ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μαζικές παραγγελίες νέων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές το Φεβρουάριο-Ετήσια «εκτόξευση» 450% Κύριο

08:55 - 12 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Μαζικές παραγγελίες νέων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές το Φεβρουάριο-Ετήσια «εκτόξευση» 450%
Μετά από έναν «χλιαρό» Ιανουάριο, οι Έλληνες εφοπλιστές επέστρεψαν με δυναμικό τρόπο στα ναυπηγεία το δεύτερο μήνα του έτους, τοποθετώντας αρκετές νέες παραγγελίες για νεότευκτα πλοία.

«Μπαράζ» ελληνικών παραγγελιών

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, η ελληνική πλοιοκτησία παρήγγειλε συνολικά 22 πλοία, χωρητικότητας 2,2 εκατ. dwt, το Φεβρουάριο του 2021, έναντι 8 τον Ιανουάριο (+175%) και 4 το Φεβρουάριο του 2020 (+450%). Τα επενδυτικά κεφάλαια αυξήθηκαν στα 872,4 εκατ. δολάρια από τα 362 εκατ. δολάρια που δαπανήθηκαν τον Ιανουάριο. Οι ελληνικές επενδύσεις αντιστοιχούν στο 20,95% της συνολικής ναυπηγικής δραστηριότητας του Φεβρουαρίου.

Τα bulkers και τα tankers κατέχουν τη «μερίδα του λέοντος» στις παραγγελίες των «Greeks». Ειδικότερα, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 8 bulkers, χωρητικότητας 572.000 dwt, έναντι 108 εκατ. δολαρίων, 7 tankers, χωρητικότητας 1 εκατ. dwt, έναντι 214 εκατ. δολαρίων, 4 containerships, χωρητικότητας 520.000 dwt, έναντι 407 εκατ. δολαρίων και για 3 gas tankers μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 114.000 dwt, έναντι 143,4 εκατ. δολαρίων.

Αναλύοντας ακόμη περισσότερο τις ελληνικές παραγγελίες, παρατηρείται ότι στα bulkers οι επενδύσεις κατευθύνθηκαν σε 4 ultramaxes και 4 kamsarmaxes. Στα δεξαμενόπλοια οι εφοπλιστές στράφηκαν σε 3 aframaxes, 2 VLCCs και 2 MR tankers, στα containerships επέλεξαν 4 post panamaxes, ενώ, τέλος, στα LPG tankers επένδυσαν σε 3 Medium Gas Carriers (MGS).

Τα πρωτεία οι Κινέζοι

Στο τέμπο του Ιανουαρίου συνέχισαν οι Κινέζοι εφοπλιστές, επενδύοντας σε 43 νέα πλοία, χωρητικότητας 3,6 dwt, έναντι 1,24 δισ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι τον πρώτο μήνα του έτους, η κινεζική πλοιοκτησία παρήγγειλε 50 πλοία, ξοδεύοντας σχεδόν 3 δισ. δολάρια. Οι κινεζικές παραγγελίες κατέλαβαν το 41% της ναυπηγικής δραστηριότητας του Φεβρουαρίου. 

Το ενδιαφέρον τους συγκέντρωσαν κατά κύριο λόγο τα containerships (32 έναντι 930 εκατ. δολαρίων) και ακολούθησαν τα bulkers (6 έναντι 101 εκατ. δολαρίων) και τα tankers (4 έναντι 140 εκατ. δολαρίων). Τέλος, επενδύθηκαν 75,5 εκατ. δολάρια για ένα LPG tanker. 

Το συνολικό επενδυτικό «τοπίο»

Συνολικά το Φεβρουάριο οι εφοπλιστές παρήγγειλαν 105 πλοία, χωρητικότητας 9,6 dwt, ενώ δαπανήθηκαν 4,48 δισ. δολάρια. Οι παραγγελίες είναι μειωμένες κατά 11% από τις 118 του Ιανουαρίου, αλλά αυξημένες κατά 262% από τις 29 του Φεβρουαρίου του 2020. 

Για δεύτερο συναπτό μήνα, την «παράσταση έκλεψαν» τα containerships (45 παραγγελίες έναντι 2,3 δισ. δολαρίων). Παράλληλα, 20 από τα 105 νέα υπό ναυπήγηση πλοία είναι tankers (αξίας 904,5 εκατ. δολαρίων), 18 bulkers (233 εκατ. δολαρίων), 8 LPG tankers (477,4 εκατ. δολαρίων), 8 RoRo (499,8 εκατ. δολαρίων) και 6 γενικού φορτίου (53,4 εκατ. δολαρίων).

Τα ναυπηγεία που εμπιστεύονται οι εφοπλιστές

Τα κινεζικά ναυπηγεία παρέμειναν στην κορυφή των επιλογών των πλοιοκτητών και το Φεβρουάριο, υποδεχόμενα 56 από τις 105 παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, ήτοι το 53% της συνολικής δραστηριότητας. Παράλληλα, ραγδαία ανάπτυξη γνώρισαν τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία, στα οποία υπεγράφησαν συμφωνίες για 46 παραγγελίες, ενώ συρρικνώθηκε το ναυπηγικό έργο στην Ιαπωνία, καθώς καταγράφηκε μόλις μία παραγγελία.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 15:39 - 12 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.