• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

O τουρκικός χάρτης που «πυροδότησε» νέες εντάσεις

17:37 - 18 Οκτ 2020 | Πολιτική
Νέο χάρτη παρουσίασε η Τουρκία, σύμφωνα με τον οποίο η περιοχή ευθύνης της για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης έχει επεκταθεί. Σφοδρή αντίδραση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών. Τι ανταπάντησε η Άγκυρα.

O Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου δημοσίευσε χάρτη της «Γαλάζιας Πατρίδας» υποστηρίζοντας ότι η Τουρκία επέκτεινε την περιοχή ερευνών και διάσωσης με τρόπο που περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιεί έρευνες για φυσικό αέριο.

O νέος χάρτης καταλαμβάνει μεγάλη έκταση του Αιγαίου, και επέκταση προς Νότο, ώστε να περιλαμβάνει «τις περιοχές έρευνας των εθνικών μας πλοίων», όπως γράφει σε ανάρτησή του στο Twitter ο Καραϊσμαΐλογλου.

«Χαιρετίσματα στα Φατίχ, Γιαβούζ και Κανουνί.

Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης για αποστολές έρευνας και διάσωσης για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο.

Συγχαρητήρια για το νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης στη χώρα μας», αναφέρει στο tweet του ο Τούρκος υπουργός.

 

{https://twitter.com/akaraismailoglu/status/1317355306041696257}

Η ελληνική απάντηση

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί» απάντησε σήμερα το πρωί το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Η ανταπάντηση των Τούρκων

Όπως αναφέρει το τουρκικό ΥΠΕΞ, η Αθήνα προέβη σε μια αβάσιμη ανακοίνωση, καθώς οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν αποτελούν πεδίο κυριαρχίας αλλά είναι περιοχές παροχής υπηρεσιών.

«Από αυτή την άποψη, ο ισχυρισμός της Ελλάδας, που θεωρεί αυτήν την περιοχή για τη διάσωση και προστασία της ανθρώπινης ζωής ως παραβίαση της κυριαρχίας της, αν και οι περιοχές αυτές δεν αφορούν τα χωρικά της ύδατα, απέχει κατά πολύ από το δίκαιο και την ανθρώπινη διάσταση» αναφέρει η Άγκυρα.

Στη συνέχεια προσθέτει πως η περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης της χώρας μας έχει επεκταθεί για να διασφαλιστεί «η ασφάλεια των επιχειρήσεων μας στην υφαλοκρηπίδα μας στην ανατολική Μεσόγειο. Η Τουρκία με τις επιτυχημένες δραστηριότητες έρευνας-διάσωσης που έχει διεξάγει στις θάλασσες ενεργεί με ανθρωπιστικά κίνητρα στο σύνολό της, σε αντίθεση με την Ελλάδα που ενεργεί με πολιτικά κίνητρα».

Μάλιστα, συνεχίζει λέγοντας πως η Ελλάδα εξακολουθεί να αφήνει αναπάντητα τα αιτήματα της Τουρκίας για συνεργασία και συντονισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης για τη Θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση του Αμβούργου το 1979, σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο.

«Επιπλέον, ισχυριζόμενη ότι οι εν λόγω περιοχές είναι εντός της κυριαρχίας της, η Ελλάδα δεν δίστασε να θέσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής σε δεύτερη μοίρα και να δείξει αυτή τη στάση της με την απάνθρωπη μεταχείριση στους παράτυπους μετανάστες στο Αιγαίο Πέλαγος» τονίζει, συμπληρώνοντας παράλληλα πως η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό στην περιοχή, που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή είναι η Τουρκία.

 

 

Τελευταία τροποποίηση στις 18:54 - 18 Οκτ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman