Οι συγχωνεύεις αυτές σαφώς και είναι απαραίτητες αφού δημιουργούνται νέοι ισχυροί επιχειρηματικοί πόλοι που θα αντέξουν την στενώπό της ύφεσης στην οποία έχει εισέλθει και ενδεχομένως θα παραμείνει η ελληνική οικονομία και το 2012.
Ωστόσο πέρα από τις αρνητικές συνέπειες οι οποίες αναπόφευκτα θα υπάρξουν για τους εργαζόμενους , αφού το όλο εγχείρημα γίνεται για να υπάρξουν αποτελεσματικές οικονομίες κλίμακας, θα υπάρξουν και δυσάρεστες εξελίξεις τόσο για τις διαμημηστικές εταιρείες όσο και για τα ΜΜΕ ( Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης), αφού τέσσερις από τους πλέον επιφανείς και πολυέξοδους πελάτες με το που θα εγκριθούν οι συγχωνεύεις θα γίνουν δύο.
Είναι ήδη γνωστό πως και οι δύο κλάδοι, δηλαδή διαφημιστικές και ΜΜΕ ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα τα οποία τώρα αναμένεται να ενταθούν.
Το ισχυρότερο πλήγμα εκτιμάται πως θα έρθει στα κανάλια που έχουν την μερίδα του λέοντος και θα επιβαρύνουν τους ήδη πάσχοντες ισολογισμούς.
Οι δαπάνες ειδικά του τραπεζικού κλάδου, ο οποίος αποτελεί άλλωστε στυλοβάτη της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς, αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την πορεία και τις τάσεις του ευρύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Τώρα με την συγχώνευση και τις επικείμενες υπόλοποες επιχειρηματικές κινήσεις των υπολοίπων το τοπίο αυτό αλλάζει ριζικά.
Το 2010 η διαφημιστική δαπάνη σε όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services σημείωσε μείωση 14,7% σε 1,88 δισ. ευρώ, από 1,21 δισ. ευρώ το 2009.Η υψηλότερη μείωση σημειώθηκε στο ραδιόφωνο (25%) και ακολουθούν η τηλεόραση (18%) και τα περιοδικά (16%). Στις εφημερίδες οι απώλειες ήταν 1,7%.
Για το 2011 η εικόνα σαφώς και είναι χειρότερη. Τους πέντε πρώτους μήνες του 2011, η κάμψη έφθασε ήδη το 17,36% την ώρα που σε απόλυτους αριθμούς την περίοδο Ιανουάριος – Μάιος, η διαφημιστική δαπάνη στα 4 παραδοσιακά Μέσα μειώνεται στα 675,2 εκατ. ευρώ έναντι 817,1 εκατ. ευρώ το 2010 και 889 εκατ. ευρώ το 2009. Τα κανάλια έχασαν το πρώτο πεντάμηνο το 13,59% των διαφημιστικών τους εσόδων σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο του 2010, αφού τα έσοδα ήταν 235,9 εκ. ευρώ έναντι 273 εκ. ευρώ, αντίστοιχα. Στα περιοδικά τα διαφημιστικά έσοδα υποχώρησαν 22,3% (250,8 εκ. ευρώ έναντι 323 εκ. ευρώ), στις εφημερίδες κατά 9,77% (151,4 εκ. ευρώ έναντι 167,8 εκ. ευρώ) και το ραδιόφωνο κατά 30,3% (37 εκ. ευρώ έναντι 53,1 εκ. ευρώ το α’ πεντάμηνο του 2010). Τα μερίδια των Μέσων στην «πίτα» το 5άμηνο είναι: Τηλεόραση: 34,9%, Περιοδικά: 37,1%, Εφημερίδες: 22,43% και Ραδιόφωνο: 5,4%. Και η χρονιά δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Για το 2012 που θα ξεκινήσουν στην πράξη οι οικονομίες κλίμακας, οι αναταράξεις θα είναι ισχυρότατες.
Το ποιές ακριβώς θα είναι οι επιπτώσεις στα κανάλια δεν μπορεί κανείς να τις προβλέψει ακριβώς. Σίγουρα όμως θα υπάρξουν και θα είναι αρνητικές, όπως επίσης αρνητικές θα είναι και για τις πολύπαθες εφημερίδες. Ας αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε.
T.Λ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr