ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι τέσσερις πυλώνες για τη Eurobank της επόμενης μέρας Κύριο

08:55 - 21 Ιουν 2022 | ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Οι τέσσερις πυλώνες για τη Eurobank της επόμενης μέρας
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού με καινοτόμες πρακτικές καθημερινής λειτουργίας αλλά και συνεχή εκπαίδευση, η ανάδειξη ενός νέου οραματικού πλαισίου, όπως και αξιοποίηση της συσσωρευμένης εμπειρίας από τη διαχείριση των τελευταίων ετών, είναι οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους «πατά» η πορεία της Eurobank με ορίζοντα το 2030.

Η  Eurobank με έμφαση στο άνοιγμα στον πολίτη και το κοινό, υιοθετεί και εισάγει στην εγχώρια αγορά την πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη Phygital και επενδύοντας σ’ αυτό το μοντέλο λειτουργίας υλοποιεί την αναπτυξιακή της στρατηγική με ορίζοντα τη Eurobank 2030. 

Αυτά υπογραμμίστηκαν σε μία εντυπωσιακή κίνηση εξωστρέφειας για τα επιχειρηματικά δεδομένα της χώρας, κατά την παρουσίαση της «καρδιάς» της λειτουργικής δομής της τράπεζας, του Eurobank Hub, στην Νέα Ιωνία.

Στρατηγικός στόχος, όπως υπογραμμίστηκε, είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.
 
Η Phygital προσέγγιση 
 
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Phygital προσέγγιση επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών. 
 
Κομβικοί επιχειρησιακοί άξονες είναι η διαρκής επένδυση στην αναβάθμιση των υποδομών πληροφορικής και η ανάπτυξη προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη που να είναι διαθέσιμες όταν τις θέλει και προσβάσιμες από όποιο σημείο επιθυμεί. 
 
Επενδύσεις
 
Αξίζει να σημειωθεί πως οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική. Στην διαρκή προσπάθεια της Τράπεζας να παραμένει πρωτοπόρος στην καθημερινή της πρακτική, καθοριστική είναι η βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της. Είναι το ανθρώπινο ταλέντο που θα αντιληφθεί την κατεύθυνση της αγοράς στο μέλλον, θα οραματιστεί και θα σχεδιάσει, μελετώντας και αξιολογώντας τις σύγχρονες τάσεις. Σταθερά και απρόσκοπτα, παρά τις διαδοχικές κρίσεις των τελευταίων ετών, η Eurobank επανασχεδιάζει συστήματα, διαδικασίες παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες μεθόδους εργασίας και συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της τηλεργασίας για σημαντικό μέρος του δυναμικού της.
 
Όπως τονίζεται η Phygital αντίληψη απαιτεί διαρκή επένδυση στους ανθρώπους και παράλληλα σε νέες υποδομές για ολοκληρωμένες σύγχρονες λύσεις, καλύπτοντας κατά το δυνατόν πληρέστερα τις ανάγκες των πελατών. Για μια Τράπεζα «ανοικτή» 24/7: Στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.
 
Η “καρδιά” της τράπεζας
 
 
“Πίσω από μια επιτυχία κρύβεται μια γυναίκα” ανέφερε χαρακτηριστικά χθες κατά την παρουσίαση της  “καρδιάς” της τράπεζας η Κλεοπάτρα Κοντονίκα, επικεφαλής του τομέα επικοινωνίας της τράπεζας δίνοντας ένα παραστατικό και συνάμα γυναικειο αποτύπωμα της σημασίας, που  επέχει στην τραοεζική λειτουργία το Eurobank Hub, στην Νέα Ιωνία Αττικής. 
 
Εκεί έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στον χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι χώρες.
 
Η Eurobank υιοθετεί και εισάγει στην εγχώρια αγορά την πρωτοπόρο τραπεζική αντίληψη Phygital και επενδύοντας σ’ αυτό το μοντέλο λειτουργίας υλοποιεί την αναπτυξιακή της στρατηγική με ορίζοντα τη Eurobank 2030. Στρατηγικός στόχος είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.
O Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας, κ. Σταύρος Ιωάννου, δήλωσε ότι "οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Eurobank Hub είναι ο πυρήνας κρίσιμων κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών του Ομίλου, εντός και εκτός συνόρων.  Το σύμπλεγμα κτιρίων στη Νέα Ιωνία φιλοξενεί το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών, πάνω από 2.000 άτομα, που απασχολούνται σε ένα χώρο φιλικό για τους ίδιους και για το περιβάλλον, τον οποίο αναβαθμίζουμε διαρκώς, με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Δυναμική και διαχρονική είναι φυσικά η επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής με πρόγραμμα επενδύσεων που υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας. Κομβικός όμως είναι, επίσης διαχρονικά, ο ρόλος των συνεργατών, στελεχών και ομάδων μας που με τα ταλέντα τους, την επαγγελματική αφοσίωση και το ήθος τους, οδηγούν καθημερινά την Eurobank μπροστά, και μας κάνουν πραγματικά υπερήφανους. Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο.”.
 
Φιλόδοξο πλάνο
 
Ειδικότερα, σε ότι αφορά το Technology Hub, αυτή την περίοδο η Eurobank "τρέχει" ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Επιδίωξη είναι να  οικοδομηθεί η πιο καινοτόμος Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων. Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, που εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ως ο "νέος μαύρος χρυσός", η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της Τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
 
Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού οικοσυστήματος της Eurobank  βρίσκεται το Digital Factory που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omni channel σχεδιασμού», με στόχο ο πελάτης να απολαμβάνει, ενιαία εικόνα (branding / awareness), και υψηλά επίπεδα διαλειτουργικότητας, μεταξύ των ψηφιακών καναλιών.
 
Τα αποτελέσματα της διαδικασίας δημιουργίας προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Digital Factory είναι μετρήσιμα και σημαντικά.
 
Βελτιώνει την ψηφιακή εμπειρία και μειώνει το χρόνο εξυπηρέτησης για τον πελάτη. Ενδεικτικά, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών μειώθηκαν σε 8 εβδομάδες από 30  που απαιτούσε ο προηγούμενος μέσος χρόνος υλοποίησης. Ακολουθεί βέλτιστες πρακτικές της μεθοδολογίας Agile στα πρότυπα μεγάλων Ομίλων του εξωτερικού.
 
Αποτελείται από στελέχη διαφορετικών δεξιοτήτων ώστε  να μπορεί να υποστηρίξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Οργανισμού. Σημειώνεται πως από μια ομάδα που ξεκίνησε το 2016, σήμερα λειτουργούν ήδη 13 ομάδες agile με 140 εξειδικευμένα στελέχη. Στις ομάδες αυτές εντάσσονται και συνεργάζονται κάθε φορά ανάλογα με το κάθε project, και άλλα στελέχη από τον Όμιλο.
 
«Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας”. ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Eurobank, Ανδρέας Αθανασόπουλος.
 
Το Eurobank Hub σε αριθμούς
- 34.000 τετραγωνικά μέτρα
- 35.000 συνολικές ώρες μάθησης σε ετήσια βάση
- 2.000 εργαζόμενοι
- 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα
- 116.000 πελάτες εξυπηρετούνται την ώρα
- 18.500 επαγγελματίες, 6.000 πελάτες του Personal Banking και 3.500 ιδιώτες πελάτες της Τράπεζας εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση (v-Banking).
- 94% των εγχρήματων συναλλαγών εκτελούνται ψηφιακά
- 20% η αύξηση εγγραφών νέων πελατών το 2021
- 1 στους 3 χρήστες e-banking και m-banking χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την Τράπεζα
- 3 στους 4 χρήστες mobile App χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με την Τράπεζα
- 7 στις 10 αιτήσεις στην Τράπεζα υποβάλλονται μέσω e-banking και mobile app.
- 2022, τον Απρίλιο, οι οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobile App ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e- Banking (mobile First). Την ίδια χρονιά διακρίθηκε για 7ο έτος ως "Η καλύτερη Τράπεζα στην Ελλάδα".
- 2021, το έτος κατά το οποίο η Eurobank διέθεσε καινοτόμα προϊόντα, όπως η ψηφιακή θυρίδα, διεύρυνε τις δυνατότητες online απόκτησης προϊόντων με την απόκτηση του καταναλωτικού δανείου Fast Loan μέσω e-Banking και Mobile App, διακρίθηκε από το Global Finance σε επίπεδο Δυτικής Ευρώπης ως Best Consumer Digital Bank, Best Consumer Online Product Offerings και Most Innovative Consumer Digital Bank
 
Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.