ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Οργώνουν» τη second hand αγορά οι Έλληνες εφοπλιστές Κύριο

08:45 - 21 Δεκ 2020 | Ναυτιλία
«Οργώνουν» τη second hand αγορά οι Έλληνες εφοπλιστές
Πρωταγωνιστές σε αγοραπωλησίες second hand πλοίων ήταν για μία ακόμα εβδομάδα οι Έλληνες εφοπλιστές.

Ειδικότερα, αγοραστή φαίνεται πως βρήκε για το capesize Netadola η DryShips του Γιώργου Οικονόμου. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking, το πλοίο, χωρητικότητας 209.000 dwt και κατασκευής 2017 πωλήθηκε σε ελληνική εταιρεία έναντι 38,25 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τη VesselsValue, η αξία του πλοίου διαμορφώνεται στα 39,4 εκατ. δολάρια. Η απόφαση του εφοπλιστή να προχωρήσει στην πώληση του εν λόγω πλοίου είχε γίνει γνωστή από το τέλος Σεπτεμβρίου και είχε προκαλέσει αίσθηση στη ναυτιλιακή κοινότητα, δεδομένης της ηλικίας του capesize.

Παράλληλα, η Golden Union, συμφερόντων του Θεόδωρου Βενιάμη, προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ήρθε σε συμφωνία με την ιαπωνική NYK Line, για την αγορά του capesize MG Courage, χωρητικότητας 206.300 dwt και κατασκευής 2007 έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων. Η VesselsValue αποτιμά το πλοίο στα 14,6 εκατ. δολάρια.

Ένα ακόμη deal για capesize συνδέεται με ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα. Πιο συγκεκριμένα, η Thenamaris, συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου αγόρασε το Tiger Guangdong, χωρητικότητας 180.100 dwt και κατασκευής 2011. Το deal, σύμφωνα με τη Seasure Shipbroking, έκλεισε στα 15,75 εκατ. δολάρια, με τη VesselsValue να αποτιμά το πλοίο στα 15,2 εκατ. δολάρια.

Κλείνοντας τον κύκλο με τις αγοραπωλησίες capesize, η Enterprises Shipping & Trading της οικογένειας Ρέστη πούλησε το Spartacus, χωρητικότητας 179.000 dwt και κατασκευής 2011 έναντι 18,75 εκατ. δολαρίων, όπως αναφέρει το report της ναυλομεσιτικής Advanced Shipping and Trading.

Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα ξεχώρισε και η τριπλή αγορά capesize από την Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά.

Πωλήσεις στα δεξαμενόπλοια

Στον κλάδο των tankers, η Seasure Shipbroking συνδέει την Maran Tankers, συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση, με την πώληση του VLCC Regulus, χωρητικότητας 310.100 dwt και κατασκευής 2000 έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για συμφέρουσα συμφωνία, καθώς με βάση την αξιολόγηση της VesselsValue, το πλοίο αποτιμάται στα 19,1 εκατ. δολάρια.

Επίσης, το VLCC Sea Lion φέρεται, σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading, να «ξεφορτώθηκε» η Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση και των Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη. Το πλοίο, χωρητικότητας 319.000 dwt και κατασκευής 2003 πωλήθηκε για 25,5 εκατ. δολάρια.

Οι συνολικές επενδύσεις του 2020

Στην κορυφή θα κλείσουν οι Έλληνες εφοπλιστές και το 2020, αναφορικά με τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Allied Shipbroking μέχρι και τις 13 Δεκεμβρίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει 204 πλοία το τρέχον έτος, έναντι 3,1 δισ. δολαρίων. Ακολουθούν οι Κινέζοι με αγορές 171 πλοίων, έχοντας επενδύσει συνολικά 2,6 δισ. δολάρια.

Στο μέτωπο των πωλήσεων, η ελληνική πλοιοκτησία έχει παραχωρήσει 145 πλοία έναντι 1,7 δισ. δολαρίων. Τα περισσότερα πλοία το 2020 έχουν «ξεφορτωθεί» οι Ιάπωνες εφοπλιστές, συνάπτοντας συμφωνίες για 150 πλοία έναντι 2 δισ. δολαρίων. 

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:52 - 21 Δεκ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.