ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΛΠ: Γιατί «βραχυκύκλωσε» η διακίνηση containers τον Ιανουάριο

09:15 - 17 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
ΟΛΠ: Γιατί «βραχυκύκλωσε» η διακίνηση containers τον Ιανουάριο
Με το... «αριστερό» ξεκίνησε το 2021 για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς η εμπορευματική κίνηση περιορίστηκε σε σημαντικό βαθμό τον πρώτο μήνα του έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Cosco, μητρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν συνολικά 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 423 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων τον αντίστοιχο μήνα του 2020, σε μία μείωση της τάξης του 14%. 

Πρόκειται για «πισωγύρισμα», καθώς το λιμάνι κατέγραφε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο τέλος του 2020, ενώ έκλεισε το περασμένο έτος με μικρή πτώση, συγκριτικά με το 2019, παραμένοντας, έτσι, στην κορυφή της Μεσογείου και στην τετράδα της Ευρώπης. Μάλιστα, η επίδοση του φετινού Ιανουαρίου είναι χειρότερη από αυτή του Ιουνίου του 2020 (373,9 χιλιάδες containers), ο οποίος ήταν και ο πιο «αδύναμος» μήνας της προηγούμενης χρονιάς.

Πηγές κοντά στη ΣΕΠ επισημαίνουν στο Reporter πως η διακίνηση των containers επηρεάστηκε αρνητικά από την απεργία των πλοηγών και τις καιρικές συνθήκες. Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Ιανουαρίου, οι εργαζόμενοι της πλοηγικής υπηρεσίας προχώρησαν σε απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή το άρθρο 22 του πρόσφατα ψηφισθέντος νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με το οποίο, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα εκδίδουν στους πλοιάρχους κάποιων πλοίων πιστοποιητικό εξαίρεσης από την πλοήγηση. Η απουσία των πλοηγών, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την προσέγγιση και αποχώρηση πλοίων από τους λιμένες, ήταν καθοριστική, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, καθώς δεκάδες πλοία έμειναν εγκλωβισμένα έξω από τον Πειραιά, χωρίς να μπορούν να «δέσουν». Ταυτόχρονα, οι πηγές σημειώνουν πως υπήρξαν περιπτώσεις πλοίων που δεν προσέγγισαν το λιμάνι, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Φυσικά, αστάθμητος παράγοντας είναι και η πανδημία και η τακτική που ακολουθούν οι liners για τη ρύθμιση της προσφερόμενης χωρητικότητας. Υπενθυμίζεται ότι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς διαχειρίστηκαν την κάθετη πτώση στη ζήτηση, μέσα στο 2020, προχωρώντας σε ακυρώσεις κάποιων δρομολογίων («blank sailings»), με σκοπό τη μείωση της προσφοράς. Μία στρατηγική που απέδωσε σε επίπεδο ναύλων, καθώς «σκαρφάλωσαν» σε νέα ρεκόρ, αλλά προκάλεσε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, πλήττοντας τη διακίνηση φορτίων στους λιμένες.

Σημειώνεται, τέλος, ότι στόχος του Πειραιά είναι να αναρριχηθεί ψηλότερα στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών, «πιάνοντας» την πρώτη τριάδα (Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο) και γι' αυτό η διοίκηση του ΟΛΠ πιέζει για την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. Ωστόσο, ο ΟΛΠ στρέφει το βλέμμα και στα λιμάνια που βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις στην ευρωπαϊκή λίστα, καθώς, όπως έδειξαν τα στοιχεία του εννεαμήνου 2020, τα ισπανικά Βαλένθια και Αλχεθίρας βρίσκονται αρκετά κοντά στον Πειραιά.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 14:36 - 17 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.