ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ελ.Βενιζέλος: Με ορμή από το 2022 η «απογείωση» του 2023

10:57 - 10 Ιαν 2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ελ.Βενιζέλος: Με ορμή από το 2022 η «απογείωση» του 2023
Λίγο πριν ληφθούν οι τελικές αποφάσεις για την είσοδο του ΔΑΑ “Ελ. Βενιζέλος” στο Χρηματιστήριο της Αθήνας ο μεγαλύτερος αερολιμένας της χώρας κάνει “ποδαρικό” στο 2023 με μια σημαντική ανάκτηση του χαμένου, από την πανδημίας, εδάφους. Κι αυτό παρά το ότι βασικές, άλλοτε, αγορές όπως αυτές της Ρωσίας, της Ουκρανίας, αλλά της Κίνας ήταν απούσες ενώ άλλες όπως η Πολωνία μειωμένες.

Αναλυτικά, με βάση τα στοιχεία του ΔΑΑ για το 2022, η υστέρηση σε σχέση με το 2019 αναφορά με την κίνηση από το εξωτερικό έκλεισε στο -13,9% σε σχέση με τη χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό, το 2019. Θα πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι οι πρώτοι μήνες του έτους, οπότε ακόμη η πανδημία έριχνε “βαρύ πέπλο” στην τουριστική και αεροπορική αγορά επηρέασε την συνολική επίδοση για όλο το 12μηνο. Έτσι ο μέσος όρος του έτους έπεσε λόγω της υστέρησης των πρώτων 4 μηνών  που κυμάνθηκε μεταξύ 20 και 50% συγκριτικά με το 2019. Σε σχέση, πάντως, με το 2021, πάντως, ο αριθμός των ταξιδιωτών από το εξωτερικό σχεδόν διπλασιάστηκε και ξεπέρασε τα 15,3 εκατ. Ως προς την κίνηση εσωτερικού, καταγράφηκε μείωση κατά 4,7% σε σχέση με το 2019, με 7,3 εκατ. ταξιδιώτες να ταξιδεύουν από και προς τον «Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών».

Έτσι, σε ετήσια βάση, ο μέσος όρος που προέκυψε ανήλθε στο -11,1%, πάντα,  σε σχέση με το 2019 με τον αριθμό των αφίξεων να φτάνει τα 22,7 εκατ.

Ο Δεκέμβριος

Βέβαια ο Δεκέμβριος συνέχισε την τάση των τελευταίων μηνών κλείνοντας με πτώση 3% συγκριτικά με το 2019. Συγκεκριμένα δέχτηκε 1,6 εκατ. ταξιδιώτες, με την κίνηση εσωτερικού να καταγράφει τις υψηλότερες επιδόσεις των τελευταίων ετών, με άνοδο 7,9% σε σχέση με το 2019. Αντίστοιχα, η κίνηση εξωτερικού διαμορφώθηκε σε καλύτερα επίπεδα συγκριτικά με τον Νοέμβριο, ωστόσο, παρέμεινε στο μείον 7,3% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Σε επίπεδο πτήσεων, συνολικά, κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός τους στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 213 χιλιάδες περίπου, παρουσιάζοντας άνοδο κατά 34,2% σε σχέση με το 2021 και πτώση της τάξης του 5,4% σε σχέση με το 2019. Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού όσο και οι διεθνείς πτήσεις ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2021 κατά 30,9% και 37,1% αντίστοιχα. Οι εγχώριες πτήσεις ξεπέρασαν επίσης και τα επίπεδα του 2019 κατά 2,9%, ωστόσο, οι διεθνείς πτήσεις παρέμειναν μειωμένες σε σύγκριση με το 2019, κατά 11,4%.

Να σημειωθεί ότι οι πτήσεις σε σχέση με το 2019 αυξήθηκαν σε ποσοστό 0,2%. Βέβαια οι πτήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 12,3% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι πτήσεις εξωτερικού παρέμειναν μειωμένες κατά 7,2%.

Υπενθυμίζεται ότι το ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος» “βλέπει” σταδικά και την αγορά της Ασίας. ήδη, παρά τη δύσκολη συγκυρία, έγινε η επανέναρξη των πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης στις 22 Δεκεμβρίου από την Air China, κίνηση που σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα, η οποία από την εμφάνιση της πανδημίας παρέμεινε κλειστή.

Βέβαια, για τις αφίξεις από την Κίνα, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε προληπτικά μέτρα  μεταξύ των οποίων, η υποχρεωτική επίδειξη αρνητικού αποτελέσματος διαγνωστικού ελέγχου όλων των ταξιδιωτών των απευθείας πτήσεων από Κίνα, 48 ώρες πριν την αναχώρησή τους και η πραγματοποίηση γονιδιωματικής επιτήρησης του SARS-CoV-2 σε λύματα αεροπλάνων που αφορούν απευθείας πτήσεις από την Κίνα, καθώς και σε αστικά λύματα του αερολιμένα Αθηνών.

Την ίδια ώρα η ουγγρική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Wizz Air ξεκίνησε πτήσεις από την Αθήνα προς το Βουκουρέστι στη Ρουμανία, το Τελ Αβίβ στο Ισραήλ και προς τα Τίρανα στην Αλβανία. Με την προσθήκη των νέων πτήσεων, η χαμηλού κόστους εταιρεία προσφέρει πλέον από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 12 δρομολόγια σε 11 χώρες και διευρύνει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην Ελλάδα.

Στην ίδια λογική, η AEGEAN Airlines αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το δίκτυό της με την προσθήκη νέων προορισμών, ενώ στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να κινηθεί και η SKY express, ακολουθώντας τους δικούς της ρυθμούς ανάπτυξης, που ανακοινώνει στις 18 το πρόγραμμά της. Την ίδια στιγμή, η ιρλανδική χαμηλού κόστους Ryanair επιστρέφει στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με την εποχική της βάση και την προσθήκη νέων δρομολογίων, ενώ και η επίσης χαμηλού κόστους ισλανδική Play προετοιμάζεται για το ντεμπούτο της στην Αθήνα, τη οποία θα συνδέει με το Ρέικιαβικ.

Τέλος, η βρετανική Jet2 προσθέτει στο πτητικό της πρόγραμμα το δρομολόγιο Αθήνα- Στάνστεντ στο Λονδίνο, εκτός από τα υπάρχοντα που συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με το Μάντσεστερ και το Μπέρμιγχαμ, με τις πτήσεις να ξεκινούν στα τέλη Φεβρουαρίου. 

Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.