ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συνθήκες sell-off για τις ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές στη Wall Street

09:12 - 24 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Δεν «ξέφυγαν» από το ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα της χθεσινής (23/3) συνεδρίασης στη Wall Street οι ναυτιλιακές εισηγμένες, ελληνικών συμφερόντων, καθώς «φουντώνουν» οι ανησυχίες πως ένα νέο «κύμα» πανδημίας βρίσκεται σε εξέλιξη και απειλεί την ανάκαμψη των οικονομιών του πλανήτη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq έκλεισε με πτώση 1,12%, ενώ ο Dow Jones υποχώρησε κατά 0,94%. Μία επιδείνωση της κατάστασης στο μέτωπο της πανδημίας με νέα lockdowns και τα πιθανά προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πλοία με μη εμβολιασμένους ναυτικούς, κατά την προσέγγισή τους στα λιμάνια, θα προκαλέσουν κλυδωνισμούς στις ναυτιλιακές αγορές.

Στο «κόκκινο» το ξηρό φορτίο

Μάλιστα, κατά τη χθεσινή ημέρα, ο κλάδος του ξηρού φορτίου, ο οποίος ξεκίνησε το 2021 με ασυνήθιστα ισχυρά κέρδη, τα οποία συνεχίστηκαν και τους επόμενους μήνες, βρέθηκε αντιμέτωπος με ξαφνικές πιέσεις, από τα μικρότερα έως και τα μεγαλύτερα μεγέθη, όπως κατέδειξαν τα παράγωγα ναύλων (FFA). Πιο συγκεκριμένα, τα συμβόλαια του Απριλίου για τα panamaxes σημείωσαν πτώση 3.400 δολαρίων, ολοκληρώνοντας τη συνεδρίαση της Τρίτης στα 24.414 δολάρια ημερησίως. Στα 20.956 δολάρια την ημέρα έκλεισαν τα συμβόλαια Απριλίου για τα capesizes, μειωμένα κατά 2.763 δολάρια συγκριτικά με τη Δευτέρα. Εικόνα διόρθωσης από το πρόσφατο ράλι παρατηρείται και στη spot αγορά.

Σε αυτό το κλίμα, η μετοχή της Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου διολίσθησε χθες κατά 20,9%, ενώ η Navios Maritime Partners «βούτηξε» 14,92%. Η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά έπεσε κατά 17,08%, η EuroDry του Αριστείδη Πίττα έχασε 10,34%, η Seanergy Maritime Holdings του Σταμάτη Τσαντάνη 8,26%, η Diana Shipping της οικογένειας Παληού 7,93%, ενώ η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου κινήθηκε χαμηλότερα κατά 7,72%.

H εικόνα στους υπόλοιπους ναυτιλιακούς κλάδους

Μεγάλες απώλειες κατέγραψαν, επίσης, οι εισηγμένες του κλάδου των containerships, παρά τα υψηλά επίπεδα των ναύλων. Η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου «βυθίστηκε» κατά 15,10%, ενώ η Navios Maritime Containers της Αγγελικής Φράγκου «είδε» την τιμή της μετοχής της να υποχωρεί κατά 14,42%. Πτώση 10,64% σημείωσε η Danaos του Γιάννη Κούστα, ενώ η Euroseas του Αριστείδη Πίττα ακολούθησε με «χασούρα» 9,59%.

Στα δεξεμανόπλοια, τις μεγαλύτερες πιέσεις δέχτηκε η Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλέντη (-9,23%), ακολούθησε η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη (-8,41%), ενώ η Tsakos Energy Navigation του Νίκου Τσάκου έχασε 5,43%. Οι ναύλοι των tankers και δη των VLCCs, χωρίς «πράσινες» προδιαγραφές και scrubbers, είχαν υποχωρήσει σε αρνητικά επίπεδα το προηγούμενο διάστημα, αλλά γύρισαν σε θετικό έδαφος, όπως έγραψαν οι αναλυτές της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities στις 22 Μαρτίου, σε ένα «σημάδι» πιθανής ανάκαμψης από το καταστροφικό ξεκίνημα του νέου έτους.

Τέλος, σημειώνεται ότι με πτώση ολοκλήρωσαν τη συνεδρίαση οι ναυτιλιακές με στόλο κυρίως πλοίων μεταφοράς LPG, η StealthGas του Χάρη Βαφειά (-9,15%) και η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα (-4,72%).

Γιώργος Γεωργίου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 13:12 - 24 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.