ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Bosch Hellas: Διψήφια ανάπτυξη το 2022-Οι προβλέψεις για το 2023 Κύριο

08:00 - 08 Ιουν 2023 | Επιχειρήσεις
Bosch Hellas: Διψήφια ανάπτυξη το 2022-Οι προβλέψεις για το 2023
Με διψήφιο ποσοστό ως προς την αύξηση πωλήσεων «έτρεξε» η Bosch Hellas το 2022, καθώς ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα 245,9 εκατ. ευρώ, έναντι 221 εκατ. ευρώ το 2021, σε μία αύξηση της τάξεως του 11,3%. Μάλιστα, η ανάπτυξη ήρθε παρά το απαιτητικό μακροοικονομικό περιβάλλον, επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας.

Σε γενικότερο πλαίσιο, η ελληνική θυγατρική ενός εκ των κορυφαίων προμηθευτών τεχνολογίας και υπηρεσιών παγκοσμίως προσβλέπει στην επίτευξη ισορροπίας μέσω της εκμετάλλευσης των ευκαιριών ανάπτυξης, της επιτήρησης στα κόστη, αλλά και της αποτελεσματικής χρήσης κεφαλαιουχικών πόρων. Στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνέντευξης Τύπου, που έλαβε χώρα την Τετάρτη (7/6), o διευθύνων σύμβουλος της Bosch Hellas και επικεφαλής των συγγενικών εταιρικών οντοτήτων B/S/H και Bosch rexsorth, Ιωάννης Κάπρας (φωτο), ανακοίνωσε πως τα κέρδη προ τόκων και φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένα κατά 4,3% από τα 2 εκατ. ευρώ του 2021 και πρόσθεσε ότι όλες οι θυγατρικές του ομίλου ήταν κερδοφόρες. Για τις τρεις συγγενικές εταιρείες στην Ελλάδα τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,5% στα 11 εκατ. ευρώ.

Ως προς την ανάπτυξη ανά τομέα στην Ελλάδα, το τμήμα της αυτοκίνησης κατέγραψε αύξηση 9,5% το προηγούμενο έτος στα 46 εκατ. ευρώ, τα καταναλωτικά αγαθά κινήθηκαν υψηλότερα κατά 14,4% στα 202 εκατ. ευρώ και οι βιομηχανικές λύσεις έκλεισαν τη χρονιά με εντυπωσιακή άνοδο της τάξεως του 20% στα 8 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, το τμήμα «Ενέργεια και Τεχνολογία Κτιρίων» κατέγραψε μείωση 6,4% στα 11 εκατ. ευρώ λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Αναφορικά με το τρέχον έτος, ο κ. Κάπρας σημείωσε πως οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,8% το α’ τετράμηνο του 2023, ενώ στη συνέχεια έκανε πρόβλεψη για ανάπτυξη 5,4% για το σύνολο του 2023. Με βάση τα παραπάνω ποσοστά, ο CEO της Bosch Hellas τόνισε: «Χαράσσουμε με αισιοδοξία τα μελλοντικά σχέδια της Bosch στην Ελλάδα».

Σε ό,τι αφορά τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η Bosch Hellas δίνει έμφαση στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα, στην υποστήριξη των νέων και ειδικότερα των φοιτητικών ομάδων μηχανικής, αλλά και στην στήριξη κοινωνικά ευάλωτων ομάδων. Σημειώνεται ότι η Bosch Hellas λειτουργεί ως θυγατρική του ομίλου Bosch από το 1992, αν και η επίσημη παρουσία στην Ελλάδα καταγράφεται ήδη από το 1913 και σήμερα απασχολεί συνολικά 280 άτομα προσωπικό. Στην Bosch Hellas υπάγονται επίσης οι δραστηριότητες σε Κύπρο, Αλβανία και Μάλτα, οι οποίες εμφάνισαν αθροιστικό τζίρο της τάξης των 32 εκατ. ευρώ το 2022.

Δημιουργία hub καινοτομίας στην Ελλάδα

Στη Συνέντευξη Τύπου, ο κ. Κάπρας εξήγησε πως η επιτάχυνση της ανάπτυξης αναμένεται να λάβει «σάρκα και οστά», αφενός με την εκμετάλλευση των υπαρχόντων επιχειρηματικών τομέων και αφετέρου με το άνοιγμα σε νέους κλάδους. Ξεχώρισε το υδρογόνο το οποίο, όπως είπε, «θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στις τεχνολογίες μας, είτε πρόκειται για το σπίτι είτε για την αυτοκίνηση».

Μίλησε επίσης για επέκταση στην τεχνολογία των αντλιών θερμότητας με ηλεκτρισμό, τονίζοντας πως πρόκειται για βασικό προϊόν καθώς η εταιρεία ασχολείται με τις κτιριακές εγκαταστάσεις. Μεταξύ άλλων, είπε ότι ο τομέας εξηλεκτρισμός - ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό πυλώνα στις τεχνολογίες του μέλλοντος της Bosch και πως οι ημιαγωγοί είναι ένα βασικό «κομμάτι» που θα μας απασχολήσει επειδή βρίσκονται σε έλλειψη. Ξεχωριστή αναφορά έγινε για τους αισθητήρες, με τον κ. Κάπρα να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είμαστε ο μεγαλύτερος παραγωγός. Έχουμε παράξει πάνω από 18 δισ. αισθητήρες». Συνοπτικά, τα πεδία ανάπτυξης που εξετάζει η Bosch έχουν ως εξής: ημιαγωγοί, υδρογόνο, αυτοματισμοί εργοστασίου, κατασκευές, Med Tech, HVAC (Heating, ventilation and air conditioning - θέρμανση, εξαερισμός και κλιματισμός).

Σε ερώτηση δημοσιογράφων για τις ανατιμήσεις, ο κ. Κάπρας ανέφερε ότι το 2022 ανήλθαν σε ποσοστό 4-5% σε μικρά προϊόντα, ενώ στο maximum έφτασαν στο 15% όσον αφορά π.χ. ηλεκτρικά εργαλεία, διευκρινίζοντας πως έγιναν σταδιακά. Ξεκαθάρισε, δε, πως το 2023 δε θα γίνουν ανατιμήσεις, συμπληρώνοντας ότι «δε θα γίνει καμία ανατίμηση γενικά στα καταναλωτικά αγαθά», καθώς τόσο το ενεργειακό κόστος όσο και το κόστος μεταφορών είναι πλέον σε καθοδική πορεία και έχει επιτευχθεί ισορροπία στο κόστος παραγωγής.

Στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch Hellas σημείωσε ότι «είμαστε σε ένα cluster που είμαστε ανταγωνιστικοί» και πως η Ελλάδα αποτελεί ελκυστικό επενδυτικό προορισμό. Η εταιρεία διεκδικεί να δημιουργήσει ένα hub καινοτομίας στην Ελλάδα, το οποίο θα αναλάβει διάφορα projects για λογαριασμό του ομίλου. Στο ίδιο πλαίσιο, συμπλήρωσε, «είμαστε σε μια ομάδα χωρών που έχουν μπει σε ένα short list για να προχωρήσουν ορισμένα σημαντικά projects» και πρόσθεσε: «Την τελευταία δεκαετία πολλές επενδύσεις της Bosch είχαν πάει σε χώρες όπως η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Βουλγαρία. Πλέον μπορούμε να τις ανταγωνιστούμε … Η Πορτογαλία είναι η μόνη που παρέμεινε ανταγωνιστική και είναι στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα». Το τεχνολογικό hub της Bosch θα εξυπηρετεί τις ενδοομιλικές ανάγκες της μητρικής σε επίπεδο υπηρεσιών και δεν θα έχει παραγωγική δραστηριότητα.

Η εικόνα του ομίλου

Σε επίπεδο ομίλου, για το επιχειρηματικό έτος 2022 τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 88,2 δισ. ευρώ, το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 4% σε 4,3%, ενώ τα… πρωτεία της ανάπτυξης κατείχε ο κλάδος της αυτοκίνησης με αύξηση πωλήσεων κατά 16% στα 52,6 δισ. ευρώ. Ακολούθησαν τα καταναλωτικά αγαθά με έσοδα 21,3 δισ. ευρώ, η ενέργεια και τεχνολογία κτιρίων με 7 δισ. ευρώ και η βιομηχανική τεχνολογία με 6,9 δισ. ευρώ. Σε γεωγραφικό επίπεδο, από το σύνολο των εσόδων τα 44,3 δισ. ευρώ αφορούσαν στην Ευρώπη, τα 14,4 δισ. ευρώ στην Βόρεια Αμερική, τα 1,8 δισ. ευρώ στη Νότια Αμερική και τα 27,7 δισ. ευρώ στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, με την Κίνα και την Ινδία να έχουν τη «μερίδα του λέοντος».

Στο α’ τετράμηνο του 2023 ο όμιλος αναπτύχθηκε με ρυθμό 3,5% και για το σύνολο του έτους έχει θέσει ως στόχο την αύξηση μεταξύ 6% και 9%, παρά τις μέτριες οικονομικές προοπτικές που προβλέπονται, με τον κ. Κάπρα να επισημαίνει πως σε πρώτη φάση στόχος είναι «να κρατήσουμε την ανάπτυξη στα περσινά επίπεδα». Ο στόχος που αφορά το περιθώριο κέρδους από τις δραστηριότητες του 2023 είναι 5%. Σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο, ο όμιλος θέτει ψηλά τον «πήχη», κάνοντας λόγο για ανάπτυξη σε κάθε περιοχή του κόσμου με μερίδια που θα τον τοποθετεί μεταξύ των τριών κορυφαίων προμηθευτών στις αγορές που δραστηριοποιείται.

Αριστοτέλης Παππάς

Τελευταία τροποποίηση στις 12:21 - 08 Ιουν 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.