Άλλοι Αρθρογράφοι
08/07/2015 - 09:56
Εκεί, εκεί στην Μέση Ανατολή...
Παρακαλώ διαβάστε την δήλωση του Πρωθυπουργιού Τσίπρα, το βράδυ της 7ης Ιουλίου στις Βρυξέλλες, λίγο αφότου δεν παρουσίασε προτάσεις για την επίτευξη συμφωνίας, δέχθηκε ένα οριστικό τελεσίγραφο για να σοβαρευτεί και να αποφασίσει αν θέλει να διατηρήσει την Ελλάδα στην Ευρώπη ή να την οδηγήσει στην Μέση Ανατολή και προειδοποιήθηκε για τις γεωπολιτικές επιπτώσεις των αποφάσεών του:
07/07/2015 - 09:43
Αποτίμηση ενός δημοψηφίσματος…
Οι περισσότεροι Έλληνες ψηφίσαμε με το συναίσθημα και όχι με τη λογική. Ειλικρινά, ελπίζω να μην το μετανιώσουμε, όπως το 1920. Πρέπει να υπάρξει άμεσα συμφωνία με τους ευρωπαίους εταίρους και να ανοίξουν οι τράπεζες. Κάθε μέρα που παραμένουν κλειστές και παρατείνεται η αβεβαιότητα για το νομισματικό καθεστώς της χώρας, η οικονομία βουλιάζει όλο και περισσότερο και ο λογαριασμός ανεβαίνει εκθετικά για όλους τους πολίτες, γιατί οι αριθμοί της οικονομίας δεν μεταβάλλονται με το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος…
06/07/2015 - 09:55
Tα Απομεινάρια μιας Μπλόφας
Δημοψήφισμα. Θυμάμαι αμυδρά δύο δημοψηφίσματα στη ζωή μου, το πρώτο της Χούντας το καλοκαίρι του 1973, το δεύτερο αμέσως μετά την Μεταπολίτευση, χειμώνα του 1974. Και τα δύο με αντικείμενο το Πολιτειακό, στο οποίο τελικά δόθηκε ξεκάθαρη και τελεσίδικη λύση. Θυμάμαι, πολύ πιο έντονα, την πρόταση του ΓΑΠ λίγο πριν τις "μοιραίες" (για κείνον) Κάννες, περί ενός δημοψηφίσματος που δεν έγινε ποτέ. Ήμουν αντίθετος στην ιδέα: πιστεύω ότι οι Έλληνες δεν έχουμε την πολιτική παιδεία να διαχειριστούμε μια δημοψηφισματική ερώτηση που αφορά ένα καίριο τρέχον ζήτημα πραγματικής πολιτικής, και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρόνο και υπό πίεση, εν θερμώ.
05/07/2015 - 13:57
Το δημοψήφισμα ζωγραφίζει τον ταξικό διχασμό
Πέντε χρόνια οικονομικής κρίσης, και πέντε χρόνια κοινοπραξίας ανάμεσα σε Τρόικα και τα δύο αξιωματικά κόμματα της Μεταπολίτευσης, έφεραν την Ελλάδα σε ένα ξεκάθαρο ταξικό διχασμό, ο οποίος διαγράφεται στο σημερινό δημοψήφισμα, και ο οποίος τοξικός διχασμός, από εδώ και στο εξής, θα πρωτοστατεί, δυστυχώς, στις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.
02/07/2015 - 15:47
Το τέλος της εθνικής κυριαρχίας
Τα κράτη της Ευρώπης, με το όνειρο μίας ενωμένης και αδελφωμένης ηπείρου, προσχώρησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και τα πιο πολλά από αυτά στην Ευρωζώνη, ξέροντας ότι η ενωτική αυτή προσπάθεια απαιτούσε την σταδιακή υπακοή έως και υποταγή της εθνικής τους κυριαρχίας στο κοινό όνειρο. Στην περίπτωση της Ελλάδας, δυστυχώς για το όνειρο της Ευρώπης, αλλά και φυσικά για την πατρίδα μας, αυτή η διαδικασία έχει πάρει μία καταστροφική πορεία, μεταφράζοντας την εθελοντική υποταγή των θεσμών ενός κράτους σε έναν αδυσώπητο, όσο και αθέμιτο, κατά την γνώμη του γράφοντα, οικονομικό και κυρίως νομισματικό πόλεμο, χρησιμοποιώντας την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, σαν μία μεγάλη Bertha, να επιβάλλει μία αποπνικτική νομισματική πολιορκία της Ελλάδας, μέχρι διαλύσεως της οικονομίας της.
30/06/2015 - 12:16
Απορίες μιας 20χρονης
Παρ' όλο που τελευταίως συζητάμε για μακαρόνια και ρύζια, η υπεράνθρωπη προσπάθεια της διεκδίκησης της αξιοπρέπειας μας φαίνεται πως δεν έχει διακοπεί ούτε δευτερόλεπτο. Αυτή η τιτάνια προσπάθεια μας έφερε το βράδυ της Παρασκευής στην απόφαση για δημοψήφισμα που προφανώς θα λειτουργήσει ως μέσο αντίστασης και διεκδίκησης (για μία ακόμη φορά) της απολεσθείσας εθνικής μας υπερηφάνειας. Ωραία.
30/06/2015 - 10:26
«Ολοι έχουν ένα σχέδιο, μέχρι να φάνε την γροθιά στο στόμα»
Το μεγαλειώδες αυτό απόφθεγμα ανήκει στον Μάικ Τάισον, τον γνωστό πρωταθλητή της πυγμαχίας, ο οποίος για όσους δεν θυμούνται, τελείωνε τους αγώνες με συνοπτικές διαδικασίες, προτού ο αντίπαλός του και οι θεατές καταλάβουν καλά καλά τι έγινε.
30/06/2015 - 10:17
Όχι… στη δραχμή!
Όταν εξαγγέλθηκε το δημοψήφισμα από τον Αλέξη Τσίπρα, σοκαριστήκαμε. Αλλά θέλαμε να πιστέψουμε ότι αυτό δεν θα γίνει ποτέ. Ότι ήταν μια κακή απομίμηση μιας κίνησης που τέλειωσε πολιτικά τον Γιώργο Παπανδρέου το 2011 – και θα μείνει κι αυτή τη φορά μόνο εξαγγελία. Ότι ήταν μια ερασιτεχνική μπλόφα ενός άπειρου πρωθυπουργού, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει κάτι περισσότερο στο τέλος μιας διαπραγμάτευσης και να κλείσει μια κάπως καλύτερη συμφωνία. Ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας (μη επαναλαμβάνοντας την απραξία του ως υπουργού υπεύθυνου για τη δημόσια τάξη) θα παρέμβει την τελευταία στιγμή και θα αποτρέψει τη διεξαγωγή του, για καταφανείς λόγους αντισυνταγματικότητας, αλλά κυρίως για να προστατέψει τη θέση της Ελλάδος στην Ευρώπη, όπως δήλωνε επανειλημμένα…
29/06/2015 - 16:30
Πρώτη φορά κλειστά…
Ας μην κρυβόμαστε. Στην πολιτική, όπως και στη ζωή εν γένει, τα πράγματα κρίνονται εκ του αποτελέσματος.
29/06/2015 - 10:22
Βαρουφακιάδος συνέχεια (#2)
Πέραν του οτι τον Γιάνη (με ένα ν) κάθε φορά που τον βλέπω (και, κυρίως, τον ακούω) δεν ξέρω άν πρέπει να αδιαφορήσω ή να κάνω zapping στο Discovery Channel για να δω κάποιο σοβαρό ντοκυμανταίρ για τις φάλαινες ή τους θαλάσσιους ελέφαντες (θέματα απείρως πιο ενδιαφέροντα και με ουσία οικολογική αλλά και κοινή λογική που προφανώς ελλείπει στις μέρες μας) ομολογώ οτι δεν καταλαβαίνω και τι λέει.
29/06/2015 - 08:31
Η φωνή του λαού κατάντησε κατάρα στην Ευρωζώνη…
Η τέλεια καταιγίδα που έχει ξεσπάσει πάνω στον άμοιρο ελληνικό λαό, αλλά και στην Ευρωζώνη, και ακόμα και στην Αμερική, γύρω από την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να ρωτήσει τον ελληνικό λαό σε δημοψήφισμα πώς να προχωρήσει στον μαραθώνιο διαπραγματευτικό πόλεμο που διεξάγει εδώ και πέντε μήνες με και εναντίον της γερμανοκρατούμενης Ευρωζώνης, αποδεικνύει πόσο αντιδημοκρατικά έχει κατρακυλήσει η υλοποίηση του ονείρου της ενωμένης Ευρώπης, με την ευγενή φροντίδα της ηγεμόνας Γερμανίας.
26/06/2015 - 09:56
Ταπεινοί, όχι ταπεινωμένοι
Επαναλαμβανόμενη επωδός των σχολίων πάσης φύσεως κυβερνητικών -πρωτίστως- στελεχών και αξιωματούχων, αλλά και όλων εκείνων που προτάσσουν την περίπου αναγκαστική υπερηφάνεια της καταγωγής, της Ιστορίας και του Έθνους ως στοιχείων μιας ιδιότυπης ανωτερότητας, είναι εσχάτως η φράση «θέλουν να ταπεινώσουν την Ελλάδα» (ή «να εξευτελίσουν την Ελληνική κυβέρνηση» ή ακόμα «να ταπεινώσουν όλους τους Έλληνες»). Η επωδός έχει συνδεθεί με τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις και εκστομίζεται συχνότερα όποτε καταγράφεται μια απόρριψη των Ελληνικών προτάσεων και θέσεων αλλά και όποτε εμφανίζονται προτάσεις και θέσεις από την πλευρά των "Άλλων" (των Θεσμών, της Τρόικα, των συνεταίρων μας στην Ε.Ε.) οι οποίες κρίνονται ως "απαράδεκτες", "ανάλγητες" και -σχεδόν πάντα- αποκρύπτουσες συμφέροντα "τρίτων".
25/06/2015 - 11:01
Θα αφήσει ο Τσίπρας να «πέσει μαύρο» στην χώρα;
Το κλίμα στις «διαπραγματεύσεις» των Βρυξελλών ειναι βαρύ. Για την ακρίβεια είναι το χειρότερο που έχει ποτέ συναντήσει η Ελλάδα, πολύ χειρότερο και εκείνο της περιόδου Παπανδρέου, όταν ο Γιούνκερ αναφωνούσε "the party is over" και ο Ολι Ρεν "kouragio Ellines".
24/06/2015 - 13:11
Τι πήγες κι έκανες, κορίτσι μου;
Η (μεγάλη) κόρη ενός από τους καλύτερους μου φίλους (δεν λέω του καλύτερου μήπως παρεξηγηθεί κανένας άλλος που τυχόν έχω), η οποία ασχολείται με τον στίβο, ασχολήθηκε παρεμπιπτόντως και με τις πανελλαδικές όπου σκόραρε 18.930. Ούτε στο δέκαθλο ο Τόμσον!
