ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Ηλικιωμένα» τα μισά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου Κύριο

20:05 - 23 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
«Ηλικιωμένα» τα μισά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου
«Δεινόν το γήρας, ου γαρ έρχεται μόνον» για τον ελληνικό εμπορικό στόλο, με το μερίδιο των «ηλικιωμένων» πλοίων να αυξάνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, όπως δείχνει πρόσφατη μελέτη της ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία για το Νοέμβριο του 2020, τα πλοία με ηλικία 30 ετών και άνω ανέρχονται σε 828, σε σύνολο 1.829 πλοίων, ήτοι το 45,3% του στόλου. Τον αντίστοιχο μήνα του 2018 το ίδιο ποσοστό διαμορφωνόταν σε 42,7% και του 2019 σε 44,2%.

Εξετάζοντας τα στοιχεία ανά κατηγορία πλοίου, στα φορτηγά, σε σύνολο 404 πλοίων, τα «γηρασμένα» είναι 223 (55,2%), στα δεξαμενόπλοια, 113 σε σύνολο 466 (24,2%) και στα επιβατηγά και λοιπά πλοία, 492 σε σύνολο 959 πλοίων (51,3%).

Αναφορικά με τις υπόλοιπες ηλικίες πλοίων, κάτω των 5 ετών είναι 142 πλοία του συνολικού στόλου (7,8%), 5-10 ετών 176 πλοία (9,6%), 10-15 ετών 265 πλοία (14,5%), 15-20 ετών 200 πλοία (10,9%), 20-25 ετών 121 πλοία (6,6%) και 25-30 ετών 97 πλοία (5,3%).

naftil

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Σήμα κινδύνου για την ακτοπλοΐα

Η ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου είναι το μεγάλο «στοίχημα» των επόμενων ετών, με το «βάρος» να πέφτει στην ακτοπλοΐα, καθώς στηρίζει με τις υπηρεσίες της τη νησιωτικότητα. Η έλευση της πανδημίας επιδείνωσε την κατάσταση, επιφέροντας τον κίνδυνο για παλαιότερα και βραδύτερα πλοία στις ελληνικές γραμμές.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη, η ανανέωση του στόλου αποτιμάται στα 4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 15 χρόνια. Ο ίδιος επεσήμανε ότι το εγχείρημα μπορεί να καλυφθεί με ευρωπαϊκά κεφάλαια και χρηματοδοτήσεις, «δείχνοντας» το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε αυτό το πλαίσιο, μελέτη διενεργεί και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Την ανανέωση του στόλου μέσα από τις υποδομές της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας ανάδειξε πρόσφατα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Η δύναμη του στόλου

Παράλληλα, πτωτική είναι η πορεία της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου. Από τα 1.857 πλοία το Νοέμβριο του 2018 και τα 1.878 πλοία τον ίδιο μήνα του 2019, το 2020, υποχώρησε στα 1.829 πλοία. Εκ των 1.829 πλοίων, 404 είναι φορτηγά, 466 tankers, 702 επιβατηγά και 257 τα υπόλοιπα πλοία.

Η ολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 5,9% το Νοέμβριο 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Νοεμβρίου 2019, ενώ αύξηση κατά 1,4% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2019 προς το 2018.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 03:19 - 24 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.