ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ελληνική ναυτιλιακή συνεχίζει το «ράλι» επενδύσεων σε δεξαμενόπλοια-Το deal των $48 εκατ. Κύριο

15:42 - 12 Απρ 2021 | Ναυτιλία
Ελληνική ναυτιλιακή συνεχίζει το «ράλι» επενδύσεων σε δεξαμενόπλοια-Το deal των $48 εκατ.
Σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου βρίσκεται η Pleiades Shipping Agents, συμφερόντων της οικογένειας Περατικού, η οποία μετά από διαδοχικές πωλήσεις, επεκτείνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα στα δεξαμενόπλοια, «ποντάροντας» στην «αναγέννηση» της αγοράς τους επόμενους μήνες.

Ειδικότερα, η ναυλομεσιτική Golden Destiny σημείωσε σε πρόσφατο report πως η ναυτιλιακή άσκησε option για νέα παραγγελία ενός tanker, τύπου aframax, χωρητικότητας 115.000 dwt, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan. Το ύψος της συμφωνίας αποτιμάται στα 48 εκατ. δολάρια και το πλοίο εκτιμάται ότι θα παραδοθεί το 2022. Το report αναφέρει πως η Pleiades αναμένει συνολικά τρία συμβατικά aframaxes από το συγκεκριμένο ναυπηγείο.

Το Reporter επικοινώνησε με τη ναυτιλιακή προς επιβεβαίωση των παραγγελιών, αλλά δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος κάποιος εκπρόσωπός της.

Ναυλομεσιτικές πηγές σημειώνουν στο Reporter πως τα επίπεδα του deal συμπίπτουν με αυτά της αγοράς για ένα νεότευκτο συμβατικό aframax. Λίγο πιο πάνω, στα 50-51 εκατ. δολάρια περίπου, συνάπτονται συμφωνίες για νεότευκτα aframax LR2 tankers, καθώς τα τελευταία έχουν πλήρως επικαλυμμένες (fully coated) δεξαμενές, προκειμένου να μεταφέρουν και προϊόντα πετρελαίου, εκτός από αργό πετρέλαιο.

H Pleiades πούλησε μία σειρά από πλοία στη διάρκεια του 2020, συγκεντρώνοντας κεφάλαιο για την υλοποίηση της στρατηγικής επένδυσης σε νέο τονάζ. Τον Απρίλιο του 2020 έγινε γνωστό ότι παραχώρησε δύο bulk carriers, κίνηση που σηματοδότησε την έξοδό της από την αγορά του ξηρού φορτίου, στην οποία είχε εισέλθει το 2017. Αργότερα, το Νοέμβριο του ίδιου έτους πούλησε τo ΜR2 tanker «Glafkos», το aframax «Kalamas» (κατέληξε στην Performance Shipping της οικογένειας Παληού) και το επίσης aframax «Pamisos» (κατέληξε στην NGM Energy, συμφερόντων Νίκου Μουνδρέα). 

Σήμερα, η ναυτιλιακή, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, αλλά και τη βάση δεδομένων Equasis, διαχειρίζεται εννέα δεξαμενόπλοια, κατασκευής από το 2005 έως το 2018. Όλα τα πλοία πλέεουν με τη σημαία της Λιβερίας, με εξαίρεση ένα, το οποίο φέρει την ελληνική σημαία. Η πλειοψηφία των tankers είναι panamaxes, αλλά με τις νέες παραγγελίες ενισχύεται και ο αριθμός των aframaxes.

Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνουν «άλμα» οι παραγγελίες Ελλήνων εφοπλιστών για νέα δεξαμενόπλοια, με την Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, την Aegean Shipping Management, συμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη και τη Centrofin του Δημήτρη Προκοπίου να είναι τα πιο πρόσφατα παραδείγματα.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 22:21 - 12 Απρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.