ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι 10 κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές βάσει κεφαλαιοποίησης (πίνακας) Κύριο

08:45 - 31 Δεκ 2020 | Ναυτιλία
Οι 10 κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές μετοχές βάσει κεφαλαιοποίησης (πίνακας)
Ανθεκτικότητα επέδειξαν οι ναυτιλιακές εισηγμένες, ελληνικών συμφερόντων, σε μία χρονιά έντονης μεταβλητότητας. Μετά από ένα πρώτο μισό, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την εντυπωσιακή άνοδο, αλλά και πτώση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, στο φίνις του έτους, ο κλάδος που ξεχωρίζει είναι αυτός των containerships.

Σε κάθε περίπτωση, οι αναλυτές διατυπώνουν αισιόδοξες εκτιμήσεις για την πορεία των bulkers, tankers και containerships, βασιζόμενοι στα θετικά θεμελιώδη στοιχεία.

Το ζητούμενο πάντως για τις ναυτιλιακές μετοχές, όπως έχει επισημανθεί από κορυφαίες εταιρείες, και με το βλέμμα στο 2021, είναι η επιστροφή των μεγάλων θεσμικών επενδυτών με κύρια χαρακτηριστικά την ευελιξία, την υπομονή και την κατανόηση απέναντι στον «κυκλικό χαρακτήρα» της αγοράς.

Σε αυτό το πλαίσιο και μετά τη χθεσινή ανάλυση των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών με τα μεγαλύτερα κέρδη στο 2020, το Reporter παρουσιάζει σήμερα την κορυφαία δεκάδα βάσει κεφαλαιοποίησης, μία «ανάσα» πριν τη «δύση» του έτους.

Costamare

Στην κορυφή βρίσκεται η Costamare, συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της 29ης Δεκεμβρίου, η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώνεται στα 947,66 εκατ. δολάρια και η τιμή ανέρχεται στα 7,8 δολάρια.

Τον τελευταίο μήνα, η μετοχή προσθέτει 4,84%, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου ενισχύεται κατά 39,53%. Η τιμή υποχωρεί 18,67% σε ετήσια βάση.

Ο στόλος της Costamare αποτελείται από 72 containerships, χωρητικότητας 529.000 TEUs.

Star Bulk Carriers

Ακολουθεί η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώνεται στα 809,85 εκατ. δολάρια και η τιμή αγγίζει τα 8,43 δολάρια.

Η ναυτιλιακή σημειώνει κέρδη 9,48% σε επίπεδο μήνα και 27,73% στο εξάμηνο. Ωστόσο, διολισθαίνει κατά 27,58% σε ετήσια βάση.

Ο στόλος της Star Bulk αποτελείται από 119 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 13,4 εκατ. dwt.

Dorian LPG

Στην τρίτη θέση κατατάσσεται η Dorian LPG, συμφερόντων του Γιάννη Χατζηπατέρα. Στα 589,11 εκατ. δολάρια διαμορφώνεται η κεφαλαιοποίηση της μετοχής, ενώ η τιμή της στα 11,67 δολάρια.

Θετικός ο τελευταίος μήνας για τη ναυτιλιακή (+3,46%), ενώ ανοδικά κινείται και στο εξάμηνο (+49,10%). Πτώση 21,95% σημειώνει στο έτος.

H Dorian διαχειρίζεται στόλο 22 VLGCs, χωρητικότητας 1,8 εκατ. cbm.

Danaos Corporation

Έπεται η Danaos Corporation, συμφερόντων του Γιάννη Κούστα, η οποία είναι και η απόλυτη πρωταγωνίστρια του 2020, επωφελημένη από το «boom» στα containerships. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής διαμορφώνεται στα 415,75 εκατ. δολάρια και η τιμή της στα 20,33 δολάρια.

Η μετοχή καταγράφει «εκρηκτικά» κέρδη σε επίπεδο μήνα (+51,49%), εξαμήνου (+436,41%) και έτους (+124,15%).

Με τις δύο τελευταίες προσθήκες πλοίων, ο στόλος της Danaos έφτασε τα 65 containerships με τη χωρητικότητά του να υπερβαίνει για πρώτη φορά τα 400.000 TEUs.

GasLog

Στην πρώτη πεντάδα περιλαμβάνεται η GasLog, συμφερόντων του Πήτερ Λιβανού. Στα 341,66 εκατ. δολάρια διαμορφώνεται η κεφαλαιοποίηση της μετοχής και στα 3,6 δολάρια η τιμή της.

Σε ανοδική τροχιά κινείται τόσο στο μήνα (+10,46%) όσο και στο εξάμηνο (+22,11%), ενώ σε αρνητικό έδαφος (-62,37%) κλείνει το έτος

H ναυτιλιακή διαχειρίζεται στόλο 35 LNG carriers.

Global Ship Lease

Έπεται η Global Ship Lease, συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου, με την κεφαλαιοποίηση να διαμορφώνεται στα 204,2 εκατ. δολάρια και την τιμή στα 11,35 δολάρια.

Η μετοχή ενισχύεται κατά 20,11% τον τελευταίο μήνα, 166,43% το τελευταίο εξάμηνο και 26,25% στο έτος.

Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 43 containerships, συνολικής χωρητικότητας 245.280 TEUs.

Diana Shipping

Στη συνέχεια συναντάμε την Diana Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Παληού. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής φτάνει τα 163,19 εκατ. δολάρια και η τιμή της τα 1,91 δολάρια.

Με κέρδη 6,11% κινείται τον τελευταίο μήνα και 23,23% το τελευταίο εξάμηνο. Ωστόσο, πέφτει 37,99% σε ετήσια βάση.

Η Diana αποτελείται από 37 bulkers, χωρητικότητας περίπου 5 εκατ. dwt.

Tsakos Energy Navigation

Ακολουθεί η μοναδική εκπρόσωπος του κλάδου των tankers, η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νίκου Τσάκου, με κεφαλαιοποίηση 152,85 εκατ. δολαρίων και τιμή στα 8,12 δολάρια.

Η μετοχή σημειώνει απώλειες 11,92% στο μήνα, 21,83% στο εξάμηνο και 62,36% στο έτος.

Η Tsakos ελέγχει 68 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατ. dwt.

GasLog Partners

Επόμενη στη λίστα είναι η έτερη εισηγμένη, συμφερόντων του κ. Λιβανού, η GasLog Partners, με κεφαλαιοποίηση 142,73 εκατ. δολάρια και τιμή στα 2,82 δολάρια.

Το 2020 ήταν μία κακή χρονιά για τη μετοχή, καθώς καταγράφει απώλειες της τάξης του 81,72%, ενώ στο εξάμηνο υποχωρεί κατά 29,50%. Οριακά ανοδικός είναι ο τελευταίος μήνας (+1,44%).

H GasLog Partners διαχειρίζεται 15 LNG carriers του συνολικού στόλου του Ομίλου GasLog.

Capital Product Partners 

Τη δεκάδα κλείνει η Capital Product Partners, συμφερόντων του Ευάγγελου Μαρινάκη. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής φτάνει τα 141,54 εκατ. δολάρια και η τιμή της τα 7,64 δολάρια.

Η μετοχή κινείται χαμηλότερα 1,42% σε επίπεδο μήνα, 7,73% σε επίπεδο εξαμήνου και 42,47% σε ετήσια βάση.

H ναυτιλιακή διαχειρίζεται 14 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,41 εκατ. dwt.

Αναλυτικός πίνακας:

Έλληνες εφοπλιστές

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:26 - 31 Δεκ 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.