθορίζοντας το ποσοστό εξοικονόμησης ενέργειας, που είναι και το ζητούμενο. Για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία της ΔEΗ, η αντικατάσταση ενός πλυντηρίου ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης C, με ένα πλυντήριο ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης Α+, οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 32%, ενώ η αντικατάστασή του με ένα πλυντήριο ρούχων τάξης ενεργειακής απόδοσης Α+++, οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας περίπου 44%.

 Οι αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού έχουν ήδη ξεκινήσει από την αρχή του 2022 να  εμπλουτίζουν την γκάμα των προϊόντων τους. Αυτό ισχύει ακόμη και για όσους δεν έχουν ως βασική δραστηριότητα τη συγκεκριμένη κατηγορία, όπως αλυσίδες οικιακού εξοπλισμού π.χ. Praktiker, Leroy Merlin κ.α. Προετοιμάζονται, σε συνεργασία με υπάρχοντες και νέους προμηθευτές, στοχεύοντας σε μερίδια από 3-10%. Πιο φιλόδοξους στόχους φέρονται να έχουν οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, με εδραιωμένη παρουσία στις λευκές συσκευές, Κωτσόβολος, Public-Media Markt, Πλαίσιο.

Το πρόγραμμα αναμένεται να ανατροφοδοτήσει το αγοραστικό ενδιαφέρον, σε μια περίοδο που η ζήτηση έχει υποχωρήσει λόγω της αβεβαιότητας για την εξέλιξη της πανδημίας, αλλά και της μείωσης των εισοδημάτων των καταναλωτών από το μπαράζ ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά και ηλεκτρικό ρεύμα.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.