ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Maersk: Χρειαζόμαστε ημερομηνία λήξης για τα ορυκτά καύσιμα στη ναυτιλία

15:54 - 18 Νοε 2022 | Ναυτιλία
Maersk: Χρειαζόμαστε ημερομηνία λήξης για τα ορυκτά καύσιμα στη ναυτιλία
Ο μόνος τρόπος για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου στη ναυτιλία και να δελεαστούν οι εταιρείες να θέσουν στόχους μηδενικών εκπομπών είναι ο καθορισμός ημερομηνίας λήξης για τα ορυκτά καύσιμα στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω ενός παγκόσμιου κανονισμού, δήλωσε ο επικεφαλής σύμβουλος της Maersk για την Πράσινη Μετάβαση Concepción Boo Arias. .

Εκτός από την ακριβή ημερομηνία λήξης για τη χρήση ορυκτών καυσίμων, η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιο φόρο άνθρακα, παγκόσμια πρότυπα καυσίμων και μέσα για να καταστήσει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση κοινωνικά και εμπορικά βιώσιμη, πρόσθεσε.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Søren Skou, πρότεινε έναν φόρο άνθρακα στα καύσιμα πλοίων τουλάχιστον 450 $ ανά τόνο καυσίμου ως τρόπο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των πιο ακριβών πράσινων καυσίμων.

Η εταιρεία παροτρύνει τον ΙΜΟ να εφαρμόσει ένα μέτρο βασισμένο στην αγορά έως το 2025, προκειμένου να επιταχύνει την απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλίας και να χρησιμοποιήσει αυτόν τον φόρο άνθρακα για να δημιουργήσει ένα ταμείο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση επενδύσεων σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Maersk έχει παραγγείλει συνολικά 19 πλοία με κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη για να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία και θα δημιουργήσουν ετήσια εξοικονόμηση εκπομπών CO2 περίπου 2,3 εκατομμυρίων τόνων.

Συνολικά, η Maersk χρειάζεται περίπου  6 εκατομμύρια τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως για να επιτύχει τον στόχο εκπομπών του στόλου-ορόσημο για το 2030 και ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες έως το 2040, προκειμένου ο στόλος της να φτάσει στο  καθαρό μηδέν .

Η παγκόσμια παραγωγή πράσινης μεθανόλης αυτή τη στιγμή είναι μόλις 30 χιλιάδες, πρόσθεσε. Με την τελευταία ανακοίνωση από την CMA CGM και την COSCO σχετικά με την παραγγελία πλοίων πολύ μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με μεθανόλη, η ζήτηση για πράσινη μεθανόλη πρόκειται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Προκειμένου να ξεπεράσει αυτές τις προκλήσεις, η Maersk έχει συμμετάσχει σε μια τεράστια εκστρατεία οικοδόμησης εταιρικών σχέσεων με πιθανούς παραγωγούς μεθανόλης από όλο τον κόσμο και μέχρι στιγμής έχει συνάψει επτά στρατηγικές συνεργασίες πράσινης μεθανόλης.

Πιο πρόσφατα, η εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπέγραψε ένα γενικό πρωτόκολλο συνεργασίας με την ισπανική κυβέρνηση για τη διερεύνηση των ευκαιριών για μεγάλης κλίμακας παραγωγή πράσινων καυσίμων στην Ισπανία.

Η υπογραφή του πρωτοκόλλου χαρακτηρίστηκε ως σημαντικό ορόσημο στη συνεργασία που, εάν εφαρμοστεί πλήρως, θα μπορούσε να παραδώσει έως και 2 εκατομμύρια τόνους πράσινων καυσίμων ετησίως.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.