ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Προβληματίζουν τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου οι αποδόσεις των capes

10:49 - 03 Μαρ 2020 | Ναυτιλία
Προβληματίζουν τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου οι αποδόσεις των capes
Η ισχυρή ζήτηση για μικρότερα πλοία διατήρησε σε ανοδική τροχιά τον Baltic Dry Index στην πρώτη συνεδρίαση του Μαρτίου. Συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία τα capes.

Ειδικότερα, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Dry Index ενισχύθηκε την Δευτέρα κατά 4 μονάδες στις 539 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι ο δείκτης έκλεισε τον Φεβρουάριο με θετικό πρόσημο, μετά από έξι αρνητικούς μήνες.

Ο δείκτης capesize που αφορά πλοία, τα οποία συνήθως μεταφέρουν φορτία 170.000-180.000 τόνων και κυρίως σιδηρομετάλλευμα και κάρβουνο διολίσθησε ξανά κατά 20 μονάδες στις -348 μονάδες. Πρόκειται για νέο χαμηλό ρεκόρ για τον δείκτη. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για αυτά τα πλοία κινήθηκαν πτωτικά κατά 103 δολάρια στα 2.172 δολάρια. Τα capes βρίσκονται σε κλοιό έντονων πιέσεων και δεν εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης, καθώς η επιδημία του κορονοϊού πλήττει τις κινεζικές εισαγωγές των προϊόντων που μεταφέρουν.

Ο δείκτης panamax σημείωσε κέρδη την Δευτέρα κατά 10 μονάδες ή 1,1% στις 915 μονάδες. Ο δείκτης βαδίζει σε ανοδικά μονοπάτια για 18η διαδοχική συνεδρίαση. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι γι' αυτά τα πλοία, που συνήθως μεταφέρουν φορτία περίπου 60.000-70.000 τόνων άνθρακα ή σιτηρών αναρριχήθηκαν κατά 85 δολάρια στα 8.232 δολάρια.

Τέλος, ο δείκτης supramax κινήθηκε ανοδικά κατά 15 μονάδες στις 621 μονάδες και ο δείκτης για τα πλοία τύπου handysize κατέγραψε κέρδη κατά 0.93% στις 327 μονάδες.

Το μέλλον για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου επηρεάζεται από τις εξελίξεις στο πεδίο του κορονοϊού και βρίσκεται μπροστά σε νέες προκλήσεις, προειδοποιεί η BIMCO, εστιάζοντας κυρίως στις απώλειες που σημειώνουν τα capes.

Γιώργος Γεωργίου

 
 
 



Τελευταία τροποποίηση στις 11:14 - 03 Μαρ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.