ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αύξηση συμφόρησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα

18:24 - 14 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
Αύξηση συμφόρησης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα
Η συνεχιζόμενη συμφόρηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα επιδεινώνεται και πάλι μετά από μια σημαντική, προσωρινή βελτίωση, ανακοίνωσε το Γερμανικό Ινστιτούτο για την Παγκόσμια Οικονομία (IfW Kiel).

Στους χώρους αναμονής που παρατήρησε το IfW Kiel, «η συμφόρηση στη Βόρεια Θάλασσα είναι σοβαρή», ανέφερε το ινστιτούτο σε έκθεση. «Περισσότερο από το 2 τοις εκατό της παγκόσμιας χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευμάτων βρίσκεται σε στάση εκεί και δεν μπορεί ούτε να φορτωθεί ούτε να εκφορτωθεί». «Η συμφόρηση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει παγιωθεί σε υψηλό επίπεδο», προειδοποίησε η IfW Kiel. «Αυτή τη στιγμή, περίπου το 11 τοις εκατό όλων των προϊόντων που αποστέλλονται έχουν κολλήσει». Ωστόσο, η τελευταία ενημέρωση του Δείκτη Εμπορίου του Κιέλου δείχνει αύξηση 1,2% μηνιαίως στο παγκόσμιο εμπόριο τον Αύγουστο.

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο παγκόσμιο λιμάνι της Γερμανίας στο Αμβούργο το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν «πιο θετική από το αναμενόμενο», δήλωσε η Port of Hamburg Marketing. Το συνολικό διακινούμενο φορτίο αυξήθηκε κατά 0,9 τοις εκατό στα 4,4 εκατομμύρια TEU (για τα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών).

Η Κίνα παρέμεινε ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος του λιμανιού σε όγκο, μπροστά από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με το Port of Hamburg Marketing.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφόρηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επηρεάζει και άλλες περιοχές. Η ουρά από τις πολιτείες της Νότιας Καρολίνας και της Τζόρτζια των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου βρίσκεται το σημαντικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Σαβάνα, αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Εκτός των λιμανιών της Κίνας, από την άλλη πλευρά, η συμφόρηση είναι σε μια «κυκλική πτωτική τάση», δήλωσε ο IfW Kiel.

Στην Ερυθρά Θάλασσα, στο σημαντικότερο θαλάσσιο εμπορικό δρόμο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ο όγκος των μεταφερόμενων εμπορευμάτων είναι 16 τοις εκατό χαμηλότερος από ό,τι υπό κανονικές συνθήκες, σύμφωνα με το ινστιτούτο.

Πέρυσι, η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος των θαλάσσιων λιμένων της Γερμανίας, αντιπροσωπεύοντας λίγο περισσότερο από το ένα πέμπτο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis). 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.