ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Περαιτέρω και σταθερές βελτιώσεις για τις ναυλαγορές δεξαμενόπλοιων

08:52 - 16 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
Περαιτέρω και σταθερές βελτιώσεις για τις ναυλαγορές δεξαμενόπλοιων
Τα βασικά στοιχεία της προσφοράς και της ζήτησης για τις ναυλαγορές δεξαμενόπλοιων φαίνονται με θετικές προοπτικές μέχρι το 2023, ωστόσο η ευφορία θα μπορούσε να κλονιστεί από την παγκόσμια ύφεση, σύμφωνα με την Bimco.

Στην επισκόπηση του τρίτου τριμήνου για τις προοπτικές της απόδοσης των ναύλων δεξαμενόπλοιων, η Bimco είπε ότι ο δείκτης Baltic Exchange Dirty Tanker Index έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο 86% σε ετήσια βάση το 2022 και ο δείκτης ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά προϊόντων πετρελαίου κατά 113%. Η άνοδος προήλθε από αύξηση σε τονο-μίλια,  5,1% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και 2,9% για καθαρό πετρέλαιο.

Η Bimco είπε ότι η απαγόρευση της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου και προϊόντων ήταν υποστηρικτική για την απόδοση των ναύλων των δεξαμενόπλοιων και συνέβαλε στην πρόβλεψή της για αύξηση της ζήτησης κατά 5% το 2022 και το 2023.

Η αύξηση του στόλου παραμένει εξαιρετικά χαμηλή υποστηρίζοντας την άνοδο των ναύλων περαιτέρω τον τομέα των δεξαμενόπλοιων.

«Ο αριθμός των παραγγελιών για νέες ναυπηγήσεις δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου εμφανίζονται να είναι οι χαμηλότερες  που χρονολογούνται από το 1996, ενώ για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων είναι οι χαμηλότερες από το 2011. Σε σχέση με το μέγεθος του στόλου, τα βιβλία παραγγελιών για παραδόσεις νεότευκτων αγγίζουν σε 4,7% και 5,4% για τα δεξαμενόπλοια αργού και προϊόντων πετρελαίου αντίστοιχα», δήλωσε η Bimco.

Η ανάπτυξη του στόλου αναμένεται να περιοριστεί περαιτέρω από τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι οποίοι μπορεί κάλλιστα να οδηγήσουν τα λιγότερο ενεργειακά αποδοτικά πλοία να ταξιδεύουν πιο αργά, μειώνοντας ουσιαστικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα.

«Προβλέπουμε ανάπτυξη του στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου κατά 5,4% και 1,7% το 2022 και το 2023 αντίστοιχα, ενώ η ανάπτυξη του στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων προβλέπεται να αυξηθεί μόνο κατά 1,0% το 2022 και 0,9% το 2023», δήλωσε η Bimco.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τρέχουσα ισχυρή απόδοση των ναύλων των δεξαμενοπλοίων απειλείται από τον αυξανόμενο κίνδυνο της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Από τον Ιούνιο, ο κίνδυνος παγκόσμιας ύφεσης έχει αυξηθεί και η δραστηριότητα στην Κίνα εξακολουθεί να είναι απογοητευτική μετά τα εκτεταμένα lockdown για τον COVID.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.