Ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο μειώθηκε κατά 2,9%, γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην αποχώρηση πολλών τουριστών, καθώς τον Οκτώβριο ουσιαστικά κλείνει ο κύκλος της θερινής περιόδου.
Η μεγάλη πτώση στα σούπερ μάρκετ, όμως, φέρνει ανησυχία στους ανθρώπους της αγοράς, αν και εκτιμούν πως τον Δεκέμβριο η κατάσταση βελτιώθηκε, ιδιαίτερα λόγω της διανομής του κοινωνικού μερίσματος, αλλά και των γιορτών που πάντα όλοι μας ξοδεύουμε περισσότερα.
Ειδικότερα, μείωση των πωλήσεων καταγράφηκε σε Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,2%), Τρόφιμα- ποτά- καπνό (4,5%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3,7%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (0,2%).
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά σε Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακός εξοπλισμό (11,6%), Ένδυση- υπόδηση (4,1%), Πολυκαταστήματα (2,3%) και Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (1,4%).
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 2,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 3,8%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου σημείωσε μείωση 1,1% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 1,7% τον Νοέμβριο 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2016, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017 σημείωσε πτώση 4,8%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε μείωση 0,9% τον Νοέμβριο 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2017.
Σπύρος Πολυχρονόπουλος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr