• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
Image
0
0
  • NASDAQ Composite0
  • S&P 5000
  • CAC 400
  • DAX0
  • FTSE 1000
  • Nikkei 2250
12:09 | 15 Μαρ 2017

Ναυτιλιακή αγορά: την μερίδα του λέοντος στις αγοραπωλησίες οι Έλληνες πλοιοκτήτες

Σοφία Κοκκίνη

Σοφία Κοκκίνη

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ο δεύτερος μήνας του έτους ενδεχομένως να είναι ο μήνας τον οποίο θα σχολιάζουμε στο τέλος  του έτους ως ο μήνας που σήμανε την αλλαγή προς μια καλύτερη αγορά για τα πλοία ξηρού φορτίου. 

Παρόλη την διστακτική δυναμική κατά το πρώτο μισό του μήνα, ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε με άνοδο της τάξεως του 10% περίπου. Η γενικότερα θετική προσέγγιση της αγοράς πλοίων ξηρού φορτίου αποτυπώθηκε μέσα στον μήνα κυρίως με την τοποθέτηση από πλευράς των ιδιοκτητών τους αρκετών πλοίων στην αγορά προς πώληση (σε υψηλότερες τιμές)  αλλά και με τη ταυτόχρονη εκδήλωση ενδιαφέροντος από πολλούς αγοραστές για επιθεώρηση και προσφορά αυτών.

Για ακόμα μια φόρα την μερίδα του λέοντος στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων είχαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, συμμετέχοντας σε ποσοστό 23% στο σύνολο των καταγεγραμμένων αγοραπωλησιών.  Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ήταν πάλι τα πλοία ξηρού φορτίου και ηλικίας κατά μέσο όρο περίπου 10 ετών. Άξιο αναφοράς είναι η στροφή από πολλούς σε πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, τα οποία θεωρούνται από πολλούς ως καλή ευκαιρία για αγορά ενός πιο μοντέρνου (σε σχέση με την 10ετία) πλοίου σε πιο χαμηλή τιμή από κάποιο αντίστοιχο πλοίο κατασκευασμένο στην Ιαπωνία η την Κορέα.

Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων παρουσιάζεται μια πτωτική τάση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων η οποία αποτυπώνεται και στις τιμές των πλοίων. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί η κατακόρυφη πτώση στην εκτιμώμενη τιμή ενός δεξαμενοπλοίου VLCC (Very Large Crude Carrier) 5ετίας οπού από περίπου 80εκ. δολάρια τον Δεκέμβριο του 2015 σήμερα αποτιμάται σε περίπου 60εκ. δολάρια. Η καθίζηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη κίνηση σε  αγοραπωλησίες πλοίων καθώς είναι αρκετά δύσκολο σε πολλές περιπτώσεις να συναντηθούνε οι ιδέες των πωλητών και των αγοραστών σε ότι αφορά στις τιμές των πλοίων.  Ενδεικτικό του ανωτέρω είναι η μείωση στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων κατά 21% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2016 και κατά 43% με τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους.

Τέλος, η αγορά διάλυσης πλοίων παρουσίασε για τον μήνα Φεβρουάριο πιο έντονη κινητικότητα σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα με  72 πλοία να κάνουν το τελευταίο τους ταξίδι προς διαλυτήρια (αύξηση 22% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα). Παρόλα αυτά η κίνηση στις διαλύσεις παραμένει μειωμένη σε σχέση με πέρυσι τέτοια εποχή όπου είχανε καταγράφει 35% περισσότερες πωλήσεις στα πλοία προς διάλυση.

Σε κάθε περίπτωση οι επόμενοι μήνες αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από όλους τους παίκτες (πλοιοκτήτες, ναυλωτές κλπ.) ως προς την διαμόρφωση των τιμών των πλοίων σε κάθε κατηγορία.

 

Σοφία Κοκκίνη

Golden Destiny

Head Of Research  & Valuations 

Add comment

ˆ back to top

Από Θέσεως

Γιώργος Η. Χατζηδημητρίου
Γιώργος Η. Χατζηδημητρίου Μια εθνική ήττα που δεν ήταν αναπόφευκτη…

Στην περίπτωση του πρόσφατου μεταμεσονύχτιου Eurogroup,…

Σπύρος Πολυχρονόπουλος
Σπύρος Πολυχρονόπουλος Τον φάκελο παρακαλώ…

Ένας άτυπος διαγωνισμός «αβάσταχτης ελαφρότητας»…

Δημοσθένης Δέπος
Δημοσθένης Δέπος Ο ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ

Το τι σκουριασμένα δρεπανόσφυρα, σιδερογροθιές,…