ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σούπερ μάρκετ: Θετικό πρόσημο στις πωλήσεις, με... όχημα το «καλάθι»

12:33 - 01 Δεκ 2022 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Σούπερ μάρκετ: Θετικό πρόσημο στις πωλήσεις, με... όχημα το «καλάθι»
Σε μία ακόμα χρονιά με άνοδο στις πωλήσεις οδεύουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Οι πωλήσεις στα supermarket, σύμφωνα με σύμφωνα με στοιχεία της IRI, καταγράφουν ανάπτυξη 10% με όρους αξίας τον Οκτώβριο και 5% στο δεκάμηνο Ιανουάριος-Οκτώβριος.

Επισημαίνεται, ωστόσο, πως σημειώνεται απότομη πτώση την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τους αναλυτές του Market View, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 παρατηρείται σταθερή αύξηση της αγοράς σε αξία υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να "αγοράζουν" σε ένα βαθμό τις ανατιμήσεις. Εξάλλου, οι τιμές στα προϊόντα ταχυκίνητων κωδικών αυξήθηκαν 6% όπως και των τροφίμων ενώ μεγαλύτερες αυξήσεις, πάνω από 7%, διαπιστώνονται σε είδη προσωπικής φροντίδας (+7,9%) και οικιακής χρήσης (+7,4%).

Είναι πάντως ενδεικτικό ότι αυξάνεται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σε 16,1% από την αρχή του έτους, λόγω αύξησης της ζήτησης στο 13,9%. Μάλιστα, με τη θέσπιση του "καλαθιού του νοικοκυριού", που βασίζεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προβλέπεται περαιτέρω ενίσχυση από τον Νοέμβριο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στο σύνολο της αγοράς ο Οκτώβριος έτρεξε με αύξηση 10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσιάζει απότομη πτώση της τάξης του 4,8%. Πρακτικά η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται σε μείωση της κατανάλωσης βασικών αγαθών από τους καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται ότι η εξεταζόμενη περίοδος, και ειδικά η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, συμπίπτει με την εβδομάδα πριν την ενεργοποίηση του "καλαθιού του νοικοκυριού" που καλλιέργησε προσδοκίες στο καταναλωτικό κοινό.

Στο 10μηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2022 οι πωλήσεις της αγοράς ενισχύθηκαν κατά 5% και ανήλθαν σε 6,9 δισ. ευρώ από 6,6 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να παρουσιάζουν τα μικρότερα καταστήματα έκτασης έως 400 τ.μ. (+10,4%) και τα hypermarket 2.500 τ.μ. (+6,2%).

Η μεγαλύτερη αύξηση σε αξία παρατηρείται στα τρόφιμα, +5,4% και ακολουθούν τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς, +3,2% και τα είδη οικιακής χρήσης (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.α.), +1,2%. Με όρους όγκου τη μεγαλύτερη πτώση καταγράφουν τα είδη οικιακής χρήσης, -5,8% και ακολουθούν με -4,4% τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς.

Οι αναλυτές της IRI αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία των δύο τελευταίων μηνών και κυρίως του Δεκεμβρίου, που παραδοσιακά είναι ένας ισχυρός μήνας σε επίπεδο κατανάλωσης.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.