ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αυξάνονται διαρκώς τα κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG

19:38 - 20 Σεπ 2022 | Ναυτιλία
Αυξάνονται διαρκώς τα κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG
Η βιομηχανία κρουαζιέρας προετοιμάζεται για την καθέλκυση τριών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων με καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), πριν από το τέλος του έτους.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας απέκτησε τα πρώτα της πλοία που μπορούν να λειτουργούν εξ ολοκλήρου με LNG στα τέλη του 2018 και έχει έχει ως τώρα συνολικά επτά μεγάλα κρουαζιερόπλοια με χρήση LNG, ενώ άλλα τρία έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε υπηρεσία τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους. 

Επί του παρόντος, υπάρχουν συνολικά 10 κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG, συμπεριλαμβανομένων τριών μικρότερων πλοίων και των επτά μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, συν άλλα 25 είτε υπό κατασκευή είτε κατόπιν παραγγελίας για παράδοση έως το 2028. Τέσσερα επιπλέον κρουαζιερόπλοια LNG είναι επίσης υπό επιλογή.

Η Carnival Corporation ήταν η πρώτη που εισήγαγε κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG σε συνεργασία με τη Meyer Werft της Γερμανίας για την ανάπτυξη των σχεδίων για τα πρώτα μεγάλα κρουαζιερόπλοια. 

Το AIDANova κυκλοφόρησε το 2018 ως το πρώτο στην κατηγορία, με τη σχεδιαστική πλατφόρμα να υιοθετείται επίσης από την Costa, την P&O και την Carnival Cruise Line. Πρόσφατα, τα επόμενα δύο πλοία που κατασκευάστηκαν σημείωσαν βασικά ορόσημα καθώς προετοιμάζονται για τα επερχόμενα παρθενικά τους ταξίδια.

Το δεύτερο από τα τρία κρουαζιερόπλοια με καύσιμα LNG της Carnival Cruise Line, το Carnival Celebration απέπλευσε στον πρώτο γύρο θαλάσσιων δοκιμών τη Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου, από το ναυπηγείο Meyer Turku. Το φινλανδικό ναυπηγείο κατασκεύασε δύο κρουαζιερόπλοια LNG για την Costa και τώρα ολοκληρώνει το δεύτερο από τα δύο κρουαζιερόπλοια για το Carnival. Το Carnival Celebration είχε μια πλήρη ομάδα αξιωματικών, τεχνικών και μηχανικών επί του σκάφους για να δοκιμάσει διεξοδικά τα συστήματα πλοήγησης του πλοίου όταν βγήκε στη θάλασσα για πρώτη φορά στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Το Carnival Celebration τίθεται σε λειτουργία στις 6 Νοεμβρίου. Θα πραγματοποιήσει μια ειδική υπερατλαντική ιστιοπλοΐα από το Σαουθάμπτον στο Μαϊάμι πριν ξεκινήσει 7ήμερες κρουαζιέρες στην Καραϊβική. Θα γίνει το πρώτο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμα LNG που θα εδρεύει στο Μαϊάμι.

Ένα άλλο κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε στην ίδια πλατφόρμα σχεδιασμού, το Arvia της P&O Cruises που ναυπηγήθηκε στο Meyer Werft στη Γερμανία, σηματοδότησε επίσης ορόσημο στις 27 Αυγούστου.

Η MSC ετοιμάζεται επίσης να δρομολογήσει το πρώτο της κρουαζιερόπλοιο LNG, με το MSC World Europa να σηματοδοτεί ένα βασικό ορόσημο στις 10 Σεπτεμβρίου. Το σκάφος ολοκλήρωσε την πρώτο του ανεφοδιασμό με LNG στο γαλλικό λιμάνι της La Rochelle. Η τελετή ονομασίας της έχει προγραμματιστεί για τις 13 Νοεμβρίου στην Ντόχα, την πρωτεύουσα του Κατάρ, ενώ το πλοίο λειτουργεί ως ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια των αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου. Θα κάνει κρουαζιέρα από το Κατάρ μέχρι τον Μάρτιο του 2023 προτού επανατοποθετηθεί στη Μεσόγειο.

Η Disney Cruise Lines ανακοίνωσε επίσης λεπτομέρειες για το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο με καύσιμα LNG, το οποίο θα ονομαστεί Disney Treasure όταν τεθεί σε υπηρεσία το 2024. Η Royal Caribbean International ετοιμάζεται για την καθέλκυση του πρώτου της κρουαζιερόπλοιου με καύσιμα LNG, Icon of the Seas . στα τέλη του 2023 καθώς και ένα μικρότερο, πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Silver Nova  υπό κατασκευή για το εμπορικό σήμα Silversea Cruises. Το κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητας 54.500 τόνων έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε υπηρεσία το καλοκαίρι του 2023.

Η Fincantieri ξεκινά την κατασκευή των πρώτων κρουαζιερόπλοιων της με καύσιμα LNG. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο για το πρώτο κρουαζιερόπλοιο LNG για την TUI Cruises της Γερμανίας. Η Fincantieri κατασκευάζει επίσης μια νέα κατηγορία κρουαζιερόπλοιων LNG για την Princess Cruises.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.