ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Maersk στρέφεται στη μεθανόλη για ορισμένα containerships

10:40 - 03 Νοε 2021 | Ναυτιλία
Η Maersk στρέφεται στη μεθανόλη για ορισμένα containerships
Η ναυτιλιακός κολοσσός της Δανίας AP Moller-Maersk εξετάζει την μετασκευή ορισμένων από τα ήδη υπάρχοντα πλοία της, για να καίει μεθανόλη ως τρόπο επίτευξης των στόχων απαλλαγής από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ο επικεφαλής απανθρακοποίησης της εταιρείας Μόρτεν Μπο Κρίστιανσεν είπε στο Arctic Securities Energy Transition Summit ότι η μετασκευή είναι ένας από τους λόγους που η εταιρεία προτιμάει τη μεθανόλη, την οποία επέλεξε για εννέα νεότευκτα.

Ο Κρίστιανσεν μιλούσε για την απόφαση της Maersk φέτος να προχωρήσει με τα πρώτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεθανόλη.

Η παραγγελία αφορούσε ένα πλοίο χωρητικότητας 2.100 teu και οκτώ 16.000 teu.

Είπε ότι η πρόσθετη κεφαλαιουχική δαπάνη για την κατασκευή αυτών των πλοίων ως πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης είναι μεταξύ 10% και 15%. Αλλά η εταιρεία αναμένει ότι αυτά τα κόστη θα μειωθούν με την πάροδο του χρόνου.

Ο Κρίστιανσεν περιέγραψε τις πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες ως «μη τρομακτικές και έναν τρόπο να εξασφαλίσει κανείς τα πλοία για το μέλλον».

Επιπλέον σημείωσε ότι η Maersk εκπέμπει 53 εκατομμύρια τόνους ετησίως (mtpa) CO2, που είναι περισσότερο από τη Δανία ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης 10 mtpa καυσίμου στα πλοία της.

"Είμαστε σε μεγάλο βαθμό μέρος του προβλήματος, αλλά θέλουμε επίσης να είμαστε μέρος της λύσης", είπε. Η Maersk έχει πλέον εξασφαλίσει τους 10.000 τόνους πράσινης μεθανόλης που χρειάζεται για την πρώτη της τροφοδοσία από την European Energy.

Η πραγματική πρόκληση είναι να βρεθούν οι 350.000 τόνοι που θα χρειαστούν τα πλοία 16.000 teu από το 2024 και το 2025, σημείωσε.

Αλλά πρόσθεσε ότι αυτά τα πλοία θα πλέουν με πράσινη μεθανόλη, η οποία θα εξοικονομήσει 1 mtpa CO2. «Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση πάνω στην οποία εργαζόμαστε αυτή τη στιγμή».

Μεταξύ άλλων τόνισε και ότι η πράσινη μεθανόλη είναι επί του παρόντος τρεις έως πέντε φορές πιο ακριβή από το μαζούτ με πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (VLSFO). Αλλά είναι βέβαιος ότι το κόστος θα μειωθεί στις δύο και τρεις φορές πιο ακριβό από αυτό του VLSFO.

Τέλος ανέφερε ότι ενώ ο διπλασιασμός του ετήσιου λογαριασμού καυσίμων της Maersk από 5 έως 6 δισεκατομμύρια δολάρια ακούγεται πολύ ακριβός, υπάρχουν πελάτες πρόθυμοι να μοιραστούν το κόστος για την πράσινη ναυτιλία.  

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.